טויוטה, הונדה, ניסאן, ומיצובישי בשת"פ חשמלי
ארבע יצרניות הרכב היפניות, בדרך כלל יריבות מרות בשוק המקומי והעולמי, החליטו לשתף פעולה באופן נדיר. המטרה: רשת עמדות טעינה לרכב חשמלי
שיתוף פעולה רחב היקף ונדיר בין יריבות. ארבע יצרניות רכב יפני - טויוטה, הונדה, ניסאן ומיצובישי - ישתפו פעולה בפרויקט פיתוח רשת עמדות טעינה שתתפרס בכל יפן, ותשרת מכוניות חשמליות, אך גם היברידיות נטענות. הארבע הודיעו בעת ובעונה אחת כי ברצונן להשקיע בפיתוח רשת כזו שתסייע לכל אחת ואחת מהן בעתיד, ותמנע באותו זמן מכל אחת מהן הוצאות עתק על פיתוח עצמי. יש להזכיר כי כל אחת מהארבע השקיעה סכומי כסף גדולים בחברות אנרגיה המספקות כבר עתה אפשרות טעינה לרכב חשמלי, וברצונן להאיץ בעזרת שיתוף הפעולה הייחודי הטמעת רשת טעינה גדולה הרבה יותר.
לדברי טויוטה, בכל יפן מצויות כרגע לא יותר -1,700 תחנות לטעינה מהירה של רכב חשמל, ובנוסף לכך 3,000 לטעינה רגילה (ואיטית) יותר. מספר זה, בכך מכירות כל היצרניות, מהווה חסם שיווקי ברור. גם ממשלת יפן מודעת לבעיה, ומתכננת ב-2013 השקעות עתק לתמיכה בפעילות פריסת רשת רחבה הרבה יותר. כל זאת כמובן במטרה להפוך רכישת רכב חשמלי והיברידי-נטען לכדאית יותר. ראשי ארבע היצרניות מתכוונים לנצל את פרק הזמן בו יוכלו ליהנות מתמיכה ממשלתית מסיבית, ולכן יתחילו בפעילות משותפת לאלתר.
בטיוטת הסכם שיתוף הפעולה מצוין מה בדיוק מעוניינות הארבע להשיג וכיצד הן עומדות לעשות זאת. אחד היעדים הבולטים הוא הקמת 8,000 נקודות טעינה רגילה נוספות (למשל במרכזי קניות גדולים), ו-4,000 נקודות לטעינה מהירה (בתחנות דלק ומפרצי חניה למשל לאורך כבישים מהירים). יעד אחר הוא סיוע בהקמת עמדות טעינה נוספות, באמצעות מימון זמני של הפעילות. כמו-כן הצהירו הארבע על רצון לנהל במשותף את עמדות הטעינה בהן מחזיקה כל יצרנית כבר עכשיו, במטרה לאפשר לבעלי רכבים מכל הדגמים לעשות בהן שימוש מיטבי.
לבסוף, היצרניות מזכירות כי הממשלה היפנית הכריזה על יעד לפיו כ-15-20% מכלל המכוניות שיימכרו ביפן ב-2020, יונעו באמצעים אלטרנטיביים שיאפשרו טעינה. החל במכוניות היברידיות רגילות, דרך היברידיות חשמליות ועד כל-חשמליות. למעשה, היצרניות מאמינות כי לממשלה היפנית יש מספיק עניין בהשקעה גדולה ומתמשכת בפרויקט.