הרכבת: מחצית הנהגים "החולים" ישובו לעבודה; העובדים: רק 11 כשירים
בתום סבב הבדיקות הרפואיות שנערך היום בהוראת בית הדין לעבודה, הודיעה הרכבת כי 21 נהגים חויבו לחזור לעבודה וכי רק ארבעה אובחנו כחולים. מנגד, טוענים העובדים: 14 לא כשירים כלל או חלקית. ביומיים האחרונים 42 נהגים הודיעו שהם חולים
הרכבת והעובדים בקרב גרסאות. הנהלת החברה הודיעה כי הרופא התעסוקתי שבדק את נהגי הקטר בעקבות החלטת בית הדין לעבודה, הורה הערב (יום ה') ל-21 מהם לשוב לעבודה. אולם העובדים הודיעו יצאו בהודעה אחרת, לפיה רק 11 נמצאו כשירים לנהיגה.
ביומיים האחרונים 42 נהגים הצהירו שהם חולים, אולם 17 לא זומנו לבדיקות מכיוון שלא היה ספק לגבי מחלתם. שאר הנהגים התייצבו כפי שדרש בית הדין, וכמה מהם הגיעו עם שלטי מחאה. לפי גרסת העובדים, שליש מכלל הנהגים שהצהירו על מחלתם (14 במספר) נמצאו לא כשירים כלל, או כשירים לנסיעות קצרות בלבד.
לבדיקה הרפואית במשרדיו של ד"ר ברוך סגל הגיע אחד מהם כשבידיו שלט שעליו כתוב "סיכון חיים - לא עלינו". נהג אחר אמר ל-ynet: "אנחנו חולים וההנהלה הכריחה אותנו לבוא. אנחנו מכבדים את צו בית המשפט ולכן אנחנו כאן".
השופטת מוטולה תקפה קודם לכן את הנהגים ואמרה ש"זאת לכאורה פעולה קיבוצית מתואמת המבוצעת כאמצעי לחץ". מנגד, אמר יו"ר הוועד הארצי של עובדי הרכבת, ניקה סמחוביץ': "אין לנו בעיה שעוד 10 רופאים יבדקו את האנשים שלנו, כי הם באמת חולים. זאת קריסה פיזית. אנחנו לא רוצים שאזרחי המדינה ייפגעו, אבל חלינו עקב עומס השעות בשטח. אנשים יחזרו לעבודה".
בהודעה שנמסרה בשם נהגי הקטר נטען: "ביממה האחרונה אנחנו עומדים תחת מתקפה חסרת תקדים שאותה מובילה הנהלת הרכבת. זה חודשים ארוכים אנחנו מתריעים שסידורי העבודה החדשים, המאלצים אותנו לנהוג לפעמים תשע ו-12 שעות ברציפות, מסכנים את ציבור הנוסעים ואותנו. מערך הנהגים קורס כי אנחנו לא זוכים לקבל מנוחה ראויה בין משמרת למשמרת".
בצהריים הנהגים גם הציגו חיזוק לטענותיהם בדמות שקיות שתן שחולקו להם, לטענתם. הם ציינו כי זו ההוכחה הטובה ביותר לכך שאין להם רגע פנאי בנסיעות ושבזמן משמרת העבודה לא נותר להם זמן אפילו להגיע לשירותים. "אנחנו נאלצים לקפוץ מרכבת לרכבת בזמן החלפת המשמרת מבלי שיהיה לנו אפילו רגע קל ללכת לשירותים", אמרו.
בשל מצעד נהגי הקטר אל הרופא של החברה חששו ברכבת מעומס חריג שייווצר על מעט הרכבות שפעלו, אך למרבה השמחה לא נרשמו בעיות יוצאות דופן בהשוואה לימי חמישי אחרים. עם זאת, ביטול הרכבות הפרבריות בין הקריות לחיפה גרם לרכבות מלאות בשני הכיוונים - דרומה וצפונה. זאת מאחר שהרכבות שאמורות היו לנוע ישירות נאלצו לעצור גם בתחנות ביניים לא מתוכננות ולאסוף את הנוסעים הממתינים.