מי ישלם על פלסטיק שהתנפח בקיה סיד?
בעלת קיה סיד משנת 2008 גילתה להפתעתה כי הפלסטיק בלוח המחוונים תפח והתנפח. כשפנתה למוסך, התברר לה כי האחריות של קיה אינה חלה על חלקי פלסטיק. אז מי שילם בסוף על התיקון?
במוסך נדהמה י' לגלות כי תצטרך לשלם על החלפת הדשבורד מכיסה. הסיבה - האחריות המורחבת של קיה אינה חלה על חלקי פלסטיק. במחלקת השירות הסכימו "לפנים משורת הדין" לגבות ממנה "רק" 2,200 שקל, עלות הדשבורד עצמו, ולא לחייבה בעלות העבודה, כ-1,200 שקלים נוספים.
י' זעמה. "זה לא נשמע לי הוגן", היא אומרת. "היבואן והיצרן צריכים לקבל עליו אחריות". בדיקה שלנו העלתה כי אכן מדובר בתופעה המוכרת בדגמי הסיד מהדור הקודם.
ביבואן, חברת טלקאר, אישרו כי האחריות אינה חלה על הדשבורד, וכי הסכימו במחווה של "רצון טוב" ומשום שהמכונית טופלה כל השנים במוסכי החברה, לשאת ברוב העלות. אבל הלקוחה לא הייתה מרוצה, ובצדק לדעתנו. פנינו שוב לטלקאר, הבהרנו לחברה כי ידוע לנו על סיד נוספות שהתגלתה בהן התקלה וביקשנו לדעת בכמה מקרים מדובר.
בתגובה הודיע היבואן כי רכבה של י' יתוקן ללא כל עלות מצידה. עוד נמסר לנו, כי "לטלקאר הגיעו באחרונה מספר תלונות על התנפחות מעטפת הפלסטיק של לוח המחוונים ברכבי סיד מדגמי 2008 עד ,2011 באזור פתחי האוורור. הבאנו את המידע לידיעת היצרן, והחלטנו לכלול את החלק באחריות עד 4 שנים וחצי מיום מסירת הרכב, ללא תלות בקילומטרז' ובמספר הבעלויות".
ביבואן הוסיפו כי "אנחנו מזמינים לקוחות שברכבם אובחנה התופעה לפנות בזמנם החופשי לכל אחד ממרכזי השירות המורשים מטעמה לצורך תיקון הליקוי". זה. אכן כיוון חיובי, אבל לטעמנו היבואן והיצרן צריכים לשאת בעלות גם במכוניות ותיקות יותר, כי ברור שמדובר בפגם ייצור. הבעיה אינה קיימת, בינתיים לפחות, בסיד החדשה.