שתף קטע נבחר

הצוות הישראלי לוהט בראלי בלקן

הם זינקו אחרונים בגלל יום הכיפורים, התהפכו עם ה"צוללת הצהובה", ועדיין העפילו למקום שני בראלי הבלקן 2013 המתיש. הלילה הם יבלו בהחלפת הגיר שנשבר. האם 'צוות פוינטר', רז היימן והלל סגל, יצליחו לצרף עוד גביע לאוסף?

עד היום בצהרים זה היה נראה כמעט קל מדי. צוות הספורט המוטורי הבכיר של ישראל, רז היימן והלל סגל, ניצחו בשני הקטעים הראשונים של היום ברביעי בראלי הבלקן 2013, ויצאו לשלישי האחרון. אתמול הם כבר דורגו במקום השני הכללי, והם נערכו להסתערות על ההובלה, עם רכב שהתהפך כבר פעמיים, ועם גיר שכבר איבד את ההילוך האחורי בגלל המכות שחטף.

 

אבל אז הגיעה מכה אחת נוספת, לא חזקה יחסית, באחד הסיבובים והגיר קרס. צוות פוינטר נתקע 5 ק"מ מקו הסיום. רק עזרה מהצוות הישראלי הנוסף שמתחרה במירוץ, צוות 'קוקה־קולה זירו' גל שחם וקיד אופיר, שגררו אותם לכיוון קו הסיום (והרס את הדיפרנציאל ברכב שלהם), ומצוות זר נוסף שהשלים את הגרירה הם הצליחו לסיים את היום, תוך איבוד זמן יקר. הלילה הם יבלו שבע שעות בהחלפת הגיר הסורר ברכב שלהם, שמבוסס על מכללי מיצובישי פאג'רו ומצויד במנוע ב־מ־וו בהספק של 250 כוחות סוס. ממחר יהיו להם ארבעה ימים לסגור את הפער בדרך חזרה לפודיום.

 

רז היימן והלל סגל (צילום: רמי גלבוע) (צילום: רמי גלבוע)
רז היימן והלל סגל(צילום: רמי גלבוע)

 

הם כבר רגילים לאתגרים. הצוות שרק לפני שנה זכה בראלי דקאר בגביע הרוקי'ס, מי שמתחרים במירוץ בפעם הראשונה ומסיימים במיקום הטוב ביותר, זינק השנה לראלי בלקן היישר מהמקום האחרון. זה היה במוצאי יום הכיפורים במוצאי שבת, וכדי שלא לחלל את החג, הם גם לא התחרו בפרולוג בבוקר, שקובע את סדר הזינוק למירוץ. למרות זאת, בסוף הלילה כבר כבר דורגו במקום החמישי, לא רע מול 27 מתחרים בקטגוריה שלהם. המירוץ כולו נמשך 8 ימים, לאורך 1,710 ק"מ של נהיגה קשה בשטח מסולע, וניווט מאתגר.

 

ביום ראשון שיפרו עוד יותר את המיקומים. ואת יום שלישי ניצחו שוב. "הישראלים הפגינו נהיגה שלא תיאמן, הם דחפו את המיצובישי פאג'רו שלהם במהירות גבוהה למרות תנאי השטח הקשים, והיה להם קרב נהדר עם צוות האופל אנטרה הבולגרי ועם צוות הטויוטה ההולנדי".

 

ראלי בלקן (צילום: רמי גלבוע) (צילום: רמי גלבוע)
ראלי בלקן(צילום: רמי גלבוע)

 

רז והלל לא היו הישראלים היחידים שנתקלו בצרות במירוץ. האופנוען עומר שושני נתקל ביום ראשון בגזע עץ בולט שפגע בו בדיוק בחזה והעיף אותו מהאופנוע. עומר, שרכב ללא "צבי צב" (שריון גוף) נפגע קשה, וכאשר חברו לרכיבה דורון וינטר חש שמשהו לא כשורה ושב על לחפש אותו, הוא מצא אותו מוטל בצד השביל כשהוא מחוסר הכרה.

 

עומר התעורר ופונה לבית החולים הקרוב וראלי בלקן הסתיים מבחינתו. השמועות על מצבו הלא ברור פרחו מסביב ועוררו לא מעט היסטריה, אבל כולם נשמו לרווחה כאשר הגיעה הידיעה מבית החולים ששום עצם לא נשברה, שהוא בהכרה ושמצבו טוב מהצפוי.

 

ביום שני שברו גל וקיד זרוע היגוי וכבר שקלו להודיע על פרישה. אבל אלת מזל האירה להם פנים בדמות מסגרייה בכפר בולגרי קטן ונידח שהכביש שנסעו עליו חוצה אותו. המסגר המקומי הסתער על הנאקל השבור במלוא המרץ ולא רק הפליא בריתוך נקי ומדוייק, אלא גם סירב לקבל כסף עבור עבודתו. גל שחם כנאלץ כמעט להפעיל לחץ פיזי מתון על מנת לשכנע את המסגר החביב לקבל מעט כסף עבור עבודתו - רק בשביל התחושה הטובה כמובן, לא לפני שאשתו של אותו מסגר פינקה את גל וקיד בקפה חם ובענבים טריים ישר מהגפן שבחצר.

 

בזמן שהם עסקו בתיקונים, חצי עולם חיפש אותם בלי לדעת מה קורה, לבסוף קיבלו המארגנים הודעת SMS - "חפשו אותם בפייסבוק" לא להאמין, אבל בזמן שהמסגר הבולגרי עסק בריתוך זרוע ההיגוי השבורה, שני ידידינו הספיקו לעדכן בפייסבוק מה קורה איתם. את המשך היום השלישי גמעו בסערה ללא אף תקלה ועם ניווט מושלם, ובכך פיצו במשהו על תלאות היום והזמן שאבד להם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רמי גלבוע
ראלי בלקן
צילום: רמי גלבוע
מומלצים