שתף קטע נבחר
 

רנו טווייזי: כמה קטנה, ככה רותחת

על הנייר רנו טוויזי היא מכונית עירונית מושלמת. עולה רק 50 אלף שקל, חשמלית וחונה בכל מקום. ואז החלטנו לקחת אותה לסיבוב בלב תל אביב הקייצית - נחשו איך זה נגמר. "הנוסע המתמיד" - תוכנית הרכב החדשה של ynet יוצאת לדרך

המכונית הזעירה של רנו מסובבת ראשים ומעוררת חיוכים, אבל איך היא באמת נוסעת? אחרי הכל, הכלי הממונע החשמלי הזה הוא לא פחות מהחלום הרטוב של עיריית תל אביב ויבואנית הרכב קרסו, המעוניינות להפוך אותו לגרסה נוספת של פרויקט האופניים "תל-אופן", רק עם ארבעה גלגלים, הגה, מנוע חשמלי וגג. לקחנו אותה לסיבוב ארוך בשדרות, רחובות וסמטאות תל אביב - ויש מסקנות.

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

במאי: ליאור ברמן, תסריט: גלעד שנהב, צלם: ירון ברנר, עורך וידאו: תמר אברהם, אריזה גרפית: הלל הדר, אנימטור: אלי סטרול, מפיקה: אנאל בלונדר. ציוד: Go Pro, תודה ל"אחוזות החוף"

 

הטוויזי של רנו שייכת לדור חדש של מכוניות עירוניות זעירות - קטנות משמעותית אפילו מהסמארט שרוכשים בעיקר כדי לחנות לרוחב. הונדה למשל כבר הציגה מכונית דומה משלה, בשם מיקרו קומיוטר. מספר חברות קטנות יותר מציעות פתרונות דומים כבר שנים ארוכות, ויש להניח שיצטרפו אליהן בעתיד הלא רחוק מספר לא מבוטל של מתחרות נוספות. כולן מכוונות לטרנד הנקרא "תחבורה אישית".

 

אורכה קצר משמעותית אפילו מבסיס הגלגלים של מכונית מיני, והיא מגיעה בעזרת המנוע החשמלי - שממוקם מתחת לישבנו של הנהג (יש מאחור מקום לנוסע, פצפון) - ל-80 קמ"ש רשמיים, ומציעה טווח נסיעה של 70 ק"מ. מה קורה כשהיא מתרוקנת (מחשמל)? בינתיים, לא הרבה. היא יכולה כעת להתחבר ולטעון את הסוללה (3.5 שעות) רק לשקע שבחניון התת-קרקעי של חברת קרסו. והוא נעול עבורכם.

 

יש לה כרית אוויר אחת, אבל אין ABS, ואין ESP, ובדרך כלל גם אין בהם צורך. באירופה היא מותאמת לתקינת קוואדסייקל (ארבעה גלגלים) המאפשרת נהיגה ללא רישיון בגרסה צנועת-הספק (5 כ"ס בלבד, במקום 17). אין לה הרבה מעבר לכך. אין אוורור או מיזוג, אין רדיו או מראה פנימית.

 

גם לא חלונות או נעילה. מה שהופך אותה לזמינה - לישיבה לפחות - עבור כל אחד, וללוהטת עד אימה בקיץ, ורטובה וקרה למדי בחורף. שום דבר לא מגן על הנהג ממזג האוויר. יש אמנם ערכה לחורף הכוללת מסגרת מתכת ויריעת פלסטיק עם רוכסן, אבל היא עולה 350 יורו, בצרפת.

 

על פיתוח המכונית עמלה גם חטיבת הספורט של רנו, ואולי לכן המכונית הזו כה זריזה, אבל בעיקר מאד מאד נוקשה. קוטר הסיבוב מצחיק, יכולת ההשתחלות זהה לקטנוע, אבל הגב סובל היטב מהמושב הספרטני והמתלים הלא סלחנים.

 

חברת קרסו, יבואנית רנו, עובדת קשה על תקינה מקומית לטוויזי, שתאפשר שיווק פרטי תמורת כ-50 אלף שקלים (מחיר לא סופי) אך בעיקר עבודה משותפת עם עיריית תל אביב, החושקת באלטרנטיבה מוטורית להשכרה לפי-שעה. משרד התחבורה גורר רגליים לדברי מקורבים לנושא.

 

אז מה היה לנו שם?

 

+ בעיות חניה Out, עניין ציבורי In, יכולת תמרון לא נתפסת, נסיעה חשמלית נקיה ושקטה

- לא ממוזגת, לא נסגרת, לא נוחה, ועולה כנראה כמו מיני מודרנית

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ירון ברנר
רנו טוויזי - די חם בקיץ
ירון ברנר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים