שתף קטע נבחר

ממהרים לקנות לפני ה-1 באוגוסט? עצרו רגע

יבואני הרכב מאיצים בנו להזדרז ולרכוש מהמלאי הגדול שברשותם מכונית חדשה, ולמהר ולעשות זאת לפני עליית המחירים הצפויה ב-1 באוגוסט. הם רק שוכחים להזכיר כי במרבית המקרים המס יעלה רק ב-1 באוקטובר

ביום חמישי הקרוב (1.8) תיכנס לתוקפה רפורמת המיסוי הירוק, במסגרתה יעלה מס הקניה על מרבית המכוניות. המשמעות במקרים רבים - התייקרות של אלפי שקלים במחיר הרכב. שלא במקרה, יבואני הרכב מדרבנים את הציבור למהר ולשלם עבור המכוניות לפני ה-1 באוגוסט, תוך הסבר כי כך יתחמקו מהעלאת המס הצפויה. הם רק שוכחים לספר לכם פרט אחד חשוב.

 

 

ראשית, אם הרכב שהזמנתם כבר נמצא בארץ, או אם הוא צפוי להגיע עד ה-1 באוגוסט, אין לכם צורך למהר ולשלם תמורתו על-ידי שבירת תוכניות חסכון או גיוס כספים ממקורות יקרים. הסיבה: המס המוגדל על מכוניות שכבר נמצאות בארץ, או כאלה שיגיעו עד ה-1 באוגוסט, ייכנס לתוקף רק באחד באוקטובר. ובמילים פשוטות יותר: כל רכב שהגיע או יגיע לארץ עד יום חמישי הקרוב וישוחרר מהמכס עד תחילת אוקטובר, ישלם עדיין את המס הישן.

 

מתי היבואנים "צודקים"? במקרה והמכונית שהזמנתם לא נמצאת בארץ, ואין סיכוי ש"תעשה עליה" ותנחת כאן לפני יום חמישי. במקרה כזה תחול העלאת המס על המכונית כבר מיום חמישי, והיא לא תזכה בדחיית העלאת המס עד ה-1 באוקטובר.

 

ומדוע זה חשוב כל-כך? ההערכה היא שיבואני הרכב "נתקעו" עם מלאי גדול מאוד של מכוניות שכבר נמצאות בארץ, אותן ניתן למכור בשיעורי המס הנוכחיים. לפיכך אין צפי בענף להעלאת מחירי המכוניות לפני תחילת חודש אוקטובר. אגב, גם באוקטובר לא יעלו המחירים בכל הדגמים, ויש יבואנים שהודיעו זה מכבר כי לא ייקרו.

 

ובכל מקרה, קבלו מספר עצות הנוגעות לרכישת רכב ומחירו

 

  • אין קשר מחייב בין מחיר המכונית לצרכן לבין המס המוטל על המכונית. מאחר שמחיר המכוניות החדשות אינו בפיקוח - יכול כל יבואן לקבוע את מחיר המכוניות שהוא משווק כטוב בעיניו, והמחיר אינו חייב להיות מושפע בהכרח משינוי בשיעורי המס.
  • לאנשי המכירות ולסוכנים יש בדרך כלל מרווח מחירים שבו הם רשאים להעניק הנחות ו-או הטבות באבזור. אז אל תמהרו לקבל את הצעת המחיר הראשונה שתקבלו. מיקוח הוא שם הסיפור. ותגלו די מהר שזה עובד לא רע במרבית הדגמים.
  • אסור ליבואנים לכלול בתחשיב שלהם (הפנימי והנסתר מעיניו של הקונה) ממנו הם גוזרים את מחיר המכונית - שיעור מס גבוה מזה שקבעה רשות המסים. לדוגמה: למרות ששעורי המס משתנים ב-1 באוגוסט - אסור ליבואן הרכב לכלול בתחשיב שלו את שעור המס החדש לגבי מכוניות שכבר נמצאות בארץ ואשר ישוחררו מהמכס לפני תחילת אוקטובר. עם זאת איש לא יכול למנוע ממנו לייקר את מחירי המכוניות לצרכן כטוב בעיניו (מלבד התחרות בשוק בין היבואנים השונים...).
  • לקונים אין כל דרך לברר מתי הגיע הרכב שהוא קונה לארץ ומתי ירד מפס היצור. המידע היחיד שהוא מקבל (ונרשם ברישיון הרכב) הוא מועד העלייה של הרכב לכביש. עם זאת - יבואן אינו יכול למכור רכב חדש ולרשום אותו כדי ראשונה - על שם הלקוח - אם עברו יותר מ-12 חודשים ממועד הייצור של הרכב במפעל. רכב כזה יכול להימכר רק כיד שנייה (היד הראשונה במקרה זה יהיה יבואן הרכב). אופציה אחרת היא להוציא את הרכב מהארץ. זו הסיבה שיבואני רכב עורכים מבצעי מכירה ומוכנים להציע כלי רכב "הקרבים לפרקם" במחיר נמוך - ובלבד שלא יהיה עליהם לרשום אותם כיד שנייה - מה שמפחית הרבה מערכם).
  • אם אתם רוכשים מכונית חדשה במבצע הוזלות כזה - כדאי שתנסו לברר אצל היבואן - כמה זמן עמד הרכב במחסן הערובה שלו (לא תמיד תקבלו לכך תשובה כי היבואנים לא ששים לשחרר מידע כזה). המידע הזה חשוב כדי לדעת אם עליכם לדרוש מהיבואן להחליף את צמיג הרכב שעמד במשך קרוב לשנה בלי לזוז - מה שגורם לעיוות של הצמיגים, להחליף את השמנים, ולבדוק היטב את מצב הצבע של הרכב ובמידת הצורך לדרוש שיעשו לרכב טיפול של פוליש ווקס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים