שתף קטע נבחר
 

התגעגעתם לעיצומים ברכבת ישראל? הם חזרו

שלוש רכבות משא ושתי רכבות נוסעים בוטלו היום עקב עובדים שמנעו את יציאתן מהמוסכים. בהנהלת הרכבת מאמינים שהעיצומים קשורים להשעיית יו"ר הוועד לשעבר, גילה אדרעי, ומזהירים: השיבושים יוחרפו כנראה לקראת הערב

עובדי הרכבת משבשים את הפעילות, וצפויים להחמיר את העיצומים בשעות הקרובות. החל במוצאי שבת (13.7) פתחו חלק מעובדי הרכבת בעיצומים, הכוללים מניעת יציאת רכבות משא ונוסעים ממוסכי החברה, ואי תדלוק רכבות שיוצאות לדרכן. מהלכים אלה גרמו עד עתה - לדברי הנהלת הרכבת - לעיכובים בלוחות הזמנים ואף לביטול מספר רכבות. בהנהלה מזהירים: העיצומים צפויים להחריף לקראת שעות הערב.

 

לא רוצים להזכר - שיבושים בפעילות הרכבת ()
לא רוצים להזכר - שיבושים בפעילות הרכבת

 

ברכבת ביקשו מההסתדרות להנחות את עובדי הרכבת לשוב לעבודה סדירה, ומאיימים כי אם לא יקרה כך תפנה ההנהלה לבית הדין לעבודה. אלא שבהסתדרות דחו את טענות הרכבת בדבר עיצומי עובדים, והבהירו ל-ynet כי למרות שידוע להם על שובה של המתיחות בין הנהלת הרכבת לעובדיה, לא הוחלט על עיצומים או שביתה כלשהי.

 

שוב אדרעי אשמה?

הנהלת הרכבת מקשרת בין השיבושים שפרצו היום (14.7) להשעייתה לארבעה חודשים של יו"ר הוועד לשעבר, גילה אדרעי. זאת שנה לאחר שהודחה מתפקידה הבכיר בקרב עובדי הרכבת. ברכבת מזכירים כי עבירות המשמעת של אדרעי כללו בין היתר שיחת טלפון עם עובד רכבת בה דרשה כי ישלח חוות דעת שתביא לעצירת חלק מעבודות תחזוקת הרכבות במתחם לוד, ובכך שיבוש פעילות הרכבת התקינה. לדברי ההנהלה, מקורם של חלק מהשיבושים כעת הוא במתחם לוד.

 

בהנהלת הרכבת מציינים כי בין העובדים הגורמים לשיבושים יש גם נהגי קטר ברכבות נוסעים, אשר לא רק מונעים את יציאתן של הרכבות בזמן, אלא גם משחררים רכבות ללא מטען דלק דרוש במיכליהן. כתוצאה מכך לא רק מבוטלות רכבות, אלא נגרמים שיבושים בכלל לוחות הזמנים.

 

עד עתה פגעו העיצומים בעיקר ברכבות משא. ארבע מהן בוטלו לדברי הנהלת הרכבת, ואחרות עוכבו במשך מספר שעות. בנוסף לכך תיעדו ברכבת עיכובים לא צפויים של רכבות נוסעים, כולל ביטול רכבת בקו חיפה מודיעין (יציאה מחיפה ב-13:37) שלא הוכנה כנדרש לנסיעה גם במוסך הצפוני. עוד נרשמו איחורים ומחסור בדלק בקטרים.

 

זה לא גילה, אלה השעות

מקורות ברכבת מסרו ל-ynet כי הסכסוך שפרץ כעת בין ההנהלה לעובדים אינו קשור כלל להשעייתה של אדרעי. "ההנהלה משתמשת בגילה אדרעי כעלה תאנה לכל בעיה. רכבות לא יוצאות בזמן, קטרים בלי דלק, תקלות טכניות, בעיות בטיחות? ההנהלה מתפקדת מעולה, העובדים עושים את עבודתם נאמנה, ורק גילה וחבריה מחבלים בשירות לנוסעים. זה מרתיח", אומרים שם.

 

לדברי עובדי רכבת, העילה לסכסוך הנוכחי היא שינוי סידורי העבודה של נהגי הקטר ברכבת. כזכור, אלה האחרונים פתחו בצעדי מחאה לאחר שהובהר להם כי יאלצו לעבוד יותר שעות מכפי שהורגלו. בהנהלת הרכבת חשפו בעבר כי נהגי קטר עבדו בממוצע כשלוש וחצי שעות במשמרת יומית, אך קיבלו משכורת מלאה. מערכת חדשה וממוחשבת הוכנסה לפעילות ואמורה הייתה למנוע מצב שכזה.

 

"זה לא מוצא חן בעיני הנהגים, שהתרגלו לעבוד במשמרת בין ארבע לשש שעות", אומר ל-ynet היום מקור נוסף ברכבת. "אף אחד מהם לא ממש אוהב את זה, ולכן העיצומים היום. מדובר בחבורה קטנה של עובדים שמתנהגת באופן שערורייתי. אלה אנשים שעושים נזק אדיר לרכבת, וצריכים למצוא את עצמם מאחורי סורג ובריח, לא פחות", אמר המקור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבישג שאר-ישוב
מוסך תחזוקה רכבת ישראל מבנה חדש שנבנה מאז המלחמה עורף
צילום: אבישג שאר-ישוב
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים