רבעון חזק לשטראוס: הרווח זינק ב-117%
הרווח הנקי של שטראוס ברבעון השני של 2013 הסתכם ב-75 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של 35 מיליון שקל. המכירות עלו ב-4.2% ל-2.02 מיליארד שקל בעיקר בזכות זינוק במכירות המטבלים וממרחים בחו"ל ומעלייה של 6.2% במכירות שטראוס ישראל
רבעון שני חזק לחברת המזון הישראלית, שטראוס. החברה בניהולו של גדי לסין דיווחה היום (ג') על תוצאותיה לרבעון השני של השנה והציגה עלייה כמעט בכל הפרמטרים בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה.
מכירות שטראוס הסתכמו ב-2.02 מיליארד שקל, בהשוואה למכירות של 1.94 מיליארד שקל ברבעון השני של 2012. עיקר הגידול נבע מזינוק של 22% במכירות מטבלים וממרחים בחו"ל ומעלייה של 6.2% במכירות שטראוס ישראל שנבעו בעיקר מתזמון חג הפסח ברבעון הראשון של השנה - ובכך עלו ימי ההפצה ברבעון השני. בשנה שעברה (כמו ברוב המקרים) חל החג ברבעון השני.
בשורה התחתונה הרווח הנקי של שטראוס ברבעון השני של 2013 הסתכם ב-75 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של 35 מיליון שקל - גידול של 117%. הגידול ברווח נבע בעיקר מהגידול ברווח התפעולי שקוזז בחלקו על ידי עלייה בהוצאות המימון (8 מיליון שקל) והוצאות המס בסך של 8 מיליון שקל.
הרווח התפעולי (הרווח הגולמי בניכוי עלויות התפעול) של שטראוס ברבעון השני זינק ב-48% והסתכם ב-185 מיליון שקל. הגידול נבע בעיקר מעלייה ברווחיות של שטראוס קפה בברזיל ששם פועלת החברה באמצעות חברת tres coracoes שקוזז בחלקו בעיקר על ידי גידול בהוצאות שיווק בכל חברות הקפה. כמו כן בישראל גדל הרווח התפעולי של החברה ב-17 מיליון שקל בעיקר כתוצאה מהתייעלות בתחום הייצור ושיפור תמהיל המוצרים.
המנכ"ל לסין התייחס לתוצאות ואמר כי "הקבוצה ממשיכה להציג ביצועים חזקים ברבעון הנוכחי, וצמיחה בשורה העליונה בכל מגזרי הקבוצה, ובפרט בשטראוס ישראל. אסטרטגיה ממוקדת, חדשנות, השקעה בחיזוק המותגים וניהול מושכל של עלויות הובילו לצמיחה משמעותית גם בשורות הרווח התפעולי והנקי של הקבוצה".