שתף קטע נבחר

המזוודה איחרה ליעד, אל-על תשלם אלף שקל

זוג שטס ללונדון עם ילדם התינוק, הופתע לגלות שהמזוודה שהפקידו בנתב"ג לא נחתה יחד איתם. הם תבעו את אל-על בדרישה לפיצוי, ביהמ"ש הסכים איתם רק חלקית

בני זוג שטסו ללונדון עם בנם התינוק, גילו עם נחיתתם שהמזוודות לא הגיעו ליעד. לטענתם, הם נאלצו לרכוש מוצרים חיוניים עד להגעת המזוודות - באיחור של 25 שעות. אלא שהטענה הזו לא גובתה בקבלות, מה שהוביל לכך שבית המשפט יפסוק להם רק פיצוי חלק.

 

 

טסו ללונדון, המזוודות איחרו ב-25 שעות (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
טסו ללונדון, המזוודות איחרו ב-25 שעות(צילום: shutterstock)

 

בתביעה שהגישו לבית המשפט לתביעות קטנות ברמלה נגד אל-על, בני הזוג טענו שהם נאלצו לרכוש מוצרי ביגוד וטואלטיקה לצורכי התינוק באופן מיידי, בסכום של 391 פאונד (כ-2,185 שקל באותם ימים). התובעים לא שמרו את הקבלות, אך העידו שחיובי כרטיס האשראי מעידים על סכומי הקנייה.

 

לסכומים אלה דרשו להוסיף את עלות הנסיעה במונית לחנות וחזרה. ובנוסף טענו כי יש לפצות אותם בגין עוגמת הנפש שנגרמה להם בעקבות העיכוב במסירת המזוודות.

 

אל-על הודתה בעובדות האירוע, אך טענה כי בהתאם לאמנת מונטריאול, היא מחויבת לפצות את התובעים רק כנגד הצגת חשבוניות. עוד טענה כי חלה על התביעה התיישנות מהותית, מאחר שהדרישה לפיצוי הוגשה 23 ימים לאחר קבלת המזוודות - יומיים לאחר המועד הקבוע באמנה להגשת דרישה מעין זו.

 

אין קבלות - אין פיצוי על הוצאות

הרשמת הבכירה רנה הירש קיבלה את טענת אל-על, לפיה בני הזוג לא זכאים להחזר בגין הוצאותיהם בהיעדר קבלות. היא ציינה כי לא די בחיוב האשראי, שכן הקבלות נדרשות כדי שאל-על תוכל לוודא שהמוצרים שנרכשו הם אכן מוצרי בסיס - כאלו שנדרשים בגלל האיחור במסירת המזוודות.

 

הרשמת הבכירה קבעה עוד כי במרבית המקרים, החזר הוצאות שנגרמו למי שכבודתם התעכבה הוא פיצוי מספק - ואין הצדקה לפסוק גם תשלום בעבור עוגמת נפש. עם זאת, במקרה זה היא החליטה כי מכיוון שאל-על לא נדרשה לשלם עבור ההוצאות, יש הצדקה לחייב את החברה בפיצוי בגין עוגמת נפש - זאת כדי שלא תצא נשכרת שלא כדין.

 

וכך פסקה כי אל-על תשלם לבני הזוג פיצוי בסך 1,000 שקל. סכום זה כולל פיצוי עבור עוגמת נפש ותשלום הוצאות משפט.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים