שתף קטע נבחר
 

יש תקן ישראלי - דלקן ופזומט יהפכו להיסטוריה

התקן מילוי דלק אוטומטי אחיד לכל חברות הדלק עובר לישורת הסופית. כל חברה תחוייב להתקין בכל תחנת דלק לפחות משאבה אחת שתעניק שירות לבעלי התקן אחיד. תוך כשלוש שנים לא יהיה זכר להתקנים הנפרדים

 

מהפכת התדלוק באמצעות התקן אוניברסלי שיתאים לכל משאבה בכל תחנת דלק, יוצאת לדרך. זאת לאחר שמכון התקנים אישר היום (ג') למנהל הדלק במשרד האנרגיה את התקן הישראלי והמפרט הטכני של ההתקן - לפי חוק שהתקבל בכנסת לפני שלוש שנים ביוזמת ח"כ שי חרמש (אז בקדימה), ותקנות שאושרו בוועדת הכלכלה לפני כשנתיים. לפי החוק, כל תחנת דלק תייחד באופן מיידי לפחות משאבה אחת לתדלוק בהתקן, ובעוד שלוש שנים יוחלפו כליל הדלקנים הנפרדים של החברות (פזומט, דלקן וכו').

 

 

 

התנאי לקבלת התקן הישראלי להתקן האוניברסלי נכלל בתקנות שהסדירו את הפעלת החוק, ומכון התקנים גיבש את המפרט הטכני הנדרש במשך שנה. אישור המכון נתן אור ירוק למנהל הדלק לייצור ההתקן ושיווקו. לטענתו המקורית של חרמש, דלקן אוניברסלי יגביר את התחרות בשוק הדלק ויפחית את מחירו לצרכן, יביא לחיסכון שנתי שנאמד במיליארדים וישפר את השירות בתחנות. בעבר הודיעה רשות המסים כי תחייב חברות המחזיקות ציי רכב בהתקנת דלקן אחיד, כדי לצמצם את מכת העלמות המס בתחום זה.

 

להערכת אחד מיוזמי התקן התדלוק האוניברסלי, יובל מור, ניתן יהיה לשווק את ההתקן בתוך שמונה חודשים. עם זאת אמר ל-ynet כי טרם נקבעו יצרן ההתקן, מחירו ושמו. ההתקן יהיה במתכונת טבעת דיגיטלית "חכמה" מוכרת, שתורכב על פתח מכל הדלק. התשלום עבור התדלוק יוסדר בהתקשרות בעל הרכב עם חברת דלק או מספר חברות, או באמצעות חברת אשראי שתחייב אותו ותעביר את התשלום לחברת הדלק בעלת התחנה.

 

מור אומר כי עבד על הפרויקט במהלך העשור האחרון, עוד מהתקופה שבה שרת כקצין תחזוקה בחטיבת שריון. לדבריו, רעיון הדלקן האוניברסלי עלה כאשר נותר עם מעט דלק בנסיעה לאילת, ולא יכול היה למלא את המכל שכן בדרך לא מוקמה תחנה של החברה שצה"ל התקשר אתה לתדלוק.


פורסם לראשונה 27/08/2013 22:57

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
בעתיד - התקן אחיד
צילום: shutterstock
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים