שתף קטע נבחר
 

סיפור בהמשכים: מנוע בעייתי באיסוזו טרופר

האם יבואנית איסוזו, חברת ‭,UMI‬ נהגה בהגינות בלקוח שמנוע הטרופר שלו הוחלף במסגרת האחריות, ושבק לאחר כשנה וכ20 אלף ק"מ בלבד?

מ' רכש איסוזו טרופר לפני עשור, עוד כשהיה חדש. לדבריו, המנוע האכיל אותו מרורים מתחילת הדרך, ולפיכך הסכימו ב-UMI להאריך את האחריות עליו ל-10 שנים. לקראת תום התקופה הציע מנהל המוסך המורשה של היבואן שטיפל ברכב, להחליף את המנוע שעבר כבר כ-237 אלף ק"מ, ומ' התבקש לשלם רק עבור אביזרים שאינם קשורים למנוע עצמו, ‭7,200‬ שקל.

 

מ' הסכים והמנוע הוחלף, כפי שאמרו לו, באחד "ישר מהניילונים‭."‬ אלא שהמנוע החדש אכל שמן, העלה עשן וכבה בזמן נסיעה, והוא החל לחשוד שלא באמת החליפו לו מנוע על כל מרכיביו. במוסך סירבו לפרט בפניו מה בדיוק הוחלף, בטענה שההחלפה נעשתה במסגרת האחריות.

 

והנה, לאחר שנה ו-20 אלף ק"מ שבק המנוע תוך כדי נסיעה. מ' נדהם לשמוע שהאחריות על המנוע פגה, אך היבואן מוכן כאקט של רצון טוב להחליפו בחדש. המחיר: 18 אלף שקל.

 

מ' סירב, בטענה שמאז ההחלפה ביקר במוסך עשר פעמים כדי לטפל, ללא הצלחה, בבעיות שהתגלו במנוע. לדבריו, למרות הטענה שמדובר במנוע חדש, היבואן לא טרח לעדכן בהתאם את רישיון הרכב, מה שרומז על כך שלא היה צורך בשינוי מספר המנוע.

 

מ' פנה אלינו, ואנחנו פנינו ליבואן. שם טענו כי מ' חרג משגרת הטיפולים בשני המנועים, אך הודו שלא בטוח שזו הסיבה לכשל, ושהחברה מסכימה לשאת במחצית מעלות ההחלפה. לגבי החלפת המנוע הסבירו, כי אין החלפת מנוע "קומפלט" וכי ברכב הוחלפו גם הבלוק וגם ראש המנוע שמגיעים בנפרד. ומה על שינוי מספר המנוע? יבוצע "על-ידי המוסך במבחן הרישוי השנתי הקרוב‭."‬

 

אחרי מו"מ, בעוד רכבו עומד במוסך שלושה חודשים, הסכים מ' לשלם ‭8,000‬ שקל על החלפה חוזרת. "מקווה שהבעיות ייפתרו‭,"‬ כתב לנו. גם אנחנו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנוע האיסוזו - בעיות גם אחרי ההחלפה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים