חייזרים משופמים ותחרות על אי בודד
חייזרי השפמים והגבות שנלחמים בהארווי קייטל, ומשחק דמוי "הישרדות" הם הבסיס לסדרות רשת, שגם מפרסמות מחשב וטלפון סלולרי
"לא, אל תלחץ. זו פרסומת" אומרים לך מסביב. "זה תוכן שיווקי אל תתייחס לזה". בכל מקום שתסתכלו יש תוכן שיווקי, למעשה כל פעם שמישהו אומר משהו על משהו אחר שניתן לרכוש - שזה כמעט כל דבר, אפר לסווג את זה כתוכן שיווקי. ומכשזה נאמר, ישנן תחרויות והפעלות כאלה ואחרות, שאפילו שהן מסחריות בצורה מובהקת, עדיין מצליחות להיות יצירתיות. בשבועות האחרונים סמסונג וטושיבה (בשיתוף אינטל) החליטו כל אחת בנפרד לעשות קמפיין שבו הם מבקשים מהקהל לקחת חלק בקמפיין פרסומי שבו ניתן להשפיע על התוצאה הסופית.
אי המצלמות
סמסונג עורכת תחרות הדומה לתוכנית הריאליטי הישרדות שבה 16 מתמודדים מכל העולם (וביניהם מובטח גם אחד ישראלי) יסעו לפורטו ריקו לשבוע אימוני הישרדות עם מומחה בשם לס סטראוד, כששם יצומצמו לשמונה מתמודדים שעליהם לשרוד באי בודד במשך שבועיים, כשאת כל החוויה יצלמו וישדרו חי באמצעות המצלמה המחוברת של החברה - S4 Zoom. המצלמה המדוברת מכילה קישוריות סלולרית מלאה כך שניתן לשדר ממנה וידאו ישירות דרך האינטרנט. היות שהסוללה של המכשירים האלה מחזיקה במקסימום יומיים וחצי של שימוש, אנו תוהים כיצד יטענו את הסוללות? כפי שזה נראה, את הווידאו יצלם צוות מקצועי אך תמונות שיצלמו המשתתפים יעלו ישירות מהמכשירים אל אתר התחרות.
אני בספק שלאי בודד הייתם לוקחים רק מצלמה שמתחברת לאינטרנט עם סוללה שמספיקה ליום, שכן כבר מחר תמצאו את עצמכם בלי עיסוק, אבל התחרות עדיין נראית נחמדה. אם אתם בעניין של תוכניות ריאליטי תוכלו להרשם דרך אתר התחרות. הפרס הגדול: אי פרטי משלכם.
שפמי החייזרים
חברת אינטל בשיתוף עם טושיבה יצאו בשיתוף פעולה גם כן מסחרי ואינטראקטיבי שבו הם מפיקים סרט אינטרנטי (אבל בהפקה הוליוודית) בן 6 פרקים, כשסרטוני גולשים ישולבו בפרקים העוקבים. בכך הקהל לוקח חלק בהפקה.
בסרט מסופר על גזע של חייזרים שפיזית נראים כמו גבה מחוברת או שפם, והם נצמדים אל בני אדם כדי להשתלט להם על המוח. כמובן שהמחשבים של טושיבה ואינטל מככבים אף הם בסרט (בדומה לסרטים שאתם משלמים עליהם, וצופים בהם בקולנוע וגם מכילים מוצרים מסחריים). על הצופים להחליט באיזה צד הם נמצאים - האם הם בעד המשופמים וחדי הגבה או נגד? בסרטון קוראים הבמאים וויל ספּק וג'וש גורדון לציבור כדי שיביע את עמדתו על ידי הדבקה או גידול של שפם או גבה מחוברת, או גילוח השפם האמיתי או תלישה של השפם או הגבה המזויפים. בכל מקרה הם ביקשו שלא תפגעו בעצמכם.
הפרק הראשון יוצא לערוץ היוטיוב של ההפקה היום עם המחזור הראשון של המשופמים או מחוסרי השפם. אם כל זה נשמע לכם קצת הזוי אז דעו שהשחקן הארווי קייטל מככב כאן, מה שמפחית את רמת הביזאריות של ההפקה הזו. אם אתם בקטע תוכלו להשתתף בחגיגת השפמים הזו דרך עמוד הפייסבוק של החברה אבל עם כמה שתרצו, זה לא ממש להופיע עם קייטל בסרט - אבל זה כמעט קרוב.