שתף קטע נבחר
 

קבוצת רכישה של 20 אלף אמהות שוברת השוק

מה עושות אמהות שרוצות לחסוף כסף? מקימות את "אמהות קונות ביחד‭,"‬ קבוצת פייסבוק שמונה כבר 20 אלף משתתפים, ומשיגה הנחות גדולות לחבריה. רק יצרני החיתולים לא נכנעים להן בינתיים, מדווח מוסף "24 שעות" ב"ידיעות אחרונות"

לפני כמעט שנה רצתה דניאל שטרן, אמא לשתי ילדות בנות שלוש וחמש, לרכוש מסיר שיער חשמלי. היא האמינה שאם היא תיצור "קבוצת רכישה‭,"‬ תשיג הנחה. היא פתחה קבוצה חדשה בפייסבוק, קראה לה "אמהות קונות ביחד" וצירפה אליה כמה חברות. החברות הוסיפו את החברות שלהן.

 

בפוסט הראשון, שטרן הסבירה לחברות שככל שיהיה ביקוש גדול יותר לאותו מוצר - כך יקבלו מחיר טוב יותר. כשלושים מהחברות הביעו עניין ברכישת מסיר השיער. מחירו לצרכן היה ‭2,200‬ שקל. כששטרן פנתה ליבואן והודיעה לו שמאחוריה קבוצה גדולה של לקוחות פוטנציאליות, הוא הסכים למכור להן כל יחידה ב־‭1,700‬ שקל. "למדתי מהעסקה הזאת שאפשר להוזיל הכל‭,"‬ היא מסבירה. "כל פעם שרציתי לקנות משהו - בין אם זול או יקר - שאלתי את חברות הקבוצה מי עוד מעוניינת. אם הייתה היענות, ביקשנו מהיבואן הצעת מחיר לקבוצת רכישה‭."‬

 

עוד כתבות בנושא צרכנות בערוץ הורים :

בחירת הילדים: איזה ילקוט הכי שווה לכיתה א'

בלי לעמוד בתור: איך להזמין ספרי לימוד ברשת

7000 שקל על קייטנות. מי יכול לעמוד בזה? 

 

היו כמה וכמה יבואנים שסירבו לרדת במחיר. "אני יכולה להבין אותם, כי הקבוצה בעצם שוברת את מחירי השוק - וזה מעצבן את בעלי החנויות‭."‬

במקרה שהיבואן לא הסכים, הן פנו לחנויות. "כל חנות רוצה למכור, כך שגם אם היבואן לא מאשר את ההנחה, יש סיכוי סביר שבעל החנות ייתן הנחה בשביל כמות גדולה של סחורה. הוא מבין ששווה לו להוריד מחיר בשביל למכור כמות גדולה. יש מקרים שאנחנו משיגות מחיר שלא תיארנו שנגיע אליו‭."‬

 

-זה תמיד עובד?

שטרן: "כמעט בהכל. זה לא עבד עד כה עם חיתולים חד פעמיים. פנינו לכל המותגים הידועים וכולם ענו לנו שהם לא מוכנים לשבור מחירים‭."‬

 

בלי מקדחות חשמליות

אז החיתולים הם היעד הבא, אבל בינתיים מנהלי שיווק של רשתות פונים ביוזמתם לשטרן ומתעניינים כיצד גם הם יוכלו להציע את מרכולתם לחברות המיזם, שכבר מונה יותר מ־20 אלף אמהות.

 

היות שמדובר בקבוצה סגורה, כל מצטרפת נאלצת להגיש בקשה - ומי שמחליטה אם לקבל אותה היא שטרן. "בהתחלה הייתי בודקת את המועמדות אחת-אחת כדי לוודא שהן נשים. הקריטריון של אמהות פחות קריטי. בפייסבוק אי-אפשר לשנות שם של קבוצה כשהיא מונה מעל 250 אנשים. אז גם כשכבר שקלתי לשנות את השם ל'הורים קונים' – זה היה מאוחר מדי‭."‬

 

"אנחנו שוברות את מחירי השוק וזה מעצבן את בעלי החנויות‭."‬ דניאל שטרן (מימין) ומורן צדקה (צילום: צביקה טישלר) (צילום: צביקה טישלר)
"אנחנו שוברות את מחירי השוק וזה מעצבן את בעלי החנויות‭."‬ דניאל שטרן (מימין) ומורן צדקה(צילום: צביקה טישלר)
 

 

נכון להיום, 98% מחברי הקבוצה הם נשים. "כשפתחתי את הקבוצה שאלתי את החברות אם הן מוכנות שגם גברים יצטרפו. הרוב אמרו שאין צורך‭."‬

 

-מדוע?

"היה חשש שגברים ייקחו את הקבוצה לכיוונים אחרים. חשבנו שהם יתעניינו בהתארגנויות לרכישת מקדחות חשמליות, מנועים לדאונים ודברים גבריים כאלה ואחרים. חשבנו שהם יחמיצו פנים למוצרים שאנחנו, האמהות, דלוקות עליהם, כמו כל השטויות שאישה אוהבת לקנות ובעלה פוטר אותה ב'מה את צריכה את השטויות האלה‭"'?‬

 

העיסוק בניהול הקבוצה גוזל משטרן כל רגע פנוי. "מזל שיש לי אייפון, כך שאני יכולה למיין הצעות מספקים, לעשות סדר בקבוצה ולאשר חברים חדשים תוך כדי הרדמת הבנות. בששת החודשים הראשונים בעלי התקומם על כמות הזמן שאני 'משחקת בפייסבוק'".‬

 

על מפעל חייה זה שטרן לא מרוויחה שכר. "אני עושה את זה כדי להילחם ביוקר המחיה. מתברר שאפשר להוזיל כמעט כל דבר,

ובימינו זה דבר חשוב. אני מעריכה שכל חברה בקבוצה יכולה לחסוך בין מאות לאלפי שקלים בשנה. כשרציתי לרכוש עבור בנותיי מיטות ילדים, פניתי לחברה מוכרת ושאלתי אם יהיו מוכנים לתת הנחה אם ארכז קבוצה של אמהות שירכשו בדיוק את אותם דגמים. כמובן שהיא הסכימה וחסכנו כמעט 700 שקלים על כל מיטה‭."‬

 

-את גם מסלקת חברים מהקבוצה?

"כן. פרופיל עסקי לא ישתחל לקבוצה. אם בעל עסק רוצה להצטרף לקבוצה, עליו לעשות זאת באמצעות הפרופיל האישי שלו. אם מישהו מפרסם בקבוצה מבצע מבלי שקיבל אישור לכך - אני מוחקת את המודעה. אם הוא עושה זאת פעם שנייה, אני מוציאה אותו מהקבוצה‭."‬

 

ניהול הקבוצה הוא רציף ודורש להיות עם היד על הדופק. "יום אחד התעוררתי באיחור והיה תוהו ובוהו בקבוצה. היו המון פרסומים שלא קשורים וחברות שהעלו פוסטים זועמים על כך שהקבוצה בבלגן. הבנתי שאין לי ברירה אלא לקום מוקדם ולהתחבר‭."‬

 

היום גם לגברים מותר להצטרף

מי שמתפקדת כעזר כנגדה של שטרן היא עו"ד מורן צדקה־גוטדנקר, אם לשני בנים. "אני פועלת בקבוצה מהרגע שאני קמה בבוקר ועד שאני הולכת לישון. לפעמים אני קמה גם באמצע הלילה אם אני מקבלת הרבה התראות ברצף‭."‬ צדקה־גוטדנקר הייתה מעורבת בהחלטה לאפשר גם לגברים להיות חברים בקבוצה. "במקור הקבוצה הייתה מיועדת לרכישת מוצרי צריכה לאמהות. בהמשך היא הפכה לקבוצת רכישה לנשים וכיום, בהתאם לדרישה, היא פתוחה גם בפני גברים, בעיקר אבות. זאת קבוצת רכישה לכל דבר: החל ממוצץ ועד מערכת קולנוע ביתית. יש עכשיו מישהי שבודקת היתכנות לרכישה מרוכזת של דירות‭."‬

 

-איך זה שינה את הרגלי הצריכה שלך?

"לפני שאני קונה דבר ערך, אני מבררת אם יש התעניינות במוצר בקבוצה. לרוב יש‭."‬

 

-מה המוצר הכי שווה שקנית?

"ארון לחדר הילדים של הבנים שלי. השגנו עליו 13 אחוזי הנחה. על שואב אבק רובוטי השגתי 20 אחוז הנחה‭."‬

 

-למי את ממליצה להצטרף לקבוצה?

"לכולם. אפשר ליצור קבוצת רכישה לכל דבר. ככל שיש יותר רוכשים, ההנחה גדלה בהתאם. לעתים, יש מדרג. כלומר, ככל שמתאגדים יותר רוכשים, שיעור ההנחה גדל‭."‬

 

צלמת הילדים יהודית בסקין־גמליאל ממושב גבעת שפירא היא אחת מבעלות המקצוע שקיבלו הצעה מ"אמהות קונות ביחד" וזרמו איתן.

"כשביקשו ממני לתת הצעת מחיר לצילומי משפחה, לא ידעתי בכמה אמהות מדובר. ידעתי שזה מספר שנע בין אמא אחת לעשרים אלף. בגלל שידעתי מראש שהפרויקט הזה יביא לי כמות נכבדה של לקוחות הסכמתי לעשות הנחה, אך בתנאי שיסגרו איתי מספר מינימום של אמהות: עשר. לבסוף, הגיעו יותר מעשר‭."‬

 

-האם "אמהות קונות ביחד" טובות לעסקים או שוברות את השוק?

"על כל עבודה שאני עושה מגיעות לי לפחות עוד שתיים־שלוש עבודות בזכות הלקוחות שממליצות עליי. לכן גם אם היו מגיעות אליי רק עשר בנות, מבחינתי זה לשלוח את לחמי על פני המים. בזכות ההנחה שנתתי, פלח השוק שלי גדל בצורה משמעותית.

 

"אני עצמי, כאמא לשלושה ילדים בגילאי ארבע, שנתיים וחצי ושבעה חודשים, רוכשת במסגרת הקבוצה כל מיני דברים. רק אתמול הצטרפתי לקבוצת רכישה שמתעתדת לקנות מכשיר שמצפצף במקרה ששוכחים ילד באוטו‭." ‬

 



 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צביקה טישלר
לא הצליחו להוריד את מחיר החיתולים. שטרן וצדקה
צילום: צביקה טישלר
מומלצים