נהג האוטובוס חשוד בגרימת מוות ברשלנות
במשטרה ממשיכים לאסוף עדויות על נסיבות התאונה, שבה נהרגו 4 ונפצעו 14. לפי החשד, המשאית שעמדה בשול בלטה לתוך הנתיב. עם זאת, נבדק חשד שנהג האוטובוס לא שם לב לדרך. נהג המשאית: "אני נהג זהיר, יודע מה זה ערך חיי אדם". בא כוח נהג האוטובוס: "הוא חש רע פיזית ונפשית"
חוקרי אגף התנועה ממשיכים לבדוק את נסיבות התאונה הקשה בכביש 6, שגבתה הבוקר (יום א') את חייהם של ארבעה בני אדם. נהג האוטובוס שנפצע קל ואושפז בבית החולים איכילוב בתל-אביב נחקר ובמשטרה מייחסים לו חשד לגרימת מוות ברשלנות. כעת נבדק אם הוא לא הצליח להימנע מהתאונה מכיוון שרכב אחר נסע משמאלו. עם זאת, במשטרה חושדים כי הוא לא שם לב לדרך.
עוד בערוץ החדשות של ynet:
אישום: 300 שקל על הסעת רוצחי איציק אלגבי
בהתנגשות האוטובוס בקו 377 של חברת "מטרופולין" במשאית נפצעו גם 14 בני אדם. התאונה אירעה כשני קילומטרים דרומית למחלף שורק בכביש 6, מצפון לקריית גת. כוחות ההצלה חילצו את הפצועים מהתאונה והעבירו שלושה מהם במצב קשה וארבעה במצב בינוני לבתי החולים ברזילי באשקלון, איכילוב בתל-אביב, קפלן ברחובות והדסה עין כרם בירושלים.
בחקירה התברר כי נהג משאית האשפה שעמד עם רכבו בשול הימני הציב משולש אזהרה מאחור, אך יחד עם זאת עלה כי המשאית בלטה לתוך הנתיב הימני. נהג המשאית, חיים צרפתי (51) מנתניה, סתר את טענת המשטרה ואמר כי "אני לא הייתי אשם, אין לי שום מעורבות בתאונה. קרתה לי תקלה במנוע, עצרתי בצד, הדלקתי ארבעה וינקרים ושמתי משולש וקיבעתי עם קרש. שמתי לב שהמשאית שלי לא בולטת כי ידעתי למה זה יכול לגרום. הקפדתי שהמשאית תהיה בתוך השוליים, כך שלא תקרה תאונה".
צרפתי הוסיף כי אחרי התאונה הוא עלה לקבינה של המשאית וחיכה לחילוץ. לדבריו, "פתאום הרגשתי שאני עף קדימה וראיתי את האוטובוס פשוט נחתך לשניים. מה שראיתי שם זה זוועה, כמו מגה פיגוע, מה שקרה לי זאת שואה פרטית שלי. אני נהג זהיר, אני יודע מה זה ערך חיי אדם אני בכלל לא אשם ונהגתי לפי הכללים. אחרי החקירה לקחו לי את הרישיון, ובעצם לקחו לי את הפרנסה. זה יותר גרוע מכלא".
עו"ד יעקב שקלאר, שמייצג את נהג האוטובוס, אמר כי "מדובר בתאונה מצערת מאוד ואני מבקש להשתתף בצער המשפחות. יחד עם זאת, על פני הדברים נראה שאין מדובר
עו"ד שקלאר הוסיף כי "מדובר בנהג מנוסה, הוא נהג במהירות המותרת ובצד ימין של הדרך. לפניו נסעו משאיות גדולות ביותר, על הכביש היה מכשול שלא היה ניתן להבחין בו. הייתה משאית אחרת שהעגלה שלה הייתה תקועה באמצע הכביש. המשאיות שלפני האוטובוס פנו בצורה חדה, כך גם האוטובוס פנה בצורה חדה, אבל המכשול הזה הוא שפגע באוטובוס".
בא כוחו של נהג האוטובוס ציין כי נפגש עם הנהג ושוחח עמו. לדבריו, "הוא חש ברע, הן פיזית והן נפשית. הוא מרגיש רע מאוד כי נפגעו אנשים וגם מודע לזה שנהרגו אנשים, הוא כואב את כאבם, אך גם מצד שני לפי איך שהסביר לי כי אינו אשם בתאונה. מדובר בנהג 60 עם 40 שנות ניסיון בנהיגה על הכביש. הוא נהג על כל סוגי כלי הרכב ועל אוטובוס הוא נוהג יותר מ-20 שנה".
בחברת המשאיות "מפעת", שבבעלותה המשאית שהייתה מעורבת בתאונה הקטלנית, אמרו כי הנהג נאלץ לעצור בצד הכביש לפני ההתנגשות לאחר שתקלה התגלתה במנוע. שמשון שבת, מנהל החברה, אמר כי המשאית נסעה מאזור השרון אל אתר גני הדס שליד באר שבע. "המשאית הובילה אשפה ביתית. באזור מחלף שורק התחמם המנוע של המשאית. הנהג דיבר עם המכונאים בסביבות השעה 12, והם הנחו אותו לעצור בצד הכביש. עוד לפני התאונה הוא שם משולש אזהרה על הכביש", אמר שבת.
מדובר במשאית במשקל 60 טון ("פול טריילר"). בחברה מספרים שהנהג נוסע במסלול הזה פעמיים ביום, קרוב ל-90 קילומטר לכל כיוון. נהג המשאית פונה לבית החולים אולם לא נזקק לטיפול. "דיברנו איתו, הוא בהלם. הוא לא נפצע", סיפר מנהלו. "הוא אמר שישב במשאית בזמן התאונה. יש לנו עכשיו קצין בטיחות בשטח", הוסיף.
בהכנת הכתבה השתתפו רענן בן צור, שחר חי, אילנה קוריאל ומתן צורי