יגואר לכביש ולשטח - כי לפורשה זה הצליח
היצרנית הבריטית חשפה בתערוכת פרנקפורט דגם כביש-שטח-פנאי, והודיעה כי תייצר על בסיסו משפחת דגמים שלמה, אשר תעשה שימוש נרחב באלומיניום - למשל, סדאן קטנה שתתחרה בסדרה 3 של ב.מ.וו
יגואר רוצה רווחים, ומהר. יצרנית מכוניות היוקרה הבריטית, הנמצאת כיום בבעלות טאטא ההודית (יחד עם לנדרובר), מציגה בתערוכת פרנקפורט דגם אב-טיפוס האמור להפוך תוך כמה שנים לרכב פנאי גדול ולחלוטין סדרתי. היצרנית גם מבטיחה כי עוד לפני שייכנס רכב הפנאי לייצור, יוצג דגם קטן מה-XF, תחת השם XS (כנראה).
ה-C-X17 קונספט אמור להגיע לייצור תוך שלוש-ארבע שנים, ולכן לא משחררת יגואר יותר מדי פרטים אודותיו. בתא הנוסעים ממוקמים כרגע בעיקר מסכי מגע בסגנון קוקפיט-מטוס מודרני, ולא הרבה מעבר לכך. עד כמה ניתן יהיה לשלב את רעיון הסביבה הנקייה בייצור הסדרתי, לא ממש ברור.
מה שכן מובן, הוא מה יגואר מעוניינת לעשות - כסף. נדמה כי רעיון ה-SUV היוקרתי לא רק שלא נכחד (כפי שהיה ראוי ונדמה בסוף העשור הקודם), אלא ממשיך לצבור תאוצה. או יותר נכון, לקוחות שמוכנים לשלם הרבה (מאוד) כסף תמורת הזכות להסתובב ברכב מגושם שלא לצורך.
אך אל הקרוסאובר-קונספט הבריטי-הודי צריך להביט מכיוון אחר. לא של דגם אחד ייעודי, אלא של משפחה שלמה העושה שימוש בפלטפורמה חדשה, המבוססת על שימוש נרחב באלומיניום. יגואר מעוניינת להרחיב את ארסנל הדגמים הקיים (והמצומצם), בעיקר לכיוון הזול יותר, כדי לייצר רווחים החסרים כעת.
באותו הקשר חשפה היצרנית תכניות עתידיות לטווח קצר יותר, ולפיהן תסיים את שלב הפיתוח של דגם סדאן-יוקרתי חדש, אשר יהיה הקטן - ויש להניח גם הזול - בארסנל, היישר מתחת ל-XF הנוכחית. ואכן, מדובר במחליפה ל-X הנושנה והמאוד לא מוצלחת. עם הסדאן הקטנה מעוניינת יגואר להתחרות במרצדס C קלאס וב.מ.וו סדרה 3. מתי על הכביש? כנראה תוך שנתיים, לכל היותר.
ייצור תוך שלוש עד ארבע שנים?
תא נוסעים - כמו קוקפיט של מטוס מודרני