שתף קטע נבחר

פגועי נפש? התקשרו ל"מקשיבים מניסיון"

בני משפחה למתמודדים עם פגיעה נפשית, ומתמודדים שמייעצים מניסיונם האישי ועברו הכשרה, נמצאים על הקו עבורכם. עמותת אנוש משיקה קו טלפוני שמטרתו לייעץ ולתת מענה ומידע על אודות זכויות בתחום בריאות הנפש. מוזמנים להתקשר, יש מי שמקשיב

עמותת אנוש משיקה באמצעות מיל"ם (מרכז ייעוץ למשפחות) קו ייעוץ חדש לקהל הרחב שיהווה מענה לנושאים הקשורים בבריאות הנפש - זכויות, התמודדות עם משברים ועם מצבים נפשיים, מתן מידע ועוד. הקו נקרא "מקשיבים מניסיון" שכן הצוות הנותן מענה מורכב ממתמודדים ומבני משפחה שהתמודדו בעבר עם נבכי הבירוקרטיה

והם בעלי ניסיון אישי עשיר.

 

נותני המענה הוכשרו בקורס מיוחד שארך שלושה חודשים. בחודש מרץ האחרון 15 מתמודדים ובני משפחה הפכו לבוגרים הראשונים של קורס ההכשרה והחלו להפעיל את הקו כפיילוט, ולאחרונה החל הקו החל לפעול באופן מקצועי.

 

"היתרון של מתנדבים שעונים לטלפון, שהם מתמודדים ובני משפחה מתבטא ביכולת שלהם להעניק מהידע ומהניסיון הרב שצברו במהלך שנות ההתמודדות עם המחלות והמשברים שלהם או של בני משפחותיהם", מספרים אנשי העמותה.

 

 "את הידע הזה הם יכולים לחלוק עם ציבור הפונים, לייעץ ולכוון אותם לגורמים המתאימים ביותר היכולים לסייע להם - הן בעמותה והן מחוצה לה. כמו כן, הפעילות המיוחדת מהווה נדבך חשוב בתהליך השיקום וההחלמה של מתמודדים ובני משפחה".

 

"לתת גם תקווה"

בנוסף ליתרונות אלו, שילוב המתנדבים יאפשר את פיתוח השירות והרחבתו לאוכלוסיית פונים

גדולה יותר וכן לפתיחתו לקו הנותן מענה ישיר.

 

מירי, אם למתמודד מתנדבת ב"מקשיבים מניסיון" מסבירה: "אין ספק, שבהיותי חלק ממשפחה המתמודדת בעצמה עם הנושא, אני מבינה לגמרי את המצוקה של הפונה, ויכולה להיות לגמרי אמפטית כלפיו ולתת לו את ההקשבה לה הוא זקוק - הקשבה מגובה העיניים ובלי שיפוט.

 

הלימודים בקורס ההכשרה נתנו לי מידע מועיל אותו אני יכולה להעביר לפונה, והמציאות נתנה לי הן את היכולת להבין, והן, לשמחתי את האפשרות גם לתת תקווה".

 

  • רוצים לדבר? צריכים הכוונה וייעוץ? התקשרו ל"מקשיבים מניסיון" בטלפון: 1-700-551616 או שלחו מייל ל:  yeutz@enosh.org.il

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: טל כהן
צילום אילוסטרציה
צילום: טל כהן
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים