תקלת כרית אוויר - הונדה מזמינה מכוניות למוסך
יבואנית המותג היפני לישראל מודיעה כעת באופן רשמי - 3,668 מכוניות הונדה מדגמים ישנים נדרשות להגיע למוסך, כדי להחליף רכיב בכרית האוויר
כשלושה חודשים לאחר פרסום קריאת הענק לתיקון מיליוני מכוניות מתוצרת יפן, מאשרת יבואנית הונדה לישראל, חברת מאיר - אלפי מכוניות מדגמים שונים שיוצרו בתחילת העשור הקודם,נקראות למוסכים. הסיבה: כשל אפשרי במנגנון הניפוח של כרית האוויר בצד הנוסע, מחייב בדיקה והחלפה. בכך מצרפת הונדה בדיוק 3,668 מכוניות ששווקו בישראל בשנים 2001-2003, לכמעט 10,000 מכוניות נוספות - של טויוטה, ניסאן ומאזדה - שנקראו למוסכים בארץ. ברחבי העולם מדובר בכמה מיליוני מכוניות.
עם פרסום הידיעה המקורית אמרו בהונדה ל-ynet, כי גם מכוניות החברה יהיו חלק מקריאת התיקון. כעת מבהירים שם כי אכן מדובר בדגמי ג'אז, סיוויק וסטרים, בסך הכל כמה אלפי מכוניות שנמסרו בישראל בין השנים 2001 ו-2003. בהונדה אומרים כי עלולה להתגלות תקלה בכרית האוויר הממוקמת מול הנוסע שלצד הנהג, ובעקבותיה תייצר יחידת הניפוח של הכרית לחץ גבוה מדי. התיקון הנדרש לפי הונדה - החלפת יחידת הניפוח. בשקריאת הענק לתיקון כלולות עוד 4,800 מכוניות קורולה, יאריס ואוונסיס מבית טויוטה, כ-3,000 ניסאן מדגמי טראנו ואלמרה וכ-830 מאזדה 6 משנות ייצור 2002 ו-2003.
בהונדה ישראל אומרים כי משך הבדיקה והתיקון מוערכים בכשעה, וכי מכתבים אישיים צפויים להישלח ללקוחות, מיד עם קבלת מלוא המידע הטכני והחלקים מהיצרן. במכתב זה יוזמנו בעלי הונדה למרכזי השרות של היבואנית, לצורך בדיקה ותיקון אפשרי.
יש להזכיר כי הריקול העולמי מתבצע בעקבות ביקורת פנימית של יצרנית אבזרי הבטיחות היפנית טאקאטה (Takata), המספקת 15% מכלל כריות אוויר ליצרניות רכב יפניות גדולות. החברה גילתה כי במהלך השנים 2000 עד 2002 סיפקה כריות אוויר בעלות מנגנון לקוי.
יש להזכיר כי ביצוע תיקון אליו הוזמן בעל רכב במסגרת ריקול, מחויב על-פי חוק. בעל רכב שלא יעשה כך, לא יוכל לחדש את רישיון כשירות התנועה של הרכב בעת ביצוע הטסט השנתי, ולא יוכל להעביר בעלות על הרכב.