משאית החלומות של כלמוביל
את התלאות בהן נתקל א' לאחר שרכש משאית חדשה מדגם מיצובישי קאנטר, לא היינו מאחלים לאיש. בכל זאת, מסתבר שהוא דווקא מרוצה - לדעת היבואנית
א' ביקש לרכוש משאית לצורך עבודתו. לאחר שערך סקר שוק החליט לבחור במשאית מדגם מיצובישי קאנטר. מאחר שביקש לבנות ארגז למשאית, הגיעו אליו נציגי כלמוביל (היבואנית) וחברת לוי שטראוס - יצרנית הארגזים - וחתמו על חוזה לאספקת המשאית. במעמד החתימה (9.5.12) שילם א' מקדמה של 42,429 שקלים, הובטח לו שהמשאית תסופק תוך 45 יום, כולל הארגז.
מאחר שהמשאית נועדה לצרכי עבודה, ואמורה היתה להימסר ב-10.7.12, החל א' לבדוק כבר אחרי 40 יום (חמישה מים לפני המועד) מתי יקבל אותה. ואפשר להבי אותו, שכן בכל תקופת ההמתנה נאלץ לשכור משאית לצרכי עבדותו. הלחץ לא ממש עזר, שכן המשאית סופקה לו לבסוף באיחור של 15 ימים (25.7.12).
ותתפלאו, שכן מסלול התלאות של א' רק החל. במכתב תלונה ששלח לנו הוא כותב כי "הרכב הגיע עם חור בגלגל האחורי ועם מגוון בעיות בארגז - ריצפה עקומה, חוסר של דלת לעגלת משטחים, דליפת מים בארגז, גומייה קרועה בדלת, מחסור של פרטים שסוכמו בבניית הארגז ולא בוצעו ועוד". הוא גם הוסיף וכתב כי "אף אחד לא יידע אותנו שברגע שמקבלים משאית עם רמפה חשמלית, צריך לקבל הדרכה ושלט כי בלי זה אי אפשר לעבוד, מה שגזל מאתנו עוד יום עבודה. בנוסף, ההגה משך חזק ימינה.
"לאחר צעקות הופניתי למוסך שרות של כלמוביל בפתח תקווה. הרכב היה תקוע שם יום שלם עם הנהג, במטרה להחליף צמיג ולבדוק את הפרונט. לא הסכימו שהנהג יתלווה לבוחן, והבוחן קבע שתיקנו את הבעיה - זאת למרות שבדקתי במכון פרונטים בפתח תקווה, והמשאית לא הגיעה לשם".
וגם כאן לא הסתיים מסלול התלאות: "לאחר כ-1,000 ק"מ התחילו להתקלף הצמיגים, לאחר צעקות ואיומים הגיע מנהל שירות שבדק וראה, והפנה אותי למכון פרונטים ביבנה. שם בילה הרכב עם הנהג למעלה מיום וחצי בתיקון הבעיה. בקשתי לקבל מכתב של מהנדס החברה שהכל תקין סורבה".
חכו, זה עוד לא נגמר. "ברכב הותקנה מערכת מולטימדיה שבמהלך החצי שנה הראשונה הוחלפה ושודרגה כארבע פעמים, מה שהיה כרוך בנסיעות חוזרת ל"עוזי רדיו" לשם נשלחתי על-ידי כלמוביל. עד היום המערכת לא מתפקדת כמו שצריך. גם המזגן סבל במהלך התקופה מבעיות קשות, כולל שריפת מזגן פעמיים, תיקון של עוד פעמיים או שלוש, נסיעות הלוך חזור, השבתת רכב ואפילו גרירה פעם אחת. והרשימה של א' ארוכה עוד הרבה יותר.
בסופו של דבר ולאחר ספר מכתבים, נקבעה לא' פגישה עם מנהל השרות, שבסופן נאמר לו ש"הכל תקין למעט המזגן. על כל התלאות שעבר הציעו לפצותו ב- 5,900 שקלים שאותם יקבל בתיקונים שידרשו בעתיד, וכן לפצותו בשני טיפולים. א' דחה את ההצעה. לדבריו, הנזק הישיר בשכירת משאית בימי האשפוז והטיפולים במשאית שלו ובנוסף שכר העבודה לנהג, עומד על 45,700 שקל + מע"מ. לכך יש להוסיף לדבריו נזק באובדן ימי עבודה ואי אספקת סחורה (40 אלף), עוגמת נפש (30 אלף) וירידת ערך בשעור של כ-30% (64 אלף).
למרות שהדרישות הכספיות של א' נראו לנו מוגזמות, ביקשנו את תגובת החברה לליקויים הרבים שהתגלו במשאית, ואשר ללא ספק גרמו נזקים. אלא שלמרות ששלחנו פירוט מלא של טענותיו, העדיפה כלמוביל להסתפק בתשובה לקונית: "תלונות הלקוח נבדקו וטופלו באופן יסודי ולשביעות רצונו. אנו עדיין מטפלים בתלונה אחת הדורשת תיקון רישום וו הגרירה ברישיון הרכב. החברה העניקה ללקוח פיצוי כספי בגין ימי העמידה, והחליטה על מתן סדרת טיפולים עתידיים ללא עלות".
ומה אומר א' על כך? "לא היה ולא נברא. הם לא טיפלו בשום דבר. לטענם אין כל בעיות ברכב לא היה איחור באספקה, הצמיגים תקינים, והבעיה בפרונט היא לגיטמית, אין חדירת רוח והכל תקין. על ימי העמידה שקשורים למזגן הם הציעו פיצוי של 5,900 בטיפולים, אך כתבתי להם שזה לעג לרש".
פנינו אם כך שוב לכלמוביל, וקיבלנו תשובהדומה לראשונה: "תלונות הלקוח נבדקו וטופלו באופן יסודי. החברה העניקה ללקוח פיצוי כספי בגין ימי העמידה והחליטה על מתן סדרת טיפולים עתידיים ללא עלות. ללקוח הותקן וו גרירה רגיל המאושר על-ידי הטכניון. הלקוח שביקש להתקין וו גרירה נשלף פנה למתקין חיצוני. מאחר והחברה לא מתקינה ונותנת שרות לווי גרירה נשלפים שאינם בעלי אישור טכניון. כמו-כן נדאג לשמור על קשר עם הלקוח עד לשביעות רצונו המלאה".
כעת מה שנשאר לנו לברר הוא מה לדעת כלמוביל "שביעות רצון".