שתף קטע נבחר
 

פרסום ראשון: תאונה קשה במוסך רכבת ישראל

היום בצהריים התנגשה רכבת נוסעים ריקה ברכבת חונה במוסך החברה בחיפה. לא היו נפגעים, אך מקורות מדווחים כי לשתי הרכבות נגרם נזק כבד. מנכ"ל הרכבת מינה ועדת חקירה

שוב - שתי רכבות ניזוקו קשות כתוצאה מהתנגשות בתוך מוסך של רכבת ישראל. התאונה אירעה היום (א') בצהריים במוסך הרכבת בחיפה, ומקורות בחברה אומרים ל-ynet כי כתוצאה מההתנגשות נגרמו נזקים חמורים לשתי הרכבות המעורבות. שתי הרכבות היו ריקות בזמן התאונה, אך לרכבת אחת, הכוללת קרונועים (IC3), נגרם ככל הנראה נזק חמור במיוחד. מאז דצמבר 2012 אירעו במוסכי הרכבת לפחות שלוש תאונות, ובהן נפגעו עשרות קרונות.

התאונה היום בחיפה - רכבת נוסעת פגעה ברכבת חונה ()
התאונה היום בחיפה - רכבת נוסעת פגעה ברכבת חונה

אולם, התאונה שאירעה היום אינה התקרית החמורה היחידה בימים האחרונים. על פי מידע שהגיע ל-ynet, בלילה שבין רביעי וחמישי בשבוע שעבר (1.9) אירע במוסך בחיפה "שימוט" - נפילה של רכבת מהפסים. גם באירוע זה הייתה מעורבת רכבת נוסעים, ולדברי מקורות בחברה לחלק מהקרונות נגרם נזק חמור. על פי הערכות, במוסך הרכבת בחיפה נמצאים קרוב ל-30 קרונות שנפגעו בתאונות שאירעו בשנים האחרונות, ואינם כשירים לשימוש. 

 

בתגובה לפניית ynet, אישרו ברכבת ישראל כי במוסך בחיפה אירעה תאונה בין שתי רכבות. "מערך קרונועים שהחל בנסיעתו פגע במערך רכבת מסוג סימנס, שעמד על המסילה הסמוכה, במתחם מוסך החברה בחיפה", הסבירו שם. ברכבת ישראל גם אומרים כי בתאונה לא היו נפגעים, וכי מנכ"ל החברה מינה ועדת חקירה לאירוע.

מקורות ברכבת - נזק חמור למערך הקרונועים ()
מקורות ברכבת - נזק חמור למערך הקרונועים

ראוי לזכור כי בדצמבר 2012 ומאי 2013 אירעו שתי תאונות מוסך נוספות ברכבת ישראל, ובהן נפגעו עשרות קרונות - חלקם באופן שחייב את השבתתם. בתאונה שאירעה בדצמבר לא דיווחו המעורבים על התאונה לממונים עליהם, וכתוצאה מכך המשיכה אחת הרכבות לפעול כרגיל, תוך גרימת סיכון למאות נוסעים. גם לאחר גילוייה, לא דווחה התאונה החמורה למשרד התחבורה.

 

בעקבות התאונה בדצמבר, ולאחר שפרטיה נחשפו ב-ynet, החליט משרד התחבורה לחקור את האירוע. מדו"ח החקירה עלה כי "בכל התשאולים שנעשו לנהגים, הן באירוע הזה והן באירועים אחרים, נמצא כי למרות ההכשרה, ההדרכה והרענון, רמת הבקיאות בנהלים והוראות אינה מספקת". בדו"ח החקירה גם הובהר כי "בשנים האחרונות נגרמו נזקים דומים ב-27 קרונות דו-קומתיים, בנוסף ל-11 הקרונות שנפגעו באירוע זה".

 

בשתי התאונות התברר כי נהגי הרכבת, שניסו לבצע הליכים פשוטים יחסית ושגרתיים, התעלמו מנהלים ונסעו במהירות גבוהה משמעותית מזו המותרת בתוך מוסכי החברה. מחקירת התאונה שאירעה במאי האחרון גם עלה כי הנהג שהוביל את אחת הרכבות ישב בצד ההפוך לכיוון הנסיעה. בצד האחר, ובניגוד לנהלים, כלל לא היה נהג.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים