שתף קטע נבחר
 

כץ: אפעל למנוע פיטורי עובדי המטענים בנתב"ג

ועדת העבודה והרווחה דנה בסכנה הנשקפת לפרנסת 500 עובדי החברה שמפעילה את מסוף המטענים בנתב"ג, לאור המכרז שפרסמה רשות שדות התעופה להפעלת המסוף. שר התחבורה ישראל כץ נענה לקריאת הוועדה והודיע שיתערב כדי למנוע את הפגיעה בעובדים

שר התחבורה ישראל כץ, הבטיח לפעול כדי למנוע את פיטורי עובדי חברת ממ"ן המפעילה את מסוף המטענים בנתב"ג. "באחריותי לוודא שכולנו, כולל רשות שדות התעופה, עושים את המקסימום כדי לא לפגוע בעובדים ולמנוע את פיטוריהם", אמר השר בדיון דחוף שנערך הבוקר (ד') בוועדת העבודה והרווחה, על הסכנה להנשקפת לפרנסת מאות משפחות עובדי החברה.

 

 

הדיון נערך על רקע מכרז חדש להפעלת המסוף שפרסמה רשות שדות התעופה. העובדים חוששים כי החברה שתזכה במכרז תפגע קשה בשכרם הנמוך בלאו הכי, ואפילו תפטר חלק את חלקם. הסכם ההפעלה של ממ"ן מסתיים במרס 2014.

 

יו"ר ועד העובדים דוד הימלפרב ציין בדיון, כי העובדים מועסקים בעבודה פיסית קשה של סבלות והובלה, למרות גילם הגבוה. חלק ניכר מהם הם בגילאי 60-40 ובעלי ותק של עשרות שנים, שלא ימצאו עבודה חלופית אם יפוטרו כף שגורלם ייגזר לאבטלה ועוני.

 

מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, הסתייג. "אני נבוך ולא אוהב את המעמד הזה", אמר. "אני מבין את העובדים ולא הייתי רוצה להיות במקומם, אבל תבינו גם את הרשות. אנחנו פועלים על פי חוק חובת המכרזים, ואני לא יכול להתערב בעניין העסקת עובדים שאינם שלי. חיפשנו איך בכל זאת, אבל לא מצאנו".

 

בתגובה התקיף היו"ר כץ את הרשות, כי לא כללה מראש בתנאי המכרז את שמירת זכויות העובדים. "הנהלת הרשות מתנהגת בבריונות. כסף זה דבר חשוב אבל צריך להיות גם אנושיים ולחשוב מחוץ לקופסה. צריכה להיות תחרות ומכרז, אבל צריך גם להבטיח את פרנסת העובדים ולחייב את החברות המתמודדות העסקה בהסכם קיבוצי ושמירת השכר הקיים - אחרת יונצחו שכר המינימום ועושק העובדים".

 

כץ הוסיף וקרא לשר התחבורה להתערב באופן אישי, כדי "למנוע את "הפיכת 500 המשפחות של עובדי מסוף המטענים בנתב"ג למשפחות עניות". גם ח"כ אילן גילאון (מרצ), פנה לשר התחבורה ואמר: "באחריותך לדאוג ל-500 העובדים עד האחרון שבהם. אם לך בתור שר תחבורה לא יהיה פתרון עבורם, אני חושש שגם בכבישים נמשיך להיות תקועים בפקקים". 

 

השר נענה לאתגר ואמר, כי "מבלי להתערב בשיקולים העסקיים של הרשות, אני תומך בכך ששכר עובדי מסוף המטענים ייקבע מראש ויהיה חלק מתנאי המכרז. גם אני מעוניין הן בתחרות והן בהתחשבות בעובדים, כפי שנעשה ברפורמה ברכבת ישראל ובנמלים". 

 

לאור הנחיית השר חייב היו"ר כץ את משרד התחבורה ורשות שדות התעופה לבחון ביצוע שינויים במכרז, באופן שיבטיח תנאי העסקה הוגנים לעובדי מסוף המטענים. עוד הוא התריע, שהוועדה תעקוב מקרוב אחר יישום התיקון ואמר כי אם זה יתבצא - העובדים ימשכו את העתירה המשפטית שהגישו נגדה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים