האלבום המלא: הרמיקסים של גלעד שגב
גלעד שגב שיתף פעולה עם אומני המוזיקה האלקטרונית המובילים בישראל ויצר את "חולה אהבה", פרויקט הרמיקסים של להיטיו. במיוחד לגולשי ynet הוא מעניק האזנה חופשית לכולו, ומספר על הערבול והוויתור על האגו: מדיקלה שמריצה אותו לגיטרה, ועד המפיק המוזיקלי שגרם לו לרקוד בפיג'מה
חולה אהבה
הזמרת דיקלה שכתבה את השיר הזה וביצעה אותו במקור, היא האמן הישראלי היחיד מבחינתי שכל פעם שאני שומע שיר שלה, אני רץ לגיטרה לנסות לשיר אותו בעצמי. כותבת ומלחינה בחסד שבמקרה הזה לא השאירה לי ברירה מלנסות לעשות גירסה משלי לשירה "חולת אהבה".
חולה אהבה (רמיקס על ידי דור דקל)
בארצנו הקטנטונת קשה להתמודד עם כמויות המוזיקה האלקטרונית שזורמת מכיוונים רבים כל כך ומייצרת בלבול. אצלי לפחות. העבודה עם דור דקל מאפשרת לי לעבוד עם מישהו שהוא לא רק יוצר, אלא גם מאוד מחובר למה שקורה בעולם - ויש לו פרספקטיבה אמיתית ומסודרת על מוזיקה כזו לסוגיה. דווקא בגלל זה אני אוהב לאתגר אותו עם שירים שונים, ולראות מה נוצר כשנקודה פוגשת עולם.
חולה אהבה (רמיקס על ידי דורון פלסקוב)
המפיק המוזיקלי של הגירסה המקורית של "חולה אהבה", הוא דורון פלסקוב. דורון, שמשמש גם כמורה לתלמידים רבים למוזיקה אלקטרונית, שולט בכל הז'אנרים ברמה עמוקה מאוד והוא ההיפך הגמור מאותם אלה שקונים תוכנה בסיסית וקוראים לעצמם DJ. יש כל כך הרבה מה ללמוד על מוזיקה אלקטרונית, ברמה של תואר באוניברסיטה. מלבד ההבנה של פלסקוב, אני אוהב לעבוד איתו כי הבייס דראמים שלו גורמים לי לרקוד עם פיג'מה.
חולה אהבה (רמיקס על ידי ניב כהן)
ניב כהן הוא הצלע הגברית בצמד Knob. הוא מתייחס לרמיקס בתור הפקה מחודשת של שיר, ומרגישים את זה כשבהפקה שלו הוא תמיד מוסיף ליינים משל עצמו. בתור מי שמביא את השיר, ברגע כזה האגו שלך תמיד שואל את עצמו שאלות - בכל זאת, הליינים שלו שונים מהמקור. האגו מפנה את עצמו כשאתה מבין שהליינים של ניב פשוט מעולים.
קולות הלב (רמיקס של די-ג'יי PM)
הדואט הזה היה כנראה כתוב בכוכבים, כי גם כשהצעתי אותו למירי מסיקה שנתיים לפני שהוקלט ולא הסתדר, ידעתי והודעתי לה שעוד נקליט אותו. משה פרץ (הדיג'יי, לא הזמר) הידוע בכינויו PM, ידע לקחת את מתת האלוהים של מירי ולהדגיש אותה ברמיקס הזה באופן חוזר, שמייצר התגברות: "את קולות ה... את קולות ה...". זה יצא כל כך יפה ששמחתי להיות מקופח.
עכשיו טוב (רמיקס על ידי Houston Project)
כמה מסובך לקחת שיר כזה ולעשות אותו ברמיקס. שנים סירבתי בקנאות לעשות זאת, עד שיום אחד פתחתי את הרדיו ונדהמתי לגלות שאנשים עושים לו גירסאות רמיקס משלהם, מבלי לשאול או לבקש, כשהם משתמשים בהקלטת המקור - כלומר אפילו לא בערוצי ההקלטה הנפרדים. אמרתי לעצמי שזה מחייב אותי לעשות גירסה משלי שתשמור על האותנטיות שלי בשיר, ועל העצבות שיש בו. לשם כך נעזרתי בחבריי המוכשרים מיוסטון פרו'גקט שהיו רגישים מספיק כדי לטפל בנושא.
חנהל'ה התבלבלה (מארח את מטבוחה פרוג'קט)
כשפנו אליי לעשות שיר לפרוייקט "שני צדדים למטבע" התלבטתי מאוד איזו קלאסיקה מזרחית לבחור. כשהחלטתי לבחור ב"חנהל'ה התבלבלה" ולעשות אותו בגירסה אלקטרונית, גם תומכיי הגדולים ביותר הסתכלו עליי כאילו השתגעתי לחלוטין. מי שדווקא הבין את החזון היו החברים המוכשרים של מטבוחה פרוג'קט, שיחד עם הצליל יוצא הדופן שלהם ובעיקר האנרגיה המיוחדת שהם מגלים, צללו איתי לתוך שיר בן 80 שנים, ועזרו לי להגשים את הרצון לגרום לנתן אלתרמן כותב השיר, להתנגן במועדונים הכי "הארדקור" במדינה.
תן (רמיקס של Houston Project)
הכתיבה של "תן" נעשתה במיוחד לרוני דלומי - וזו תמיד הגישה שלי בכתיבה לאחרים: ליצור משהו במיוחד עבורם שיתאים להם בול. מה לעשות שעם הזמן אתה מתפתה לעשות את השירים האלה בעצמך (בעיקר כשאתה שומע יותר מדי פעמים את השורה: "אה, זה אתה כתבת"?) - ובמקרה הזה כמה שיותר קרוב אליך ורחוק מהמקור יותר טוב בעיניי. גם כאן החברים מיוסטון, מורן קריב וערן ברנע הוכיחו ש"יוסטון, דר איז נו פרובלום".
יום קדוש (רמיקס של DJ Mash & Dj Droub)
יום קדוש נוצר במעבדה המוזיקלית שלי באמצע הלילה, כשמצאתי את עצמי רוקד בחדר למקצב מסוים שיצרתי עד שלא יכולתי יותר לעמוד. בכלל במעבדה כשמערבבים חומרים יכולים לקרות הרבה דברים, תופעות מוזרות, הרעלה לפעמים - אבל אחת לכמה זמן מתעוררת תחושה של פיצוץ בסרט מצויר. מבחינת יוצר אלקטרוני, העניין הוא לקחת משהו מוזר יחסית, עם מבנה לא רגיל, ולעשות לו גרסה אחרת. חנן דרוב ומשיח משיח לקחו על עצמם את האתגר באומץ, והרמיקס הזה הוא בשבילי ניסוי מוזיקלי לניסוי מוזיקלי.
כל העולם (רמיקס של Knob)
ההבנה של DJ ויוצר לגבי מה עובד בשטח, מצליחה להוציא אותך גדול בתור זמר כשאני מבצע רמיקסים בהופעות. בכלל, אפשר ללמוד הרבה על מוזיקה מצפיה באנשים על רחבות ריקודים, רק תקשיב לשיר ותראה אותם זזים יותר או זזים פחות, מה עוצר להם את הזרימה ומה מביא אותם לתזוזה מטורפת - ומה מביא את הקהל לרחבה (בדרך כלל בנות המין היפה שרצות לשם). יש ללא ספק כמה מרכיבים מדעיים שניב כהן עלה עליהם מזמן, והביאו אותו ואת מיטל זוגתו ושותפתו להרכב knob גם להופיע בהצלחה גדולה ברחבי העולם.
מותק שלי (רמיקס של דורון פלסקוב)
נועדנו (רמיקס של די-ג'יי PM)
"נועדנו" הוא ללא ספק שיר הופעה שעוזר לי מאד בחיים. לא משנה איפה אבצע אותו, אנשים קמים ומתחילים לזוז. עדיין, במופע רמיקסים מהיר מסתבר שהקצב שלו היה איטי מדי - עד שהגיע DJ PM ופשוט מיהר אותו בטירוף. בהתחלה זה היה לי מוזר, אחר כך פחות, אחר כך כשראיתי את כולם משתוללים, התקשיתי לשמוע את הגירסה הרגילה.
אישה מהשמיים (רמיקס של דור דקל)
בדרך כלל כשאני עובד יחד עם מישהו אני מלא בהערות, ולכן אנשים לא תמיד אוהבים לעבוד איתי. כשדור יצר את הגירסה הזו, לא היתה לי אפילו הערה אחת. ניסיתי, חיפשתי, וכלום. זה היה בעיניי מושלם. מאות אלפי צפיות ביוטיוב לגירסת הרמיקס גרמו אפילו לשירים אחרים שלי לקנא. הבנתי שדור דקל שוב שיחק אותה, לא רק ביצירת גירסה סוחפת, אלה גם בהיצמדות שלו להרמוניה שיצר המפיק המקורי גלעד שמואלי.
ידע מוזיקלי עמוק אצל יוצר רמיקס מאפשר לו לשמר את מה שבאמת עובד בשיר ולייצר תחושת עילוי שמקורה בבסיס העמוק ביותר שנמצא במוזיקה קלאסית, המבוססת על מחקר העינוג של האוזן האנושית.