שתף קטע נבחר

האיום בשביתה: "חדר המורים מפוצל"

המורים לא ששים לשבות, אבל הם חשים ש"הסכם השכר החדש שהמורים לא היו שותפים בו נעשה ממניע שאינו טהור". אחד המנהלים: "תוספות השכר הן שונות. מאיפה אביא את הכסף? לא מן הנמנע שגם אנחנו נפתח בעיצומים"

"מבחינתנו, פיצול חדר המורים נשאר בעינו", מסבירה אוריאלה ענבר, נציגת ועד הפעולה של המורים בבתי הספר השש-שנתיים, את הכרזת יו"ר ארגון המורים רן ארז על סכסוך עבודה יומיים לפני פתיחת הלימודים, בשל החלת שתי הרפורמות אופק חדש ועוז לתמורה - במקביל - בבתי הספר הללו.

 

"זה אומר שעדיין קיים הבדל בין מה שמקבל מורה בחטיבת הביניים לבין מה שמקבל מורה בתיכון, עדיין יש הבדל בשעות הפרטניות להן מחויבים המורים, מעבר לזה יש מורים שמלמדים גם פה וגם פה, אז איך אמורים לחשב להם את השכר?", שאלה ענבר. "זה פוגע ברצף, מחלק את חדר המורים לשניים ופוגע במוטיבציה של המורה ללמד".

 

עוד בערוץ החדשות:

ישראל למערב: אסד פושע, להפסיק הזוועות

התנחלות חדשה או שכונה? "העיקר שבונים"

דו"ח על עישון, העירייה קנסה את הש"ג 

"הרפורמות מחלקות את בית הספר לשניים". אילוסטרציה (צילום: ויז'ואל/פוטוס) (צילום: ויז'ואל/פוטוס)
"הרפורמות מחלקות את בית הספר לשניים". אילוסטרציה(צילום: ויז'ואל/פוטוס)

אמנון רבינוביץ', מורה בבית הספר השש-שנתי "זיו" בירושלים וממייסדי "תנועת המורים החדשה" אמר ל-ynet: "מהשנה הזו אשמש כרכז שכבה, ולכאורה ההסכם הזה מיטיב עימי, אבל ברמת המאקרו הוא לא פותר את הבעיה שלנו כמורים. דווקא עכשיו, בשיא ההתרגשות וההכנות לפתיחת השנה, בשיא העשייה בבית הספר רגשית ומעשית, מודיעים על הסכם שכר חדש שהמורים לא היו שותפים בו".

 

"התחושה היא שזה נעשה ממניע שאינו טהור", הסביר אברמוביץ'. "הדבר היחיד שאנחנו רוצים זה שיהיה הסכם קיבוצי אחד לכל בית הספר. הסתדרות המורים רוצה שמורי החטיבות יהיו תחתיה, וכך גם רוצה ארגון המורים, ובסוף, אנחנו המורים, עומדים באמצע המאבק הזה".

 

אריה לוקר, מנהל תיכון חדרה, שגם הוא בית ספר שש שנתי יאלץ להתנהל עם שתי רפורמות שונות: "המנהלים נשארו עם הבעיה המרכזית. אפילו הדבר הכי טכני - שעוני הצלצולים - שונה בין רפורמה לרפורמה. אין לי התאמה בלוח הצלצולים בשתי החטיבות ויש לי חצר אחת".

 

בעיה נוספת שהציג לוקר שעימה נאלצים להתמודד המנהלים היא כספית: "תוספות השכר הן שונות בשתי הרפורמות. בעוז לתמורה הן גבוהות יותר. למה מורים שמלמדים גם בחטיבה וגם בתיכון לא יבקשו תוספת שכר? מאיפה אני אביא את הכסף. אני שמח מאוד שרן ארז הכריז על סכסוך עבודה ולא מן הנמנע שגם אנחנו, המנהלים, נפתח בעיצומים". 

 

מאבק משפטי בין שני ארגוני המורים

על רקע "המשבר החריף בעניין החלת שתי הרפורמות, אופק חדש ועוז לתמורה, בבתי הספר השש-שנתיים" יקיימו מחר נציגי איגוד המנהלים הארצי פגישות יחד עם ועד הפעולה של המורים בבתי הספר השש-שנתיים וידונו בהמשך צעדיהם. ההכרזה על הסכסוך באה לאור הודעת הסתדרות המורים, שחתמה עם משרדי האוצר והחינוך על הסכם שכר מחודש למורים במסגרת רפורמת אופק חדש, לאחר שפג תוקפו של ההסכם האחרון.

 

בחודשים האחרונים נאבקו מורי ומנהלי בתי הספר השש-שנתיים (ז-י"ב) נגד ההחלטה להחיל משנת הלימודים הקרובה את שתי הרפורמות במקביל: אופק חדש למורי חטיבות הביניים (כיתות ז' עד ט') ועוז לתמורה למורי התיכונים (י' עד י"ב), ודרשו רפורמה אחת בהסכמת שני הארגונים. בימים אלה מצוי ארגון המורים במאבק משפטי מול הסתדרות המורים על ייצוגם של מורי חטיבות הביניים. לאחר כמה גישורים שלא צלחו דחה בית המשפט את הדיון.

 

בהודעה שפרסם ארגון המורים נכתב: "מורים רבים קיבלו בזעם את הניסיון מצד הסתדרות המורים

והמדינה לבצע מחטף על גבם, ולהכניס שיפורים לרפורמת אופק חדש כדי לנסות ולצנן את זעמם של המורים על רפורמה זו".

 

בהסכם החדש יקבלו מורים מחנכים בבתי ספר יסודיים ובחטיבות הביניים בין היתר אוטונומיה בכל הנוגע לאופן ניהול חמש שעות החינוך להן הם מחויבים במסגרת הרפורמה. רכזי שכבה, רכזי מקצוע ורכזי חינוך חברתי בחטיבות הביניים יקבלו תוספת שכר על תפקידם, בדומה לשעות תפקיד בחטיבה העליונה. סעיף נוסף בהסכם מתייחס לכך שיוצג מודל חדש לשכר המנהלים. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים