DSG בבדיקה - 30 אלף מכוניות מוזמנות למוסך
תיבת ההילוכים האוטומטית כפולת המצמדים של פולקסווגן הייתה פורצת דרך, ועדיין זוכה להערכה כאחת הטובות בתעשיית הרכב. במהלך השנים הצטברו בכל זאת טענות לתפקוד לקוי. כעת מכירה בכך החברה, ופועלת בהתאם
יבואנית הרכב צ'מפיון מזמינה למוסכים 30 אלף מכוניות מתוצרת קונצרן פולקסווגן, המצוידות בתיבת ההילוכים האוטומטית DSG. התיבה המתקדמת, אשר מיד לאחר הצגתה בתחילת שנות ה-2000 נחשבה מודל חיקוי ליצרניות תיבות אוטומטיות מתקדמות, הפכה בשנים האחרונות לשנויה מחלוקת, עם טענות מצטברות בכל העולם בדבר תפקוד לקוי לאחר כמה עשרות אלפי ק"מ.
- 12.2012 - מה הבעיה בתיבות ה-DSG של פולקסווגן?
היצרנית פולקסווגן, אשר התנערה בתחילה מאפשרות לבעיות כלשהן בתיבה, נכנעה לפי פרסומים במדינות שונות בעולם ללחץ הרוכשים (אוסטרליה למשל או סין, או אף יפן) שאף הקימו עמוד פייסבוק, והכריזה על קריאה יזומה לתיקון (ריקול). בהתאם להנחיות היצרנית, גם היבואנית בארץ, חברת צ'מפיון, טענה בעבר כי אין כל בעיה סדרתית מוכרת בתיבה. אלא שבתגובה לפניית ynet מודים שם כעת כי במהלך החודשים האחרונים מתבצע "קמפיין שירות" לכל רכבי קונצרן פולקסווגן (אודי, סיאט, סקודה ופולקסווגן). במסגרתו מוזמנים כל בעלי מכוניות עם תיבת DSG שיוצרו לפני חודש מאי 2011 למוסכי היבואנית המורשים, לצורך מה שהם מכנים "בדיקה והחלפה של יחידת בקרה וביצוע עדכון תוכנה".
יש לציין כי במהלך 2011 הגיעו לידיעת ynet וידיעות אחרונות מספר רב של פניות הנוגעות לבעיות בתיבת ה-DSG. בעיות אלה הופיעו לאחר כמה עשרות אלפי ק"מ, וחייבו לטענת בעלי הרכב במקרים רבים את החלפת התיבה כולה. כל זאת לאחר מספר ניסיונות שלא צלחו לשינוי ו-או עדכון תוכנה, או אף החלפתה המלאה.
תיבה ה-DSG (בתרגום חופשי מגרמנית, תיבת שילוב ישיר - Direkt-Schalt-Getriebe) הייתה לתיבה האוטומטית הסדרתית הראשונה שהציעה למעשה תיבה ידנית, המתפקדת ללא צורך בתפעול מצמד. פעולתה חלקה משמעותית ממרבית התיבות האוטומטיות ה"רגילות", בעיקר אלה בהן מצוידות מכוניות "עממיות" יחסית.
בצ'מפיון מסבירים כי הסיבה לטענות המצטברות על עמידות התיבה, נוסעות מהפיכתה פופולרית כל-כך. "...מאז החל השימוש בטכנולוגיה זו, נמכרו בעולם מיליוני רכבים בהם הותקנה התיבה, ויצרנים רבים משתמשים כיום בטכנולוגיה זו ברכבים המיוצרים על-ידם. מתוך תפיסת שירות ואמינות החליט קונצרן פולקסווגן העולמי לבצע את הקמפיין השירותי בכל כ-30,000 הרכבים שנמכרו בישראל ואשר יוצרו לפני 2011, הגם שברוב הרכבים לא נמצאה כל תופעה שהיא. עד כה טופלו כמחצית מהרכבים הרלבנטיים. צ'מפיון יידעה את כל בעלי הרכבים, ופועלת לתאם מועד לביצוע הקמפיין ברכבם. הטיפול מבוצע במסגרת האחריות ללא עלות מצד הלקוח.
אנו צופים את השלמת הקמפיין השירותי כולו עד סוף חודש אוקטובר השנה. כפי שפורסם בעבר, לכל לקוחות צ'מפיון מוטורס שברכביהם מותקנת תיבת הילוכים DSG7 אחריות על התיבה ורכיביה לתקופה של חמש שנים ממועד מסירת הרכב, או עד 150 אלף ק"מ לפי המוקדם מביניהם".