אינדיאן צ'יף מתעדכן - אם נוסטלגיה זה הקטע שלכם
אחד המותגים המיתולוגיים של תעשיית הרכב הדו-גלגלי, מגיע מארה"ב ולא מכונה הארלי דייוידסון. אינדיאן מציגה אופנוע חדש, באופן יחסי כמובן
יצרנית האופנועים הוותיקה אינדיאן ממשיכה בתהליך התחדשות. לאחר שעברה לפני כשלוש שנים לבעלות קונצרן פולאריס, וחידשה את ייצור דגמי הצ'יף המיתולוגיים, החל המותג לתכנן את צעדיו קדימה. המטרה הרשמית והברורה - תחרות ראויה להארלי דיווידסון. לשם כך מתכננים באינדיאן להציג קשת דגמים רחבה, כאשר הבסיס אמור להיות מנוע ה-111 Thunder Stroke החדש שהוצג בחודש מרץ האחרון. כעת זוכה הצ'יף של אינדיאן, המהווה את שדרת בסיס הדגמים של החברה, לאותו מנוע ולמקצה שיפורים מתבקש.
מנוע ה-111 בצ'יף חדש לחלוטין, ומציע נפח של 1,811 סמ"ק - נכון, "111. בכך הוא מחליף את ה-1,702 סמ"ק הקודם, אך שומר על תצורה מסורתית ומיושנת של קירור אוויר-שמן ושני שסתומים לצילינדר המונעים על-ידי מוטות דחיף. הזרקת דלק מאפשרת לו לעמוד בכבוד בתקנות זיהום האוויר העכשוויות. נתון הספק מרבי לא מוזכר בדיווחי היצרנית, אך נתון המומנט - החשוב הרבה יותר אופנועי קאסטום-קרוזר - עומד על 16.1 קג"מ ב-3,000 סל"ד, 2,000 סל"ד לפני הקו האדום.
הצ'יף גם מצויד בשלדה חדשה, ורשימת הציוד התקני כוללת ABS, בקרת שיוט והנעה ללא מפתח. העיצוב דומה לדגם היוצא, ומתאפיין בכל הסממנים המוכרים של המותג - וכן, כולל סמל האינדיאני בראש הכנף הקדמית.
אינדיאן מציעה את הצ'יף במספר גרסאות - קלאסיק הבסיסית ווינאטג' בעלת סממני עיצוב ואבזור המדגישים את אווירת הרטרו, כולל תיקי אוכף מעור, מושב דומה בשיבוץ ניטים, משקף רוח מעוגל ומגיני מנוע מכרום. מחירו של הווינטאג' גבוה ב-2,000 דולר מזה של הקלאסיק הבסיסי שעולה 19 אלף דולר.
ויש גם צ'יפטאין, גרסת תיור למי שמעוניין לחצות את ארה"ב מחוף לחוף, הכוללת פיירינג קדמי עם משקף מובנה, מערכת שמע עם דיבורית בלוטות', סט מזוודות מקורי ומגיני המנוע של גרסת הוינטאג'. המחיר כאן גבוה ב-4,000 דולר.
- הכתבה באדיבות אתר דו"גרי