שתף קטע נבחר
 

הסודות של טויוטה פריוס הבאה

סאטושי אוגיסו, "גורו ההנעה החלופית" של טויוטה, מספק הצצה אל הדור הבא של המכונית ההיברידית הנמכרת בעולם. לדבריו, המכונית שתוצג ב-2015 תהיה קלה, חזקה וחסכונית מאי פעם

הצצה אל הדור הבא של טויוטה פריוס - פחות משקל, מנועים חשמליים חזקים מבעבר ויותר מרחב לנוסעים. כך מבטיח סאטושי אוגיסו, מי שמוגדר כ-"גורו ההנעה החלופית" של ענקית הרכב היפנית. אוגיסו, שהשתתף בתכנון הדור הראשון של הפריוס שהושק ב-1997, גם מבטיח כי הדור הבא של המכונית ההיברידית הנמכרת בעולם, שיוצג כנראה ב-2015, יהיה חסכוני מהדור הנוכחי.

ההתחלה - טויוטה פריוס, דור 1 ()
ההתחלה - טויוטה פריוס, דור 1

"כאשר הדור הבא של הפריוס יגיע, הוא יתחיל עידן חדש של מכוניות טויוטה ולקסוס, ויציע משפחה משופרת של מערכות הנעה היברידית", אמר אוגיסו באירוע שערכה היצרנית היפנית ליד דטרויט. אוגיסו גם אמר כי משפחת הפריוס לא חייבת להתרחב בעתיד, וזאת לאחר שבשנים האחרונות נוספו לפריוס "הרגילה" גרסאות חדשות - פריוס V (מיניוואן), פריוס C קטנה וגרסה המאפשרת טעינה ממקור חשמל חיצוני (Plug-in).

 

לדברי אוגיסו, הדור הבא של הפריוס - הרביעי במספר - יצוייד במנועים חשמליים קטנים אך חזקים מאלו של הדור הנוכחי. גם צריכת הדלק תהיה טובה יותר, בין השאר הודות למשקל נמוך יחסית. הפריוס העתידית תתבסס על פלטפורמה גלובלית חדשה, וביצרנית מבטיחים מרחב משופר לנוסעים ומערכות בטיחות מתקדמות. עם זאת, אוגיסו לא פירט אילו מערכות בטיחות יופיעו בפריוס, או מה השיפור הצפוי בצריכת הדלק והספק המנועים החשמליים. 

 

אוגיסו ציין כי טויוטה בוחנת פניות של לקוחות, המבקשים טווח נסיעה חשמלי מוגדל. נושא נוסף הנמצא כעת בפיתוח הוא טעינה אל-חוטית - טעינה המאפשרת לטעון את מצברי המכונית ללא כבלים. לדבריו, בשנה הבאה תחל היצרנית בבחינות מעשיות של מערכות טעינה אל-חוטית. נושא נוסף אליו התייחס אוגיסו הוא הנעה באמצעות תא-דלק - שיטת הנעה המייצרת חשמל מתגובה כימית בין מימן וחמצן. טויוטה צפויה להציג מכונית תא-דלק ראשונה ב-2015.

 

בעבר התייחס אוגיסו בהרחבה לשיטת החלפת הסוללה במכוניות חשמליות - שיטה אותה קידמו חברת בטר פלייס ושי אגסי. בשיחה עם עיתונאים ישראלים, לפני כשלוש שנים, אמר כי "הרעיון מעניין, אבל מאוד מוגבל באפשרויות היישום שלו". אוגיסו ציין כי החלפת סוללת ניתנת ליישום במספר מוגבל מאוד של דגמים, ולכן אינה צפויה לזכות בהצלחה משמעותית.

 

אוגיסו גם אמר כי יש להתייחס בספקנות להצהרת יצרניות רכב הטוענות כי מכוניות חשמליות אינן פולטות זיהום. "יצרניות שאומרות שמכוניות חשמליות אינן פולטות מזהמים, ובכן - זה נכון אך ורק לגבי הנהיגה בהן", הסביר. "ללא שינוי של שיטות ייצור החשמל, ומעבר לייצור בשיטות נקיות, זה לא ממש מדויק". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
המנוע החשמלי יהיה קטן אך חזק יותר
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים