שתף קטע נבחר

 

נהג הקטר הספרדי התרברב בפייסבוק: 'נוסע מהר'

פרנסיסקו חוסה גרזון אמו, שעצור בבית החולים בחשד לאחריות לתאונת הרכבת הקטלנית, העלה בעבר לפייסבוק תמונה של מד המהירות בקטר שהעיד כי נסע בעבר ב-200 קמ"ש. ביום התאונה הוא נסע במהירות דומה, אף שהתמרור הורה על מקסימום 80 קמ"ש

גם נוסע מהר, גם מתרברב בזה בפייסבוק. חקירת תאונת הרכבת בספרד שגבתה את חייהם של 80 בני אדם כבר העלתה שזו נגרמה בגין סיבוב חד מדי ומהירות גבוהה מהמותר. עתה החוקרים מוצאים ראיות לאשמתו של הנהג גם ברשת. פרנסיסקו חוסה גרזון אמו פרסם בעמוד הפייסבוק שלו תמונה של מד המהירות של הרכבת, לפיו הוא נסע ב-200 קמ"ש. בתגובות הוא כתב: "אם הייתי נוסע מהר יותר, הם היו קונסים אותי".

 

נהג הרכבת נלקח לחקירה    (צילום: רויטרס)

נהג הרכבת נלקח לחקירה    (צילום: רויטרס)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

הנהג, שנעצר, ספג פציעות קלות בתאונה ומאושפז כעת בבית החולים. בעיתון "אל פאיס" צוין כי גרזון (52), שעבד בחברת הרכבת הספרדית זה 30 שנה, כתב עוד בעמוד שלו: "איזה כיף זה יהיה לנסוע לצד ניידת משטרה ואז לחלוף על פניה ולהפעיל ככה את רדאר המהירות שלה. חח איזה קנס זה חח". התמונה הוסרה מאוחר יותר, אך האתר "גואקר" הספיק לתפוס אותה בצילום מסך:

 

תמונת מד המהירות בעמוד הפייסבוק של גרזון ()
תמונת מד המהירות בעמוד הפייסבוק של גרזון

 

רגע התאונה בספרד תועד במצלמות האבטחה

רגע התאונה בספרד תועד במצלמות האבטחה

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

13 קרונות ירדו מהפסים, ארבעה התהפכו (צילום: AFP) (צילום: AFP)
13 קרונות ירדו מהפסים, ארבעה התהפכו(צילום: AFP)

 

התמונה שפרסם אמנם לא צולמה ביום התאונה, אולם רגע לפני שהרכבת שלו ירדה מהפסים ביום שלשום דיווח גרזון בקשר כי זו נסעה במהירות 190 קמ"ש. בסוכנות הידיעות AP גם ניתחו את הסרטון שצולם המתעד את רגע התאונה והגיעו למסקנה כי הוא נסע לפחות במהירות כפולה מזו המותרת. לפי הדיווחים, מילותיו הראשונות של נהג הרכבת בקשר לאחר התאונה היו "אנחנו רק בני אדם! אנחנו רק בני אדם!". בהמשך אמר: "אני מקווה שאין הרוגים, כי הם יהיו על מצפוני".

 

מקורות מקרב החוקרים אמרו ל"אל פאיס" כי הנהג אמר לעמיתיו שהתקרב לסיבוב במהירות 190 קמ"ש. אחר כך אמר שהמהירות הייתה 200 קמ"ש ואז שינה שוב את גרסתו וחזר ל-190

קמ"ש. על פי התמרור במקום, המהירות המקסימלית המותרת היא 80 קמ"ש. הנהג לא הסביר את מהירותו, והחוקרים בודקים אם מדובר בתקלה טכנית או באחריות של הנהג. נשיא חברת הרכבות הספרדית טען כי לא הייתה כל תקלה ברכבת וכי היא עברה ביקורת בבוקר התאונה.

 

ממשלת ספרד הודיעה כי נפתחו שתי חקירות בעניין נסיבות התאונה. משטרת גליסיה, שם אירעה התאונה, גם הודיעה כי בכוונתה לחקור את גרזון בבית החולים, הן כעד לתאונה והן כחשוד, אך הוסיפה כי החוקרים טרם שללו את האפשרות שברכבת אירע כשל טכני. הרשויות בגליסיה מסרו עוד כי בבתי החולים בסביבה עדיין מאושפזים 94 בני אדם ו-31 מהם, בהם ארבעה ילדים, נמצאים במצב אנוש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הנהג גרזון. ייחקר בבית החולים
צילום: AFP
הקרונות ההרוסים
צילום: AFP
צילום: AFP
זירת התאונה
צילום: AFP
מומלצים