החילוץ: הקונקורדיה התחילה להתרומם
כמעט שנתיים אחרי שספינת התענוגות טבעה מול חופי איטליה, החל הבוקר אחד ממבצעי החילוץ היקרים בהיסטוריה הימית. בצהריים הודיעו המהנדסים: "הסירה החלה להתנתק מהקרקע, טרם מצאנו גופות"
המהנדסים הפועלים לחילוצה מהמים של ספינת התענוגות "קוסטה קונקורדיה", הודיעו בצהריים (יום ב') כי הצליחו להרים את הספינה שטבעה לפני כמעט שנתיים מול חופי איטליה, מהריף שבו נותרה שקועה מאז ההתהפכות בינואר 2012. ynet העביר את מבצע החילוץ בשידור חי.
עוד חדשות בעולם :
12 הרוגים בוושינגטון: "איך נכנסו לבסיס?"
האו"ם: הטמפ' צנחו והטבח בסוריה היה בלתי נמנע
המהנדס סרג'ו ג'ירוטו אמר לכתבים כי שלוש שעות אחרי תחילת המבצע. אחרי ש-6,000 טונות של כוחות הופעלו עליה, ג'ירוטו אמר כי "זיהינו התנתקות של חלק מהסירה מהקרקע" בעזרת מצלמות תת-מימיות. לדבריו המצלמות לא קלטו עד כה סימנים לשתי הגופות שמעולם לא נמצאו מאז אסון הקונקורדיה.
המבצע לחילוץ הקוסטה קונקורדיה יצא לדרך מוקדם בבוקר. מדובר באחד ממבצעי החילוץ הגדולים ביותר בהיסטוריה הימית. עלות מבצע חילוץ הספינה, כלי שיט שאורכו 290 מטרים ומשקלו כ-115 אלף טונות, מוערכת ביותר מ-600 מיליון דולר. אתמול ערכו מהנדסים את הבדיקות האחרונות.
מבצע החילוץ להוצאת הספינה מהמים ללא פגע עד שנת 2014 הוטל על חברת החילוץ האמריקנית "טיטאן", ועל החברה האיטלקית "מיקופרי". בשנה האחרונה עמלו מאות עובדים מסביב לשעון כדי להכין את ה"קוסטה קונקורדיה" למשימה המורכבת, שבמהלכה היא תורם ותונח על משטחי בטון שייבנו בתוך המים. ערב משימת החילוץ שכנה הספינה על שני סלעים תת-ימיים ויותר משני שליש ממנה מתחת למים.
ה"קוסטה קונקורדיה" עלתה על שרטון ב-13 בינואר מול חוף האי האיטלקי גיליו. 32 בני אדם נהרגו בתאונה הימית ויותר מ-4,000 נוסעים
ואנשי צוות נאלצו לנטוש את ספינת הפאר הטובעת. למרות החיפושים הקדחתניים שנעשו במקום, שתי גופות של נעדרים מעולם לא נמצאו.
ספינת הפאר הייתה בעיצומו של שיט ברחבי הים התיכון כשפגעה בשונית ליד האי גיליו שליד חופי טוסקנה. בתחילה העריכו כוחות החירום כי לנוסעים לא נשקפת סכנה, וציינו כי מבצע החילוץ כבר החל, אולם במהרה החל מניין ההרוגים לטפס. קברניט הספינה, האיטלקי פרנצ'סקו סקטינו, זכה בארצו לכינוי "פחדן" ועומד למשפט אחרי שהתגלה שהוא ברח מהאונייה בסירת הצלה בלב הדרמה והותיר מאחור מאות נוסעים ואנשי צוות שעדיין היו על סיפון האונייה.