טויוטה קורולה ומאזדה 6 השיגו 5 כוכבי בטיחות
שני דגמי המכוניות מהחשובים בשוק הרכב הישראלי, עברו בהצלחה את מבחני הריסוק של ארגון הבטיחות האירופאי, כמו-גם לקסוס is300h החדשה. אופל אדם ומיצובישי ספייס סטאר הקטנות אכזבו, עם ארבעה כוכבים בלבד. צפו בסרטוני הריסוק
חמש מכוניות חדשות עברו לאחרונה את מבחני הריסוק של ארגון הבטיחות האירופאי יורו-נ'קאפ. סבב התוצאות האחרונות מחמיא לשתיים מהמכוניות החשובות של שוק הרכב הישראלי - טויוטה קורולה המשפחתית ומאזדה 6 הגדולה ממנה - שתיהן פופולריות מאד בקרב ציי רכב. גם לקסוס is300h היוקרתית זכתה בחמישה כוכבי בטיחות, המהווים כיום סטנדרט בקטגוריות אליהן משתייכות השלוש.
חדשות פחות טובות מגיעות מכיוון אופל אדם ומיצובישי ספייס סטאר הקטנות, אשר זכו בארבעה כוכבי בטיחות בלבד, בעוד שגם בקטגוריות אליהן הן שייכות מקובל כיום להשיג ציון בטיחות מרבי. בשני המקרים העירו בוחני הארגון על ליקויי בטיחות מטרידים.
המצליחות
טויוטה קורולה החדשה שהושקה רק לאחרונה באירופה, עושה חיל בשוק הרכב הישראלי ועזרה למותג להציג את נתון המכירות החודשי הטוב ביותר שהשיג כאן. וההצלחה במבחן הריסוק שהתפרסם היום, בוודאי לא תזיק לה בחודשים הקרובים. גם מאזדה 6, המשפחתית הגדולה שמשווקת כאן זה מכבר, זוכה להערכה חיובית במיוחד.
מבחן הבטיחות לטויוטה קורולה
עורכי מבחן הריסוק ציינו כי הטויוטה והמאזדה מספקות ליושביהן הבוגרים הגנה טובה מאד-עד מרבית בתאונות מסוגים שונים, אך העירו כי דלת הנהג במאזדה לא נותרה סגורה היטב בהדמיית תאונת-צד. גם נוסעים צעירים (תינוקות בני שנה וחצי ושלוש שנים) זוכים להגנה טובה עד מרבית. ההערות היחידות בהקשר זה נוגעות לחיבור מעט בעייתי בהושבה של תינוק - בהתקן מיוחד - מאחור בקורולה, ושמירה על ראשו של התינוק נקי ממגע בחלקי הרכב בעת תאונה קשה במאזדה 6.
מבחן הריסוק למאזדה 6
הולכי רגל בהם יפגעו הקורולה וה-6 צפויים להגנה טובה, שכן המכוניות זכו בתחום זה בציון מרבי. עם זאת, הבוחנים העירו כי בשתיהן, חלקו הקדמי של מכסה המנוע אינו מתוכנן להגנה טובה דיה. בלקסוס is300h נמצאו פחות סיבות להערות כלשהן, והבוחנים ציינו לטובה את מערכת ההגנה האקטיבית של מכסה המנוע, אשר סיפק הגנה טובה יותר להולכי רגל בעת תאונה, משתי המשפחתיות המוזכרות.
מבחן הבטיחות לאופל אדם
הכושלות
אופל אדם הקטנה והמודרנית, סיפקה ליושביה הגנה טובה במרבית מבחני הריסוק. עם זאת, במבחן הקשה של פגיעה בעמוד, כשלה המכונית והציגה הגנה לא מספקת לצלעות הנוסעים. בנוסף, המושב ומשענת הראש העניקו הגנה "גבולית" מפני פגיעה מסוג צליפת-שוט במקרה של תאונה מאחור. ההגנה על הולכי רגל טוב בדרך כלל, למעט פגיעות מכסה-מנוע שונות, כמו-גם מהשמשה הקדמית. גם מיצובישי ספייס סטאר העניקה בדרך כלל הגנה טובה, אך העניקה הגנה "גבולית" במספר מדדים. כך גם לגבי תינוקות ברכב, ובתאונות המדמות פגיעה בהולכי רגל.
מבחן הריסוק למיצובישי
מבחן הבטיחות ללקסוס is