שיבושים ותורים: אין רכבות בקו תל אביב-חיפה
הרכבת אינה פועלת בקו תל אביב חיפה והבלגן בתחנות האוטובוס חוגג. נוסעים רבים הופתעו לגלות שאין מספיק אוטובוסים והתורים ארוכים מאוד: "אני מאחר לעבודה והדבר האחרון שמעניין אותי עכשיו זה להתעסק באיך להגיע לעבודה"
זה עומד להיות יום ארוך במיוחד לנוסעי הרכבת בקו תל אביב-חיפה. מחצות (יום ד') מושבת הקו עקב עבודות תשתית ופיתוח והתוצאה: תורים ארוכים לכרטיסי אוטובוסים והרבה בלבול ואי-סדר. נוסעים דיווחו ל-ynet על תורים ארוכים לאוטובוסים בחיפה וגם בתל אביב. עמית כץ: "יש עומסים כבדים מאוד בתחנת חוף הכרמל בהמתנה לאוטובוס לתל אביב. יש תורים המשתרכים לאורך כל התחנה ובקופות".
גם אתם תקועים בתור? שלחו לנו סרטונים ותמונות באימייל האדום או ל-SMS במספר 5335
דיווחי חדשות נוספים ב-ynet:
הולך רגל נהרג מפגיעת אוטובוס באור עקיבא
מאבטחים ממשיכים לרצוח, הרפורמה נדחתה
רכבות הנוסעות מצפון לכיוון דרום יסיימו את נסיעתן בתחנות חיפה או בנימינה. רכבות הנוסעות מדרום לכיוון צפון יסיימו את נסיעתן בתל אביב בתחנת סבידור או בהרצליה. עקב עבודות השיקום בקו הרכבת צפויה לנסוע מתל אביב להרצליה וחזרה בלבד, ומבנימינה לחיפה וחזרה בלבד.
נוסעים רבים כבר הביעו זעם על הנהלת הרכבת, שלא דאגה להסעות מטעמה, והם נאלצים לשלם תשלום נוסף עבור נסיעה באוטובוסים. עקב העומס תגברה חברת אגד בכ-50 אוטובוסים את התחנות בקו תל אביב חיפה. הבעיה היא שבניגוד לרכבת, הם לא יעצרו בשום תחנה באמצע, והמחיר: כמו באוטובוס רגיל.
רון רטנר, דובר אגד, הוסיף: "אנחנו מתגברים את האוטובוסים שלנו ככל שאנו יכולים. כרגע עיקר הבעיה הן תחנות הבניים שבהן האוטובוסים שלנו לא עוצרים. מדובר בקווים ישירים בעיקר מחיפה לתל אביב ובחזרה". רטנר הוסיף שהערב יהיה אפילו מורכב יותר וכן מחר. "אנחנו עם האצבע על הדופק כדי לתת מענה מיידי. מחר צפויים החיילים לעשות את דרכם הביתה ואז העומס צפוי להיות גדול יותר".
מהרכבת נמסר הבוקר כי טרם התקבלו תלונות כלשהן, וכי ביצוע העבודות נדרש כעת משום שבימים אלה פחות אנשים נוסעים לעבודה ושעות האור המרובות מאפשרות את ביצוע העבודות וסיומן המהיר.
מבולבלים? גם אנחנו
לתחנת הרכבת סבידור מרכז בתל אביב הגיעו כמה נוסעים מבולבלים שלא שמעו על השבתת הקווים לחיפה, ונאלצו להתחיל לחפש דרך הגעה חלופית. אך רק אוטובוס אחד הועמד לרשותם, וגם ההכוונה אליו לא הייתה מדויקת. כך כרטיסנית ברכבת בקופה המרכזית אמרה: "לחיפה אפשר להגיע רק באוטובוס, יש אולי בתחנה המרכזית, תחפש".
יגאל שיצא מרחובות למקום עבודתו בחיפה לא מצא את הרכבת: "אני צריך להגיע לעבודה, כבר עשר שנים אני נוסע בקו הזה ולא ברור איך פספסתי את ההודעה. פשוט גיליתי שאין לי רכבת. יש הסעות אבל אולי אקח מונית".
