פיז'ו 308R - ועכשיו תחשבו חזק על GTI
יצרנית הרכב הצרפתית תציג בתערוכת פרנקפורט הקרובה גרסה סופר-ספורטיבית ל-308 הקומפקטית. האם היא תעניק את הבסיס לגרסת ספורט עתידית וסדרתית?
פיז'ו חוזרת לספורט? בתערוכת הרכב הקרובה שתיערך בפרנקפורט ותפתח שעריה לתקשורת ב-10.9, תציג יצרנית הרכב הצרפתית דגם קונספט בשם 308R, המבוסס על המשפחתית הקומפקטית החדשה. בכך עושה פיז'ו צעד נוסף בדרך לחזרה מבורכת - לפחות עבור חובבי ההגה - ל-DNA עם תמהיל ספורטיבי.
בשנות ה-80 וה-90 הציעה פיז'ו לעולם הרכב מספר דגמים ספורטיביים מאד מוצלחים. החל ב-205 GTI, דרך גרסאות שריריות במיוחד של ה-309 וה-405, ואפילו 106 ו-306 לוהטות. אלא שעם השנים הפכו הגרסאות הספורטיביות לפחות ביצועיסטיות - יותר רמות גימור יוקרתיות, ופחות אקשן טהור.
עם זאת, בשנים האחרונות ניכרת מגמת חזרה-לשורשים (אם כך אפשר לכנות את שני העשורים ההם), עם מספר מכוניות מסעירות יותר. ה-RCZ האגרסיבית למראה, גרסת פייקס-פיק קיצונית ל-206, גרסת R עם 270 כ"ס ל-RCZ וכעת 308 עם אותו מנוע.
ה-R של המשפחתית תצויד אם כך באותה יחידת ארבעה צילינדרים 1.6 ליטר עם 270 כ"ס ו-33 קג"מ. היא רחבה ב-30 מ"מ ונמוכה ב-26, עם חישוקי "19 גדולים וצמיגי 235-35, צביעה מיוחדת ומסיטי אוויר. סיבי פחם משולבים בכל מקום, אם כי נתון משקל עדיין לא נחשף.
מתיחת פנים ל-5008
ותהיה גם מתיחת פנים למוביל הנוסעים 5008, לראשונה מאז הוצג ב-2009. כאן מדובר בטיפול המקובל של חרטום-יחידות תאורה-פגושים, לצורך יישור קו עם הכיוון המשפחתי של המותג.
ביבואנית המותג, חברת לובינסקי, לא משחררים בינתיים מידע לגבי מועד הגעה של ה-5008 העדכנית לאולמות התצוגה המקומיים.