שתף קטע נבחר

פרסומות גיימינג: הכי קול שיכול להיות

שיגור מהלידה למוות, התעלמות מבת הזוג, אמהות ששונאות משחקים וצ'אק נוריס הכל-יכול. ככה מוכרים לכם משחקים למחשב ולקונסולות

מיקרוסופט נגד סוני

ל-Xbox המקורית היה יותר סקס אפיל, אולי גם בזכות העובדה שמיקרוסופט הפקידה חלק מתקציב השיווק שלה בידי סוכנות פרסום צרפתית שלא טרחה עם נימוסים והליכות. מכאן יצאו כמה פרסומות יצירתיות, ביניהן "החיים קצרים", שמעודדת אותנו לפנות יותר זמן למשחקים לפני שהפעמונים יצלצלו.

 

 

ה-"תגובה" של סוני הגיעה הרבה יותר מאוחר עם קווין באטלר, הסמנכ"ל שלה לענייני כל-דבר-שהיה-חשוב-לפרסם-באותו-רגע. השחקן ג'רי למברט עשה עבודה מצויינת בתור בכיר PS3 הפיקטיבי שעונה לשאלות שחקנים ויורד על המתחרה. הנה הוא בפרסומת ל-Move, פתרון בקרת התנועה של סוני. ה-Move אמנם לא הצליח כמו הקינקט, אבל אפשר לטעון שהסאטירה של בטלר עדיין רלבנטית.

   

 

 

וכאן "באטלר" בפרסומת ל-God of War 3, שגורם לשחקנים להתעלם מבנות הזוג שלהם לטובת קרייטוס, הספרטני הסקסי. חבל ששיתוף הפעולה בין למברט לסוני הסתיים בסכסוך משפטי, אבל בסופו של דבר הסיפור נחתם בפשרה, כסף ונשיקות.

 

 

ושוב תור מיקרוסופט, בתור כתבה דמוקרטית ומאוזנת. סדרת היילו, לא משנה אם אתם מעריצים או משתעממים, תמיד הצטיינה בשיווק נוצץ ויוקרתי; היה מוזר אם מיקרוסופט הייתה שופכת עליה מאות מיליוני דולרים וזה לא היה קורה. הנה אחת מפרסומות הלייב אקשן עתירות האפקטים והבימוי המקצועי של הסדרה, הפעם ל-Halo 3: ODST, הפרק שעוקב אחר החי"רניקים המג'וייפים של עולם היילו. זה מתחיל עם טקס זכרון לקורבנות המלחמה נגד ה-Covenant החוצניים וממשיך לזכרונותיו של "טוראי ראיין" משדות הקרב הברוטאליים.

 

 

והנה אחרת, הפעם ל-Halo: Reach, מספרת על מאבקם ההרואי של הספרטנים, חיילי העילית של האנושות, להרוויח לכוכב Reach עוד כמה רגעים מול פני פלישה חוצנית מאסיבית, כדי שאפשר יהיה לפנות ממנו את שאריות האוכלוסיה ולהציל מידע קריטי שגורל המלחמה תלוי בו.

 

 

פעם נוספת בחזרה לסוני לפני שאנחנו מעלים לבמה חברות אחרות. "מייקל" היא אחת הפרסומות המושקעות ל-PS3, ומפגישה אותנו עם של דמויות ממשחקי סוני (וגם משחקים מרובי פלטפורמות כמו ביושוק, קול אוף דיוטי ופורטל) שמרימות כוסית וספל לכבוד שחקני הקונסולה בכלל, וגיימר בשם מייקל שנפטר מסרטן.

 

 

אקטיביז'ן מול EA 

מי אומר שאקטיביז'ן לא מנצלת כראוי את כל המיליארדים שהיא עושה על סדרת קול אוף דיוטי? ב"המחליף", השחקן פיטר סטורמר (פארגו, Prison Break) מגלם בעל מקצוע שימושי ביותר שיחליף אתכם כשאתם עסוקים במולטיפלייר של הסדרה. יש לפרסומת הזו המשכים, אבל הם למרבה הצער לא נותנים את אותו סוג של במה לכשרונותיו של סטורמר.

 

 

 

ומאקטיביז'ן ל-EA, שהיה לה את הרעיון השטני להדגים קטעים מדד ספייס 2 לנשים מבוגרות, להקליט את התגובות שלהן ולפרסם אותן תחת הססמה "אמא שלך שונאת את דד ספייס 2". למי שלא מכיר, דד ספייס היא סדרת אימה מדע בדיונית שלא בוחלת באלימות מטווח קרוב, מפלצות שהיו גורמות לנוסע השמיני ללכת להתחבא בפינה, ריר חומצתי ותינוקות מתפוצצים. הדעות עדיין חלוקות לגבי אותנטיות ה"אמהות", אבל הן לכל הפחות שחקניות מאוד משכנעות.

 

 

 

 

הפסקת רטרו

פרסומות גיימינג משנות התשעים ומטה נוטות להיות מביכות, אבל לפעמים גם משעשעות. הנה זו של קראש בנדיקוט מ-1996, בה גיבור סדרת משחקי הפלטפורמה של סוני מגיע בגודל טבעי למשרדי נינטנדו ומקנטר את היריבה ואת האייקון שלה, מריו, מהרחוב. 

 

את בנדיקוט, שהתגאה בתלת-מימדיות החלוצית שלו, בקושי זוכר מישהו, בעוד מריו דווקא המשיך ועלה והצליח מאוד גם בעידן התלת-מימד, כך שאפשר לומר שנינטנדו צחקה את הצחוק האחרון כאן. מצד שני, יוצרי בנדיקוט באולפן Naughty Dog הפכו לאווזה מטילה ביצי זהב עבור סוני עם משחקים כמו Uncharted ו-The Last of Us, כך שאף אחד פה לא יצא פראייר.

 

 

שמרנו את זכות התגובה לנינטנדו, שבפרסומת הבאה מ-1999 לנינטנדו 64 מציגה לראשונה את הקונספט של סדרת Super Smash Bros שלה: דמויות נינטנדו כמו מריו, דונקי קונג ופיקאצ'ו מרביצות זו לזו עד אובדן הכרה. זה כמו טלטאביז, רק עם פטישי שניצל ענקיים.

 

 

ונסיים בהודעה מבי.אי. ברקאס

לסיום, כרגע, היהלום שבשרשרת הפרסומות ל-World of Warcraft בכיכוב ידוענים. אוזי אוסבורן, מיני מי, ואן-דאם ואפילו צ'אק נוריס האלמותי נאלצים בקרב הזה לסגת מול כוח המוהוק האדיר של מיסטר טי.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים