שתף קטע נבחר
 

מבחן אופניים יטי SB95 - כמה עולה פרימיום?

יצרנית האופניים המקורית מבטיחה כי הדגם עם חישוקי "29, מספק תשובה טובה למחפשי יכולת רב-גונית. רוני נאק בדק, האמנם?

ה-SB95 של יצרנית האופניים יטי, אינם חדשים כאן. למעשה, הם משווקים בישראל במשך כשנה. ומדוע בכל זאת בחרנו בהם למבחן? בעיקר כי מדובר בזוג אופניים מאד מעניין, שזוכה למידת הערכה גבוהה במיוחד בקרב שוכני הסינגלים. האמת, לא לגמרי מפתיע, שכן בעבר רכבנו על האח - SB66 - והתלהבנו.

 

כאן מדובר בגרסה גדולת-גלגלים עם אותה טכנולוגיית מתלה ייחודית, בה ציר הזרוע האחורית שומר על יחס כמעט קבוע בין השרשרת לזרוע, בעזרת שינוי מהלך עצמאי. שיטה שמאפשרת דיווש יעיל מאד, הפרדת פעולת מתלה מכוחות הרגליים ופעולת שיכוך רכה ויעילה מאד.

 

  • לאתר שטח ברשת

 

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)

 

גם, וגם

למעשה, ה-95 מוגדרים על-ידי יטי כ"אופני שביל אגרסיביים", מעין הגדרה נוספת לסוג אופני הרים. שלדת צינורות האלומיניום נראית מעולה, ולא משנה אם מביטים בתפרי הלחמה מושלמים, חלקי אלומיניום מכורסמים, מיסבים ואפילו תושבות ניתוב כבלים. תשומת הלב לפרטים מעוררת הערכה. אל השלדה מחובר בולם פוקס RP23 אחורי עם מהלך של 127 מ"מ. שלדה זו נמכרת גם בנפרד ומחירה 10,000 שקלים.

 

אופני המבחן צוידו בנוסף גם בקיט Race עם שינויים קלים, כולל מזלג Float Fox 32 עם מהלך 120 מ"מ (34 בשנה הבאה), כיוון לשיכוך החזרה ונעילה. על ההנעה מופקדת ערכת שימאנו XT מלאה. אופני המבחן צוידו במעצורים מופלאים של פורמולה דגם "the one" עם דיסק 180 קדמי ו-160 אחורי. על חישוקי "29 נעולים צמיגים שמנמנים במידה 2.35 של שוואלבה.

 

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)

 

מוט מושב מתרומם של KS ועליו מושב SMP ארגונומי, סוגרים את חבילת האבזור האופציונאלי עם תוספת של כ-1,400 שקלים. משקל האופניים כפי שנבחנו - כולל ג'יפה בפנימיות ודוושות שימאנו, ייצב את המאזניים על 13.7 ק"ג. לא רע. המחיר מעלה פחות חיוכים - 22 אלף שקלים.

 

רוכבים בראש

לפי יצרנית האופניים, ה-95 אמורים לכסות בקלות רכיבת שבילים ארוכה, ובאותה מידה "ליישר" פיתולים בסינגלים טכניים. וזו משרעת שימוש רחבה למדי, כפי שמבין כל רוכב רציני. ואם להגיע כבר כאן ועכשיו לשורה התחתונה - זה אכן עובד.

 

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)

 

תנוחת הרכיבה נוחה וטבעית, הגלגלים הרחבים יחד עם מתלים איכותיים וחישוקים גדולים, מייצרים פלטפורמה נעימה שמתמודדת היטב עם שבילים משובשים. עד כדי כך שהתחושה היא כי אפשר לשלב ל"בקרת שיוט" בשבילים ישרים. עם 30 יחסי העברה אפשריים, תמיד ניתן לבחור הילוך שיאפשר דיווש יעיל וחסר מאמץ. כמו כל "29, גם כאן היציאה מהמקום מעט איטית, אבל לאחר שצוברים מהירות ראויה, הייטי מאפשרים זלילת ק"מ ללא הרף, במהירות ונוחות. וזה סוג השטח המשני עבורם.

 

שכן בשלב הבא עברנו לסינגלים האיטיים יחסית של בן שמן, וכאן הם כבר הבריקו בעזרת כידון רחב, תנועת שלדה זריזה, אחיזת צמיגים מצוינת ועבודת מתלים משובחת. צריך פשוט לחוות את זה כדי להבין עד כמה הרמה גבוהה, בין היתר תודות לאותו מתלה ייחודי. העקיבה אחרי פני השטח מצוינת, הן תחת בלימה והן במהלך דיווש.

 

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)

 

ככל שרכבנו מהר ותוקפני יותר, הפכו ה-95 למשובחים יותר ויותר. תורמים לכך גם בלמים מצוינים, המגדירים לטעמי מחדש את אמת המידה בתחום. מהלך מנוף קצר, נשיכה חזקה ויכולת מינון-עוצמה מעולים. כל זאת למרות קולות חריקה פה ושם, עמם אני מוכן להסתדר. כלל האצבע גורס כי "29 לא מטפסים טוב? מי שקבע אותו כנראה ולא רכב על היטי, לא בגרסת 30 הילוכים לפחות.

 

פרימיום

חובה להודות שקשה לנו לעכל תג-מחיר של 22 אלפיות. לא בעידן הנוכחי, ולא בשום מצב. אבל, יש מי שמסוגל לשלם את מחיר האיכות הזו, ועבורו לפחות מדובר ברכישה ראויה בהחלט. שכן איכות המוצר כאן מצוינת, עם רכיבים טובים ויכולת התאמה אישית רחבה ויוצאת דופן. ועוד לא הזכרנו שמדובר אחרי הכל באופניים עם טכנולוגיה ייחודית, ויעילה באופן חסר תקדים. אז כן, אם יש לכם את הכסף.

 

תודה מיוחדת לאלעד קדוש מ-ג'ויירייד על הסיוע בהכנת הכתבה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים