לובשים מדים לעבודה: "חוסך את הדילמות בבוקר"
משה, מנהל סניף של אוויס, מקבל את המדים מהרשת באירופה; דיאנה, סגנית מנהלת חנות של ה. שטרן, יכולה להזמין אותם במגוון גזרות ובמחיר מסובסד; שירן, דיילת אוויר באל על, מרוצה שהיא לא צריכה לשבור את הראש בבוקר. תלבושת אחידה בעבודה - צפו בתמונות
לא כולם צריכים לשבור את הראש מדי בוקר בשאלה, מה ללבוש היום. יש לא מעט חברות ורשתות, בהן נדרשים העובדים ללבוש מדים לעבודה. מי עושה את הכביסות והגיהוצים? האם העובדים מרוצים מהתלבושת האחידה? ומה יש לנו לומר עליה? שוחחנו עם מספר עובדים והתוצאות לפניכם:
"חוסך בהוצאות"
שם ותפקיד: מתן פרי, בן 25, אחראי קשרי אורחים של מלון דן אכדיה, הרצליה.
מי מספק את המדים? המלון עצמו.
האם אתה מרוצה מהמדים? "בהחלט, זה חוסך לי בהוצאות כך שאני לא צריך להוציא על בגדים".
מי מכבס ומגהץ? "יש אפשרות לשלוח את המדים לכביסה וגיהוץ על ידי המלון, אך אני מעדיף לעשות את זה באופן פרטי".
לשיפור: "הייתי מוסיף קצת צבע לחולצות המכופרות, כדי שיהיה קצת מגוון וצבעוני".
מילה שלנו: חליפה לא רעה אבל העניבה קצת סתמית והיה אפשר ללכת על משהו צעיר ואופנתי יותר כמו עניבה דקה בצבע אחיד.
"אפשר להוסיף טאץ' אישי"
שם ותפקיד: שירן נקש, בת 28, דיילת אוויר בחברת אל-על.
מי מספק את המדים? החברה עצמה.
האם את מרוצה מהמדים? "בתור בחורה שמאוד אוהבת אופנה וזמן ההתארגנות שלי תלוי בכך, אני מאוד מרוצה שאני יודעת מה אני לובשת ואין לי את הדאגה הזו בעבודה. נכון שאומרים שבמדים האישיות מתפספסת אבל אני מאמינה שלכל דבר אפשר להוסיף טאץ' אישי שייחד אותך".
מי מכבס ומגהץ? "אני מודה שעד שיצאתי מבית הוריי אימא שלי הייתה מכבסת ומגהצת את המדים. בשנתיים האחרונות אני מגהצת ומכבסת אותם. אמנם עדיין לא ברמה שלה אבל תרגול מוביל לשלמות".
לשיפור: "בגדול אני מאוד אוהבת את המדים שלנו אך אם הייתי יכולה לשנות בהם משהו, הייתי משנה את הג'קט כך שהוא יהיה מעט קצר יותר באורך ויותר מחוייט ומונח".
מילה שלנו: צודקת הגברת, אפשר היה לקצר את הז'קט שיחמיא לנתונים הטבעיים של הדיילות. אבל מה עם המטפחת הקשורה על הצוואר? לנו היא מזכירה את המדים ההיסטריים של חברת התעופה הלאומית של קטאר.
"המלתחה מאבדת אופי וסגנון אישי"
שם ותפקיד: דיאנה מנסיפוב, בת 33, סגנית מנהלת חנות ה.שטרן, הילטון, תל-אביב,
מי מספק את המדים? "ה.שטרן אבל ישנה אופציה להזמין מדים דרך חברה מסוימת שמציעה מגוון גזרות ומידות במחיר מסובסד. בנוסף כל אחד רשאי לרכוש לעצמו ביגוד ברשתות שונות בהתאם לחוקי המראה הנדרשים".
האם את מרוצה מהמדים? "יותר כן מאשר לא, מכיוון שזה פותר בעיה נפוצה של כל אישה: הארון מפוצץ בגדים ועדיין אין מה ללבוש. מצד שני, עם הזמן המלתחה כולה הופכת למדים בצבע שחור והיא מאבדת אופי וסגנון אישי".
מי מכבס ומגהץ? "כביסה, תיקונים וניקוי יבש על חשבונות של העובד".
לשיפור: "חברת ה.שטרן הכניסה לאחרונה כמה שינויים במדי החברה תוך שהרחיבה את מספר הצבעים ואפשרויות הגיוון לאור דרישות העובדים. כך שיש אופציה להראות את הסגנון האישי ויחד עם זה להקפיד על החוקים ועל המראה המקצועי שמשדרת החברה".
מילה שלנו: הגזרה אכן מחמיאה לנתונים הטבעיים אבל הצבע החום קצת מיושן ומשעמם. צבע כהה יותר כמו כחול-נייבי היה משתלב עם גוון התכשיטים ובמיוחד הזהב.
"חוסך את הדילמות בבוקר"
שם: משה אשכנזי, בן 27, מנהל סניף Avis בהרצליה.
מי מספק את המדים? "אנחנו מקבלים את המדים מאוויס באירופה. קיים קוד לבוש מאוד מוגדר מבחינת עיצוב, צבעוניות, פריטי לבוש שכוללים מכנסים ועניבה לגברים, מכנסים או חצאית ומטפחת לנשים".
האם אתה מרוצה מהמדים? "המדים יפים ונוחים וזה גם חוסך את הדילמה של מה ללבוש בבוקר".
מי מכבס ומגהץ? "אשתי היקרה".
לשיפור: "המדים עברו התאמה ממזג האוויר באירופה למזרח התיכון. העובדים לא לובשים ז'קט כפי שנהוג שם".
מילה שלנו: יש משהו נקי בשילוב בין הלבן והאדום, אך בטוח שזה לא פרקטי ומתלכלך במהירות.
"מכבסת בעצמי"
שם ותפקיד: לין גרוסמן, בת 19, קופאית בסניף עזריאלי של רשת בורגראנץ'.
מי מספק את המדים? "כשהגעתי לעבודה סיפק לי אותם המנהל שלי, ומדי פעם אני מחליפה אותם בחדשים. בשנתים האחרונות החלפתי אותם לפחות 3 פעמים".
האם את מרוצה מהמדים? "אני אוהבת אותם, הם יפים ולכל העובדים יש מדים זהים כך שכולם מרגישים שווים, גם החדשים וגם הוותיקים".
מי מכבס ומגהץ? "אני דואגת לכבס את המדים שלי בעצמי, לפעמים ההורים עוזרים לי, אבל אני אוהבת להיות עצמאית. את המכנס אין צורך לגהץ, את החולצה אני דואגת לגהץ ולהגיע מסודרת למשמרת".
לשיפור: "המדים מצוינים לדעתי, הם נוחים ונעימים לגוף ולא הייתי משנה או מוסיפה כלום".
מילה שלנו: "עם הצבע האדום אפשר לחיות, אבל קיצור השרוולים ושימוש בבד איכותי יותר היה גורם לנו לחייך בזמן ההזמנה. מה שכן, בהחלט עדיפים על אלה של הרשת המתחרה מאמריקה.
"לא הייתי מזיזה תפר"
שם ותפקיד: שושנה פז, אחראית שירותי נוסעי מחלקת העסקים ונמנית על צוות אחראי הטיסה בחברת יונייטד איירליינס.
מי מספק את המדים? "החברה עצמה".
האם את מרוצה מהמדים? "אין ספק כי המדים הינם בעלי חשיבות רבה ומשרתים היטב את התדמית המקצועית ורמת השירות הגבוהה שהחברה משדרת".
מי מכבס ומגהץ? "תחזוקת המדים נעשית על ידי כול אחד באופן אישי. הוכחנו כי כך הם נשארים במיטבם".
לשיפור: "למזלנו התברכנו במדים אלגנטיים וייצוגיים, ההולמים אותנו באופן אישי כמו גם את תדמיתה הכה איכותית של חברת התעופה שלנו. לא הייתי מזיזה תפר".
מילה שלנו: נכון שהיינו שמחים למדים שמחמיאים לנתונים הטבעיים של צוות הדיילים והדיילות אבל השילוב בין גווני הכחול, אפור והכסף לא רע בכלל בחברה שהתחדשה לאחרונה בעיצוב מרענן למדים.