חקירת ההתרסקות באילת: הטייס טעה
על פי ממצאי חקירת משרד התחבורה, כיבה הטייס יגאל ברייטמן בטעות את אחד המנועים וגרם למטוס לצלול ללא שליטה אל הקרקע
טעות אנוש קטלנית. הטייס יגאל ברייטמן כיבה בטעות את אחד המנועים וגרם למטוס לצלול ללא שליטה אל הקרקע, כך קבע היום (ג') חוקר משרד התחבורה שבדק את נסיבות התאונה האווירית ליד אילת בתחילת החודש. בתאונה נספה ברייטמן ושני נוסעים שהיו עמו במטוס נפצעו, אחד מהם באורח קשה.
על פי הודעת משרד התחבורה, שמקדימה את פרסום דו"ח החקירה בכמה שבועות, ביקש ברייטמן לבצע פעולה שגרתית במהלך הגישה לנחיתה ולהעביר אספקת דלק ממכלים חיצוניים למכלים פנימיים. אז, כך נראה, סגר בטעות את ברז הדלק של המנוע הימני במטוס הפייפר "נבאחו".
למרות סגירת ברז הדלק, הסביר החוקר יצחק רז, המדחף המשיך להסתובב ולכן כיבוי המנוע הימני ככל הנראה לא הורגש. לקראת הנחיתה עצמה ו"הנגיעה" במסלול, החליט הטייס לבצע הליך שנקרא "ללכת סביב" - ביטול הנחיתה, נסיקה וביצוע גישה חדשה לנחיתה. הסיבה לכך היא ככל הנראה הבנה שגויה של הנחיה שנתן פקח בשדה התעופה של אילת.
כדי לבצע את ההליך, פתח ברייטמן את המצערות של שני המנועים לכוח מלא אך מאחר שהמנוע הימני היה כבוי ורק השמאלי פעל, נוצרה תופעה של א-סימטריה - כוח מלא בצד אחד של המטוס, והיעדר כוח בצד האחר. כתוצאה מכך נכנס המטוס לפנייה אלכסונית חריפה ובלתי נשלטת לכיוון מערב, התגלגל וצלל אל הקרקע.
ברייטמן, בן 68 מתל אביב, היה מבכירי רואי החשבון בישראל ושימש יו"ר פירמת ראיית החשבון Deloitte-בריטמן-אלמגור-זהר. ממצאי הדו"ח הוצגו עוד קודם לבני משפחתו, ובמשרד התחבורה ביקשו להדגיש כי למרות שחל שיפור במצבו של הנוסע שנפגע באורח קשה, הוא אינו מצליח לזכור את התאונה ועדיין לא תרם לחקירתה.