שתף קטע נבחר

קסטרו לילדים ותינוקות: איך המחירים?

הרשת החלה למכור פריטי ילדים ותינוקות ב-24 חנויות, מה שצפוי להגדיל לה את המחזור ב-100-70 מיליון שקל בשנה. מנכ"ל החברה גבי רוטר: "אני לא חושב שהמצב הכלכלי כל כך קשה כמו שמציירים אותו. אנחנו רוצים שהלקוח שנכנס לחנות קודם כל יתאהב בה ואחר כך יסתכל על המחיר והאיכות"

קסטרו השיקה היום (ג') באופן רשמי את קולקציית הילדים והתינוקות שלה ב-24 חנויות מתוך 175 חנויות הרשת בהשקעה של למעלה מ-20 מיליון שקל. בנוסף לעיצוב הבגדים וייצורם, קסטרו השקיעה גם במיתוג קו הילדים והתינוקות ובשיפוץ החנויות. הקמפיין הפרסומי שילווה את הפתיחה עלה לה 4 מיליון שקל. המחירים בחנויות לא יהיו מהנמוכים בשוק, אך גם לא גבוהים במיוחד.

 

קסטרו - כתבות נוספות בנושא:

 

לפי הערכות של גורמים בשוק, בחברה מקווים לעבור בשנתיים הקרובות לקצב צמיחה דו-ספרתי בעקבות הכניסה לתחום התינוקות והילדים. המטרה היא לשפר את המחזור בכ-10% - בקסטרו מצפים להוסיף בין 70 ל-100 מיליון שקל בשנה למחזור הנוכחי שלה שעומד על 700 מיליון שקל בשנה.

 

מתוך הקולקציה של קסטרו. סגנונות ילדיים לצד מראות ספורטיביים (צילום: גורן ליובונציץ) (צילום: גורן ליובונציץ)
מתוך הקולקציה של קסטרו. סגנונות ילדיים לצד מראות ספורטיביים(צילום: גורן ליובונציץ)

 

הפריטים ישולבו לרוב כחנות בתוך חנות בחנויות קסטרו הקיימות, אך ייפתחו גם חנויות שיעמדו בפני עצמן. שני סוגי החנויות ישתרעו על פני 100-80 מ"ר בממוצע. בין היתר, הקולקציה נכנסה לחנות בדיזנגוף סנטר בתל-אביב, לחנויות בגרנד קניון בחיפה, קניון עיר ימים בנתניה ובערד וכן לחנות ברחוב ביאליק ברמת גן. באשקלון נפתחה חנות חדשה - לילדים ותינוקות בלבד. בהמשך ייפתחו חנויות כאלה ברחובות, במודיעין ובערים נוספות, היכן שקסטרו לא יכולים להרחיב את החנויות הקיימות.

 


קסטרו תינוקות וילדים - מחירים (בשקלים)

קסטרו תינוקות וילדים - כמה זה יעלה לכם?
פריט מחיר
אוברול 3-0 2 ב-99.90
בגדי גוף וגופיות בייבי 3-0 2 ב-59.90
בגדי גוף 24-3 49.90, 59.90
מכנסיים 3-0 2 ב-59.90
מכנסיים 24-3 99.90-29.90
מכנסיים ילדים 149.90-39.90
שמלות 24-3 119.90-79.90
שמלות ילדים 159.90-49.90
ג'ינס 24-3 129.90-99.90
ג'ינס ילדים 149.90-99.90
נעליים 24-3 49.90
נעליים ילדים 99.90-59.90
פיג'מות 24-2 99.90-79.90
פיג'מות ילדים  
חולצות, סווטשירטים 24-3 99.90-29.90
חולצות, סווטשירטים ילדים 159.90-49.90
חולצות אריג 119.90-79.90
חצאיות ילדים 89.90-59.90
מגפי גומי ילדים 99.90
חגורות ילדים 29.90
אביזרים 59.90-14.90
מעילים 24-3 179.90-99.90
מעילים ילדים 179.90-79.90
גרביים וגרביונים 29.90 למארז שלישייה, 29.90 לגרביונים

 

אזור הילדים והתינוקות בחנויות מעוצב כחנות בפני עצמה עם מראה של בית בובות. המידות לתינוקות הן ממידת "ניו בורן" ועד שנתיים. המידות לילדים: מ-3-2 עד 14. כל שכבת גיל תקבל מיתוג מאוייר משלה. החברה תמכור גם מארזי מתנה לתינוקות.

 

הבגדים משלבים סגנונות ילדיים קלאסיים כמו "נסיכות" ושמלות מסתובבות, וכן מראות ספורטיביים, קוליים ורוקיסטיים. בנוסף יש בה נגיעות של טרנדים עכשוויים מעולם המבוגרים של קסטרו.

 

 (צילום: גורן ליובונציץ) (צילום: גורן ליובונציץ)
(צילום: גורן ליובונציץ)

 (צילום: גורן ליובונציץ) (צילום: גורן ליובונציץ)
(צילום: גורן ליובונציץ)

 

המחירים: לא מהנמוכים בשוק

המחירים לפריטי התינוקות נעים בין 19.90 שקל לחולצות ל-179.90 שקל למעילים. המחירים לילדים נעים בין אותו טווח, כשגרביים, חולצות ומכנסיים אלה המוצרים הזולים ביותר ויש גם אביזרים ב-14.90 שקל. המחירים בסקציית הילדים מעט גבוהים יותר מהמחירים לתינוקות. בין היתר, שמלות לתינוקות נמכרות ב-119.90-79.90 שקל ושמלות לילדות נמכרות ב-159.90-49.90. ג'ינס לילדים נמכר ב-129.90-99.90 שקל.

