שתף קטע נבחר

הבטיחו לכם מלון 5 כוכבים? לא בטוח שתקבלו

הצגת מלונות עם דירוג "כוכבים" היא הטעיה של הציבור, כך לפי משרד התיירות, ומרכזי הזמנות בחו"ל חשופים לתביעות מצד לקוחות שהזמינו אצלם חדר מלון בארץ, שרמתו לא תואמת את זו שפורסמה

הזמנתם חדר במלון בארץ דרך אתר בינלאומי? תוכלו לתבוע אותו אם תגלו שרמתו לא תואמת את הדירוג שפורסם. כך טוען משרד התיירות.

 

בישראל אין כבר יותר מ־20 שנה דירוג לבתי המלון, ולפי משרד התיירות, הצגת מלונות עם דירוג "כוכבים" היא הטעיה של הציבור.

 

לא מכבר הוציא המשרד הוראה, שתיכנס לתוקף ב־3 בספטמבר, שתאסור על סוכני הנסיעות להציג דירוג כוכבים לבתי המלון בישראל בפרסומיהם. טענתו הייתה כי מטרת התקנות החדשות, היא להפסיק דירוג שאינו רשמי, עליו מסתמכים המלונות עצמם, ועימם, החברות המשווקות אותם.

 

סוכני הנסיעות זעמו, וטענו שהם מופלים לרעה מול אתרי הזמנות בינלאומיים, עליהם לא יחול האיסור. בסוף השבוע כתב מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, למנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, וביקש לדחות את כניסת התקנות לתוקף. לדבריו, כשהתקנות אושרו, הונח כי דירוג מלונות חדש כבר יהיה בתוקף, אך בפועל, אפילו לא נבחרה חברה שתבצע את הדירוג.

 

"נכון להיום, הדירוג בכוכבים אסור על המלון עצמו, אבל אינו מהווה עבירה כשגוף אחר מציינו בפרסומיו‭,"‬ כתב פתאל.

"איסור על הסוכנים להציג דירוג למלונות, יקפחם מול ספקי תיירות בחו"ל המציעים את אותו מלון תוך ציון הדירוג, מה שמקנה להם יתרון מסחרי וכלכלי עצום‭."‬

 

אתמול דחה המשרד את הבקשה, ואף טען כי מרכזי הזמנות בחו"ל חשופים לתביעות מצד לקוחות שהזמינו אצלם חדר מלון בארץ, שרמתו לא תואמת את זו שפורסמה.

 

במשרד גם העריכו ששינוי התקנות ייקח חודשים, בעוד שכבר בינואר תיבחר חברה מדרגת, וישראל תיכנס להליך דירוג שאמור להסתיים בתוך שנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: משה מילנר, לע"מ
ממתינים לדירוג חדש. מלונות בים המלח
צילום: משה מילנר, לע"מ
מומלצים