פלאפון נתבעה ב-11 מיליון בגלל שעון מעורר
לקוחה של פלאפון הגישה בקשה לתביעה ייצוגית נגד החברה בטענה שתקלה טכנית הביאה לתזוזת השעון במכשיר הטלפון שעה אחת אחורה. בית המשפט לא התרשם
לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד פלאפון, על סך של למעלה מ-11 מיליון שקל. בבקשה נטען כי תקלה טכנית שהביאה לתזוזת השעון שעה אחת אחורה, גרמה לתובעת לאחר לעבודה. בית המשפט לא התרשם מהבקשה והמליץ לתובעת לסלקה - בתמורה לכיסוי הוצאות המשפט שלה.
המבקשת, לקוחה של חברת פלאפון שיוצגה על-ידי עורכי הדין מירה רשף ויואב גותי, טענה כי השעון במכשיר הטלפון הנייד שלה מסונכרן אוטומטית לשעון הרשת של פלאפון מהיום בו רכשה אותו. לטענתה, ב-30 באוקטובר 2010 כיוונה את השעון המעורר במכשיר לשעה 6:30 בבוקר למחרת, כפי שעשתה מדי לילה.
למחרת התעוררה ויצאה כרגיל למקום עבודתה, אך כאשר נכנסה למכוניתה הופתעה לגלות שהשעון ברכבה מורה על שעה אחת קדימה לעומת המכשיר הנייד. הזזת השעון שעה אחת אחורה, גרמה לה לטענתה לאחר לעבודתה בשעה אחת לפחות, זאת מבלי להתייחס לעומסי התנועה הכבדים שהצטברו בכביש בעקבות השעה המאוחרת.
מאחר שלטענתה היא מרוויחה את שכרה על בסיס שעתי, ביקשה לקבל מחברת פלאפון החזר עבור שעת עבודה אחת בסך 27 שקלים, וכן פיצוי של 50 שקל בגין עוגמת הנפש שנגרמה לה.
הזזת השעון - זלזול בוטה?
לטענת התובעת יתכן שהתקלה נבעה מהחלפת שעון קיץ בשעון חורף באירופה. אם כך, הרי שפלאפון לא נערכה כראוי, ובכך נהגה ברשלנות והטעתה את לקוחותיה. היא הוסיפה כי הימנעות החברה מטיפול בתקלה או לכל הפחות מלהתריע אודותיה, מהווה זלזול בוטה בזמנם היקר של לקוחותיה.
היא טענה כי בעידן המודרני, השעון במכשיר הנייד הפך תחליף לשעוני היד. לפיכך רבים מסתמכים עליו, כפי שעשתה גם היא מדי יום. לדבריה אין באפשרותה להעריך את מספרם המדויק של הלקוחות שנפגעו כתוצאה מהתקלה, שכן נתונים אלה נמצאים ברשות פלאפון. להערכתה מדובר בכ-162 אלף מנויים. זאת, בהסתמך על נתונים שמצאה באתר האינטרנט של החברה.
את הפיצוי לכל לקוח העריכה כשכר המינימום השעתי המקובל במשק באותה תקופה - 20.7 שקל, בתוספת 50 שקל עבור עוגמת הנפש. עורכי דינה העריכו את הנזק הממוני והלא ממוני של קבוצת התובעים בלמעלה מ-11 מיליון שקל. בנוסף לפיצוי, ביקשו מבית המשפט להורות לפלאפון להסדיר לאלתר את מנגנון הסנכרון של שעון הרשת ומכשירי לקוחותיה, כך שיותאם לשעון ישראל בלבד.
ביהמ"ש המליץ על הסתלקות
עו"ד אורלי בן-עצמי מציינת, כי ביהמ"ש השתמש בסמכותו והמליץ לתובעת להסתלק מבקשתה - תוך הסדרת סוגיית ההוצאות המשפטיות. המלצתו ניתנה לאחר שהצביע על הקושי בהוכחת הקשר הסיבתי בין מחדל פלאפון לבין הנזק, ועל בעייתיות בקביעת מנגנון לאיתור חברי הקבוצה שניזוקו.
בפסק הדין ציין השופט כי הוא לא רואה לנכון לאשר את הבקשה, גם משום שלא הייתה כאן טענה להפרה מתמשכת או לדפוס התנהגות פסול מצד פלאפון.
בהתאם לכך, הצדדים הגיעו להסכמה לפיה הלקוחה תבטל את העתירה ופלאפון תשתתף בהוצאות המשפטיות שלה - בסכום של 25 אלף שקל. בנוסף תחזיר לה את הוצאות תמלול השיחות עם נציגיה, כנגד הצגת קבלות ועד לתקרה של 7,000 שקל.
- הכתבה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין
פורסם לראשונה 24/09/2013 19:09
מומלצים