 

המחירים האלה לא נמצאים בקצה הזול ביותר של הסקאלה בשוק הילדים הרווי אך גם לא בקצה הגבוה. לקסטרו יש מתחרים רבים בשוק זה מהישראלים כמו שילב, הוניגמן, פוקס קידס וסולוג ועד שחקנים בינלאומיים כמו זארה, גאפ ו-H&M. התחרות היא בעיקר באיכות, במיתוג ובמחיר. במחירים – יש רשתות כמו פוקס ו-H&M שמציעות לעתים מחירים יותר נמוכים.

 

לא רק שפוקס היא מתחרה גדולה של קסטרו בילדים, אלא שגם תפתח סניפים בארץ של מותג אופנת הילדים The Children's Place החל ממרס 2014. גם בשווקים אפשר למצוא מחירים נמוכים בהרבה מאלו שמציעה קסטרו. וכך גם באאוטלטים. בין היתר אפשר למצוא גם 7 פריטים ב-100 שקל, מחיר שקסטרו תוכל להתחרות בהם רק במבצעים.

 

 (צילום: גורן ליובונציץ) (צילום: גורן ליובונציץ)
(צילום: גורן ליובונציץ)

 

באיכות - קסטרו מתחרה גם בחנויות ורשתות קטנות שמציעות מוצרים יקרים יותר עם מיתוג גבוה יותר. כדי לבדל את המוצרים שלה באיכות, קסטרו שילבה פטנטים כמו שרוולים ארוכים מעט שמשמשים ככפפות, מפתחי צוואר גמישים להלבשה קלה ונוחה, ריפודי ברכיים לתקופת הזחילה ומוצר ייחודי - בגד גוף שנראה כשילוב של גופייה ובגד גוף. בבגדי הילדים - רוב ההדפסים שולבו בבגד כך שהם לא יפריעו לילדים עם רגישות סנסורית גבוהה וכן המכנסיים של החברה כוללים אפשרויות לכיווץ והגדלה של המותן.

 

אם הספרדים והאמריקנים יכולים - גם אנחנו יכולים

"עד סוף השנה נהיה עם למעלה מ-35 חנויות עד סוף השנה, כולל חנות לילדים ותינוקות בלבד שתיפתח באשקלון. זו כניסה בגדול", אמר ל-ynet גבי רוטר, מנכ"ל משותף בחברה. "אם הספרדים יכולים לעשות את זה, והאמריקאים יכולים לעשות את זה, והשבדים יכולים לעשות את זה, גם אנחנו יכולים לעשות את זה. אחרי שיצאנו מגרמניה – אנחנו צריכים מנועי צמיחה חדשים והילדים זה אחד מהם".

 

כשהכרזתם על ההשקה דיברתם על מחירים טובים.

 

רוטר: "המחירים מצוינים אבל אנחנו לא נכנסים לשוק עם דגש על המחיר. לא מספיק להיות עם מוצר איכותי ומחיר תחרותי. לא מעניין אותנו להיות דומה למה שכבר קיים בשוק. מי שנכנס לחנות הזאת צריך להתאהב בה, הלקוחה קודם כל צריכה להתחבר רגשית לאיורים, לקונספט של הקולקציה, ולמה שהבגדים מייצגים, רק אחר כך זה צריך לעמוד במבחן המחיר והאיכות". 

 

בכמה זה ישפר את המכירות?

 

"הילדים ימכרו כמו הנשים והגברים. אין סיבה שלא ובאותן החנויות, זה קודם כל ישפר את המכירות למ"ר. השיפוצים בחנויות היו גם הזדמנות לשפץ את החלקים של הגברים והנשים. 60% מההורים קונים פעם בחודש לילדים בסכום ממוצע של 360 שקל. רבים מאותם הורים הם כבר לקוחות שלנו זה גם יביא לקוחות חדשים שלא קנו קודם בקסטרו".

 

לאור המצב הכלכלי, הצרכנים קונים באותה תדירות?

 

"הפחידו אותנו עם הקיצוצים בתקציב ומצב רוח כללי רע, אך אנשים ממשיכים לקנות בגדים. אני לא חושב שהמצב הכלכלי כל כך קשה כמו שמציירים אותו. השיפור בתחרות תמיד מביא לאנשים מחירים יותר טובים הקיץ זה היה טוב עבורנו למרות התחזיות לצמצום הקנייה. זה כי בשנתיים האחרונות העשרנו את הצעת הערך שלנו ללקוח. לא חסכנו בשיפור הבשורה האופנתית של הקולקציה ובשיפור החנויות והתחרות מולנו היא לא פשוטה. השוק שלנו פחות מושפע מהמצב הכלכלי אלא מהתחרות. אף אחד לא נותן לך הקלות בתחרות. אני צריך להיות מספיק אטרקטיבי ומספיק טוב כדי שירצו לחזור אלי".

 

תחזרו למכור בחו"ל?

 

"כן. השווקים במערב היום לא מבטיחים שגשוג אז צריך לשקול את זה טוב ולהבין לאיזה שוק אנחנו נכנסים ואיך אנחנו עושים את זה"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: גורן ליובונציץ
מתוך קולקציית הילדים של קסטרו
צילום: גורן ליובונציץ
צילום: גורן ליובונציץ
צילום: גורן ליובונציץ
צילום: סיון פרג'
גבי רוטר, מנכ"ל משותף בקסטרו
צילום: סיון פרג'
מומלצים