גרה המאם מהמשולש אמר: "רציתי להגיע מאזור בנימינה עד תל אביב, אמרו שיש אוטובוסים אבל המתנתי מחמש בבוקר וכלום לא הגיע. בסוף הגעתי בכוחות עצמי. אני מפסיד יום עבודה, פשוט תקעו אותנו".
מרים מקריית אתא הלינה אף היא: "ברכבת לא היו בסדר, אני לא נוסעת כל יום. רציתי לנסוע לנכדות, אתמול קניתי כרטיס לחיפה וחזרה ב-65 שקלים, ולא אמרו כלום לגבי זה שלא יהיו אוטובוסים". נוסעת אחרת דווקא גילתה הבנה: "לא נורא, טיול שנתי. הכול בסדר, בסך הכול משפרים את השירות".
מקסים שרצה לנסוע ברכבת עלה גם הוא על האוטובוס החלופי, והסביר כי לא הופתע: "באינטרנט רשום הכול". נוסעת אחרת כעסה: "לא ראיתי שלטים. היו צריכים לשים יותר שלטים, אנשים שוכחים".
גיל, עידו, ניתאי, דור ויואב חזרו מחו"ל הבוקר ונסעו מנתב"ג לרכבת מרכז, אך גילו שאין רכבת לחיפה: "אנחנו רוצים להגיע צפונה ואין רכבות", סיפרו החמישה שמתגוררים ביישוב בגליל. "קנינו כרטיס ב-81 שקל הלוך-חזור לפני כמה ימים, ולא אמרו לנו שאין רכבות. ביררנו ואמרו שנקבל החזר כספי של 40 שקל אבל זה די מטרד. אנחנו גמורים ורק רוצים לחזור הביתה". עידו הוסיף: "מבאס שלא מסודר פה ולא מסבירים, כל אחד אומר משהו אחר, אפילו הנהגים של האוטובוסים מבולבלים".
נסים שרצה לנסוע לחיפה הוסיף: "שש שנים אני נוסע לחיפה הלוך-חזור, יש לי 'חופשי-חודשי' ועכשיו אין רכבת? ומי יחזיר לי כסף לאוטובוס? זה לא בסדר". יהלי מבאר יעקב אמר: "אני חושב שזה ביזיון, לא עשו את העבודה. לא טורחים לייעל את השיטה". נוסעת כועסת נוספת הביעה זעם: "אמורים להגיע לחיפה באיזושהי דרך, אבל לא נותנים אפשרויות. יש פה תור, מחכים מעל חצי שעה, אנשים מבוגרים צריכים להידחף על ידי צעירים באוטובוס?"
מנשה, שעשה את דרכו לביקור נכדיו במושב קדימה, לא היה מעודכן בשיבושים. "האמת שלא בדקתי לפני הנסיעה", הודה. "אבל למדתי את הלקח שלי. עכשיו אני צריך לשבור את הראש איך לנסוע מהרצליה. אני שוקל לוותר ולנסוע הביתה".
"רפובליקת בננות כבר אמרנו?"
תחנת הרכבת חוף הכרמל שמלאה בימים כתיקונם במאות נוסעים הייתה הבוקר ריקה לחלוטין והשלטים הצביעו רק על רכבות צפונה או עד בנימינה. חלק מהנוסעים שהגיעו כלל לא ידעו על השינוי והופנו לתחנת האוטובוסים הסמוכה.
כרמל אוריאל עמד כמעט שעה בתור לכרטיסים בתחנת חוף הכרמל, וסיפר: "יש פה תור לכרטיסים ותור לאוטובוס. בסך הכול אנשים עומדים פה שעה-שעה וחצי בתור, ומחכה לנו נסיעה של עוד שעתיים באוטובוס". הוא הביע חשש מהצפיפות הצפויה מחר, "זה יום חמישי. רפובליקת בננות כבר אמרנו? אנשים פה מתוסכלים, עצבניים, לא כולם ידעו על ההשבתה וגם המידע לא זרם נכון. היה אפשר לעשות את זה בין חמישי לבין ראשון או לעבוד בשעות הלילה במשך יותר זמן. אי אפשר להשבית את הרכבת באמצע השבוע. אל תסגרו בשעות העומס. אנשים צריכים להמשיך את החיים".
נוסע אחר סיפר על "כאוס ענקי בתחנה מרכזית המפרץ. המון אנשים צועקים וכועסים על אגד שלא נערכו למצב ופתחו מעט קופות, אנשים בעלי יכולת כלכלית לוקחים מוניות ספיישל ב-100 שקל לאדם והשאר מחכים שעות בתור לקניית כרטיס, ואז בתור נוסף כדי לעלות לאוטובוס. זה מתיש ומפרך".
אבשלום ביטון, תושב נהריה שעובד בהרצליה, עמד הבוקר רבע שעה בתחנה בחיפה, וזה הספיק לו כדי להבין שלא יגיע באוטובוס למקום חפצו: "יש תורי ענק בכניסה לתחנת האוטובוס, אנשים מקללים. יש תור לכרטיסים וזה סיוט". הוא סיפר על אוטובוס עומד שיוצא בשעה מוגדרת "במקום להציב פה שיירת אוטובוסים. אנשים הגיעו כמעט לאלימות. מטורף מה שהולך פה. אני לא מבין למה אבא בגיל 36 צריך לתפוס טרמפים לעבודה. אנשים גם חזרו הביתה מרוב ייאוש. אני לא אלך מחר לעבודה. אמנם לי יש אורח מחו"ל, אבל כבר הודעתי שאזיז את הפגישה".
בוריס ליפניק מחיפה אשר עובד בבאר שבע, סיפר: "לקח לי שעה לעלות על האוטובוס מתחנת חוף הכרמל - שמתוכה חצי שעה בתור לכרטיסים. אני כבר מאחר לפגישה, אדבר עם הבוסית וכנראה שמחר לא אבוא. בשעה שבה הייתי בתחנה אנשים צעקו. אני שמעתי על זה רק אתמול בערב, זה זלזול באנשים".
נועה אמנם ידעה על הפסקת הרכבות המתוכננת, אולם הבינה שתתרחש רק בערב. בתחנת חוף הכרמל הסבירה: "הבעיה היא שאמרו שיהיו הסעות, אבל אין. הכרטיסיה שיש לי לרכבת לא רלוונטית, כך שצריך לשלם שוב".
אלכס מקריית חיים שנסע לתערוכת אוטומוטור עם בנו, המתין יותר מ-40 דקות לאוטובוס: "מזל שידעתי על ההפסקה בקווי הרכבת אז נערכתי קצת, אבל בכל זאת עד שהצלחתי לקחת את הילד קצת לחופש - נדפקתי".
ככה מקרבים פריפריה?
שמואל כהן, תושב חיפה שנוסע לעתים תכופות לעבודתו בתל אביב איים: "נתבע את מי שצריך, מצדי את ראש הממשלה. יש מספיק אנשים שממונים על תחבורה בישראל ואחראים לכאוס הזה, ככה מקרבים פריפריה?" תהה בציניות.
גם בתחנת הרכבת בהרצליה נתפסו נוסעים רבים לא מוכנים. חלקם הופתעו לשמוע על השיבושים וחלקם היו בטוחים שהרכבת תדאג להסעות לתחנות היעד השונות.
יריב, תושב תל אביב הנוסע מדי בוקר למקום עבודתו בנתניה, הביע מרמור: "אני מבואס לגמרי", אמר, "היו אמורים לסדר שאטלים, והכי גרוע ששילמתי לרכבת על כרטיס חודשי-חודשי. למה שאשלם עכשיו גם על נסיעה באוטובוס? אני מאחר לעבודה והדבר האחרון שמעניין אותי עכשיו זה להתעסק באיך להגיע לעבודה". בסערת רגשות פנה יריב לדלפק השירות כדי לקבל תשובות. "לנציג הרכבת אין תשובות חוץ מלהתנצל. זאת חוצפה שאין כדוגמתה מה שקורה כאן. הרכבת הופכת קיקיונית משנה לשנה".
יוליה, שיצאה הבוקר במטרה להגיע מתל אביב לבית יהושע, ניסתה למצוא טרמפ לעבודה. "נכון שהודיעו על שיבושים אבל למה לא העמידו הסעות? ציפיתי שיהיו סדרנים שיובילו אותנו לאוטובוסים ובתחנה כאן כולם מבולבלים. איך עכשיו אגיע לעבודה בזמן?"