בוקר חדש ברכבת: יותר מחצי שעה עיכוב
היום החלה רכבת ישראל לפעול על פי לוח זמנים חדש שאמור לקצר את זמני הנסיעה. כתבנו יצא עם סטופר, אבל בכמה מקומות דיווחו נוסעים על איחורים משמעותיים ודוחק בקרונות. הרכבת מיבנה דווקא הגיעה בזמן
ברכבת ישראל הבטיחו שהחל מהיום (ראשון) יקוצרו זמני הנסיעה בקווים מרכזיים, אבל הבוקר נפתח עם איחורים גדולים, דוחק ברציפים ובקרונות והרבה נוסעים זועמים.
כדי לבדוק אם רכבת ישראל עומדת בלוח הזמנים החדש, עלינו הבוקר לרכבת שיצאה מאשקלון לתל אביב ונחלנו אכזבה. הנסיעה אמורה היתה להיארך 44 דקות בלבד, לעומת 54 דקות בלוח הזמנים הקודם, אבל בסופו של דבר זה לקח 52 דקות.
לעומת זאת, הרכבת בקו תל אביב יבנה הגיעה ליעדה בזמן: על פי לוח הזמנים החדש, אמורה הנסיעה להיארך 18 דקות, 6 דקות פחות מבעבר, ובפועל הרכבת אפילו חסכה לנו חצי דקה נוספת והנסיעה ארכה 17.5 דקות בלבד.
אחד העיכובים המשמעותיים הבוקר נגרם עקב שינוי בלוח הזמנים בקו באר יעקב - תל אביב והסתיים היום באיחור של כמעט שעה. עד היום יצאה רכבת מבאר יעקב בשעה 7:18 והגיעה לתל אביב בשעה 7:50. בעקבות השינוי בלוחות הזמנים, הקו הזה בוטל והרכבת אמורה לצאת מבאר יעקב רק בשעה 7:37.
אבל הבוקר זה לא קרה. הרכבת שהגיעה לבאר יעקב בדרך לתל אביב חיכתה בתחנה בערך 10 דקות, ואז הוחלט להוריד ממנה את כל הנוסעים עד שהגיעה רכבת חלופית לרציף השני. הרכבת יצאה מבאר יעקב רק בשעה 8:15 והגיעה לתל אביב ב-8:40, איחור של 50 דקות.
"עליתי היום על רכבת מרחובות שיצאה ב-07:30 ובבאר יעקב היא נעצרה", מספר הנוסע שימי פרנס. "הודיעו בכריזה שיש תקלה במערך הרכבות. אחרי כמה דקות המתנה ביקשו מהנוסעים לרדת מהרכבת ולעבור לרציף ממול. חיכינו לרכבת נוספת אחרי חצי שעה ועוד לקח רבע שעה עד שיצאנו כי היה דחוק מאוד ברציפים ובקרונות".
עוד חדשות ב-ynet:
מזוודה, דם, תחנת סמים. תל אביב תחתית
ערב השבעת רוחאני: איראן לפני תהום כלכלית
פרנס הוא לא היחיד שהתלונן הבוקר. פניות רבות זרמו לתיבת המייל האדום של ynet בתלונה על איחורים משמעותיים ברכבות. "הנוסעים ברכבת שיצאה מנתניה לתל אביב תקועים 50 מטר מתחנת רכבת מרכז כבר מעל חצי שעה", זעם אחד הנוסעים, "לא נותנים לנו לרדת מהרכבת וללכת לתחנה".
לוח הזמנים החדש של הרכבת כולל קיצור זמני נסיעה ושינויים בחלק מהקווים. בין היתר, אמורה החל מהבוקר נסיעה מראשון לציון לתל אביב להיארך תשע דקות בלבד, במקום 15 דקות עד עתה. הנסיעה מתל אביב ליבנה-מערב תארך מעתה 18 דקות, במקום 24 בעבר. במקביל תתוגבר תנועת הרכבות באמצעות הפעלת קטרים מהירים מבעבר, כמו-גם תודות לשדרוג מסילות שכבר התבצע.
במסגרת לוח הזמנים החדש הוכפל מספר הרכבות בקו אשקלון-תל אביב ואשדוד-תל אביב. בשעות השפל מאחת לשתי רכבות בשעה, ובשעות העומס משתיים לארבע.
לוח הזמנים החדש של הרכבת כולל מעתה קו חדש בין אשקלון להוד השרון העובר דרך יבנה-מערב. קו זה יפעל בתדירות של שתי רכבות בשעה בשעות השיא,
מי שיהנה מעט פחות מהשינויים יהיו תושבי בת ים, המשתמשים בתחנות יוספטל וקוממיות.
שכן בעקבות הפעלת הרכבת המהירה בקו אשקלון-תל אביב, יצומצם מספר הרכבות העוצרות בתחנות אלה בשעות השיא לשתיים בשעה, במקום שלוש.
חדשות מעט פחות טובות גם לנוסעים בתחנת יבנה-מערב, שכן בשעות השפל יקוצר מסלול הנסיעה מהוד השרון, ורכבות וסיימו את נסיעתן בראשון לציון-מערב, בשעות אלה יצומצם מספר הרכבות העוצרות ביבנה לאחת בלבד במקום שתיים עד עתה.