פרנקפורט – קולקציית הרכב, סתיו 2013
בתערוכת הרכב של פרנקפורט שתיפתח בעוד כשבועיים, יוצגו מרבית הדגמים החדשים שיעשו עליה ארצה בשנה הקרובה. קבלו הצצה ראשונה ומפורטת לרשימה המלאה של המסעירות, השימושיות והחשובות ביותר עבור שוק הרכב הישראלי
לא רק מאזדה 3, פורשה 911 טורבו ופיז'ו 308 חדשות. תערוכת הרכב הגדולה של פרנקפורט שתיפתח בקרוב, מבטיחה להיות אחת העשירות מבחינת חשיפות חדשות. שכן מלבד אין ספור דגמים חדשים ומתיחות פנים, יוצגו בה גם שלל מנועים נקיים חדשים, תיבות הילוכים מתקדמות, דגמי תצוגה שלא נראה על הכביש לעולם ו"קרוב" שעשויים להפוך מקונספט לרכב סדרתי תוך חודשים ספורים..
התערוכה הדו-שנתית הגדולה של פרנקפורט חוגגת השנה 65 שנות פעילות, ותפתח שעריה לעיתונאים ב-10.9, ולקהל הרחב יומיים מאוחר יותר ובמשך לא פחות מ-10 ימים. מדי יום תציג תעשיית הרכב את כל החידושים החל ב-09:00 בבוקר, ועד 19:00 בערב, תמורת 15 יורו (כ-55 שקלים) ליום ביקור. מי שירצה לבקר דווקא בסופי שבוע, יידרש להוסיף עוד 3 יורו (כ-14 שקלים) למחיר. ילדים עד גיל 7 נהנים מכניסה חינם, כמובן.
לפניכם רשימת החידושים הצפויים המלאה, שכנראה תתרחב עוד במהלך הימים הקרובים.
אודי
תציג A3 עם מנוע סופר-חסכוני ונקי, וכמובן צריכת דלק של יותר מ-30 ק"מ לליטר, כמו-גם A3 קבריולט, שתצטרף לאחיות עם המרכבים המוכרים. היכונו ל-A8 מעודכנת, שתיאלץ להתמודד עם המתחרה המחודשת מב.מ.וו (7) וספינת הדגל הכול-חדשה ומאד מתקדמת של מרצדס (S). וקוואטרו – זוכרים את אודי קוואטרו המיתולוגית? אם לא, חבל. אם כן, תשמחו לשמוע שהיצרנית הגרמנית תחשוף בפרנקפורט מכונית תצוגה בשם ספורט-קוואטרו (SQ).
אופל
אדם החביבה מקבלת מנוע 3 צילינדרים מוגדש בנפח ליטר והספק מרבי של 115 כ"ס. האינסיגניה זוכה למתיחת פנים מבחוץ ובפנים, כולל שיפור לגרסת ה-OPC הביצועיסטית. ותהיה גם אינסיגניה קאנטרי-טורר. תחשבו סובארו אאוטבק או וולוו XC. סטיישן מוגבה ומאופר כאילו-שטח עבור המשפחה שרוצה להיות הרפתקנית בעיר. וגם מונזה קונספט. לא קשורה בשום אופן למכונית בעלת השם הדומה משנות ה-80, אלא נועדה להציג את קווי העיצוב העתידיים של המותג, כמו-גם רעיונות טכנולוגיים נוספים. ולא, לא דלתות כנפי השחף.
אינפיניטי
ה-Q30 תהפוך עם הצגתה לכרטיס הכניסה עבור המותג היפנו-אמריקאי. בינתיים היא נקראת "קונספט", אבל הסדרתית כבר מעבר לפינה.
אלפא רומיאו
המיטו הקומפקטית זוכה לעדכון של אמצע החיים, ולמנוע טווין-אייר חסכוני חדש, בעוד הג'ולייטה בת ה-3 הגיעה לשלב מתיחת הפנים, אשר תכלול גם לוח מחוונים חדש.
ב.מ.וו
ה-i3 החשמלית שעושה בימים אלה סיבוב ראווה בכל מקום אפשרי, תוצג לראשונה בתערוכה – למרות שנחשפה זה מכבר בפני עיתונאים ורוכשים פוטנציאלים – בשתי גרסאותיה: עם ובלי מנוע בנזין מאריך טווח. סדרה 4, אחת המכוניות היותר יפות ומחליפתה הרשמית של ה-3 קופה שזכתה להמתת חסד השנה, תוצג לראשונה. בשלב מאוחר יותר יצורפו אליה גם גרסאות קבריו ו-GT (גראן-קופה).
M4 קונספט תהיה גרסת הממש-בקרוב של מחליפת ה-M3 קופה, עם יותר כוח ומהירות ותדמית שתגרום לחובבי הגה חלומות רטובים, לצד סדרה 5 הצפויה למתיחת פנים קלה, אשר תכלול גם את ה-M5 האימתנית שזקוקה נואשות – ואכן תקבל בקרוב - לרענון.
ה-X5 הבלתי נגמר נמצא איתנו שנים ארוכות, והפעם עומד לעבור שינויים לא דרמטיים, למעט תוספת גרסה עם הנעה אחורית בלבד ומעט יותר נפח בתא הנוסעים. תהיה גם גרסת דיזל-רק-עם-ארבעה-צילינדרים ואיך לא, גרסה היברידית.
קונספט-אקטיב-טורר בשלב קונספט, עם תכניות שיווק אבל מסר לא ממש ברור.
דצ'יה
המותג לאצות העולם השלישי של קונצרן רנו-ניסן, יציג דאסטר מעודכן.
הונדה
הסיוויק בגרסת 5 דלתות תזכה למתיחת פנים קלה, לצד סיוויק טורר, גרסת הסטיישן המאד-שימושית של הדגם הקומפקטי.
וולוו
היצרנית השודית (טוב, לשעבר) מתרכזת בעיקר במנועי ארבעה צילינדר מעודכנים וחסכוניים (שני בנזין, דיזל אחד) לטובת דגמי ה-60-70-80, ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית חדשה. שנועדה כמובן לשפר עוד יותר את תצרוכת הדלק הממוצעת
ויהיה גם דגם קונספט בשם, תחזיקו חזק, "קונספט-קופה".
טויוטה
הייבריד R אמורה למשוך את מרבית העניין בדוכן טויוטה. לא מפתיע בהתחשב בעובדה שמדובר בסוג של יאריס עם שלושה מנועים (שניים חשמליים, אחד מעולם המירוצים) בהספק משולב של יותר מ-400 כ"ס.
יגואר
קרוס-אובר, כך יכונה דגם תצוגה חדש שייחשף בגרמניה, המטרה: תחרות עם אודי Q5 וב.מ.וו X3 המצליחים.F-טייפ קופה תצטרף החל מפרנקפורט לגרסה נטולת הגג, ותלחם כנראה נואשות על כתר המכונית היפה ביותר על הכביש.
יונדאי
I10, המיני הקטנה שמצאה עצמה מעט מפגרת אחרי הדהירה לקטנות-זולות-מוצלחות של המתחרים הבולטים, מקבלת גרסה עדכנית ארוכה-רחבה-נמוכה יותר על-גבי פלטפורמה מחודשת בעלת בסיס גלגלים ארוך במקצת (5 מ"מ) והבטחה ליותר מקום עבור הנוסעים. תהיה גם I20 עדכנית, כדי שתהיה גם אחות גדולה יותר.
לנד רובר
כמובטח, ריינג' רובר בדגם הרגיל והספורט זוכה לגרסה ממש חסכונית – דיזל-היברידי.
מאזדה
תציג בפני הקהל את ה-3 החדשה והסופר-חשובה עבורה, אחרי מסע יבשתי ארוך – בו לקחנו חלק פעיל - שנמתח מיפן דרך סיביר. ה-3 תוצג עם מנועים שעדיין לא נחשפו ומיועדים (בין היתר) גם עבורנו. תהיה גרסת חמש וארבע דלתות, חביבת הליסינג.
מרצדס
GLA הוא הנשק החדש של היצרנית משטוטגרט כנגד רכבי פנאי מצליחים דוגמת ה-X1 של ב.מ.וו, אודי Q3 ודומיהם. יהיה גם S63 AMG, למי שחייב יותר ביצועים, פאר וייחודיות ב-S החדשה שיצאה זה עתה. כמה כוח? 590 כ"ס ממנוע V8 בנפח 5.5 ליטר כפול-מגדשים. ולמי שממש רוצה לחסוך עם מכונית הפאר שלו, S500 הייבריד-פלאג-אין. וכל מילה נוספת מיותרת. רגע, וגם תיבת 9-טרוניק עם תשעה הילוכים, שתחליף את ה-7.
ניסאן
ניסאן קשקאי מתוח פנים יעשה הופכת בכורה בדור השני לחייו. במקביל, ה-X-טרייל שלא ממש תפס את המקום הראוי לו, זוכה לגרסה חדשה.
סובארו
תציג את ה"בקרוב" של ה-WRX הספורטיבית-חדשה שנעלמה מהנוף בשנים האחרונות הופעת הבכורה נשמרת כנראה לשווקים חשובים אחרים.
סוזוקי
הסוויפט שמזדקנת במהירות מול המתחרות הבולטות מקוריאה ואירופה, לא עוברת שינויים מהותיים, למעט מראה מעט מעודכן וכנראה תאורת לד טרנדית. וגם, iv-4 היא מכונית תצוגה כפולת הנעה שאמורה לחשוף את הכיוון העיצובי של היצרנית היפנית הקטנה
סיאט
לא הרבה חדש, אבל כן ליאון ST – כמו ליאון חמש דלתות רגילה, רק הרבה יותר (27 ס"מ) ארוכה.
סיטרואן
ה-C4 בגרסת גרנד-פיקאסו זוכה לתוספת שני מושבים, אם זה מה שחסר לכם כמובן. ויהיה הקאקטוס – קונספט ממש לא קוצני, עם קריצה לדגם עתידי.
סקודה
היכונו לראפיד ספייסבק, מעין סטיישן, אבל לא ממש. בכל מקרה, עם מראה מעט יותר מרגש מהראפיד הרגילה. וגם יטי מחודשת בשתי גרסאות – האחת רגילה, האחרת קרבית למראה.
פולקסווגן
ה-UP! הקטנה מקבל גרסה חשמלית, וכך גם הגולף. בשני המקרים צפו לתוספת האות החשובה מכולן כיום – "e". לידה תעמוד גולף בגרסאות "פלוס" לטובת משפחות צעירות ו-R – על בסיס ה-S3 החדשה - לטובת חובבי ביצועים צעירים ובעלי ממון.
פורד
מונדיאו היברידית, כי איך אפשר בלי. למעשה מדובר בגרסת אירופאית לפיוז'ן ההיברידית-אמריקאית. וגם S-מקס חדש.
פורשה
המלכה האם, ה-911 טורבו (גם בגרסת S) החדשה, תזכה לחשיפה עולמית בפרנקפורט – איך לא. עם יותר כוח (520 ו-560 כ"ס), הנעה כפולה ביצועים עוד-יותר מטורפים.
פיאט
גרסה מי-יודע-כמה במשפחת ה-500 שמתחרה (בהצלחה) במיני של ב.מ.וו – לפחות בכל הנוגע למספר הגרסאות על בסיס השם.
פיז'ו
ה-308 בגרסה הקומפקטית וה-SW יחודשו לחלוטין ויעניקו למותג הצרפתי תקווה מחודשת להתמודד מול מובילות הקטגוריה. היא תהיה גם קלה בכמה עשרות ק"ג, וגם נוחה יותר לדברי היצרנית. וגם 308 בגרסת R סופר-ספורטיבית שתהיה – לאחר שתשמיט את הכינוי "קונספט" - הספורטיבית במשפחה. את הבסיס המוטורי והטכנולוגי מעניקה ה-RCZ-R
208 היברידית שמבוססת על טכנולוגיית העל של מכונית המירוץ 908 לה-מאנס. ולסיום, ה-3008 וה-5008 למשפחות ללא בעיית קצבת ילדים, יקבלו מתיחת פנים צפויה.
פרארי
458 ספיישל, למי ש-458 רגילה מרגישה חלשה, לא מספיק מתוחכמת והמונית מדי.
קדילאק
אלמירז', מכונית הקופה הענקית של קדילאק שהוצגה לראשונה באירוע הרכב הקלאסי של פבל ביץ', תערוך הופעת בכורה ציבורית, שאינה שמורה רק לשועי קליפורניה
קיה
האופטימה לשימוש הדוד סם אמורה לזכות במתיחת פנים קלילה. יותר חשובה היא הסול המעניינת שזכתה לגרסה חדשה שהוצגה זה מכבר בארה"ב, וכעת נחשפת ב"מדים אירופאים". ויהי גם דגם תצוגה אגרסיבי למראה ומבטיח רבות בשם נירו.
רנו
הקרוס-אובר קונספט אמור להציג את האספאס החדש, שיהיה שונה מהותית כמובן מהדגם הנושן והנשכח בעל השם הדומה.
שברולט
קמארו קונברטיבל הספורטיבית תקבל מתיחת פנים, וכך גם האורלנדו שמיועד לשימושים שונים לחלוטין. וגם קרוז וטראקס עם מנועים חדשים. הראשונה יחידת 1.7 ליטר דיזל עם פליטת מזהמים של 99 גרם CO2 לק"מ בלבד.