שיבושים קשים בגלל תאונת הרכבת בדרום
רכבת ישראל הבטיחה הסעות בין התחנות המושבתות בקריית גת ובאר שבע, נוכח התאונה שאירעה בלילה בקו, אך זמני ההסעות לא תאמו לזמני יציאת הרכבות. "עיכוב של שעתיים לנוסעים שבויים בלי הודעה, בלי התנצלות, בלי פיצוי", סיפרה אחת הנוסעות
אלפי נוסעים בדרום הארץ התעוררו היום (ג') לבוקר מורט עצבים של עיכובים וחוסר ודאות נוכח תאונת הרכבת שאירעה הלילה בין קריית גת לבאר שבע. בעקבות התאונה, שבמהלכה ירדה מהפסים רכבת משא שהכילה חומרים מסוכנים וקרונותיה התהפכו, הודיעה הנהלת הרכבת שלא יופעלו רכבות מהירות מתחנת הרצליה לבאר שבע, ולחלופין היא תפעיל מערך הסעות. אך בבוקר נמסר כי האוטובוסים שאמורים היו להעביר את הנוסעים בין התחנות קריית גת לבאר שבע ברכבת של 5:30, לא הגיעו בזמן. בחברה הבהירו עם זאת כי השאטלים אמורים לצאת לדרכם כמתוכנן.
אך נוסעים רבים נאלצו להסתדר בכוחות עצמם. קרן גבאי, שביקשה להגיע מבאר שבע לתל אביב, סיפרה ל-ynet: "אמרו לנו 'תשכחו מזה. לא יגיע שאטל'. היו כבר הרבה אנשים כשהגעתי ב-05:45 לתחנה וחיכינו שם 30-20 דקות לשאטל. אבל סגרו לי את הדלת בפנים. בסוף אמרו לנו לקחת אוטובוס על חשבוננו. לי זה כבר לא היה רלוונטי. הלכתי חזרה הביתה, לקחתי את הרכב הפרטי".
דיווחי חדשות נוספים ב-ynet:
"מפה למציאת זהב נאצי הוסתרה בדף תווים"
עצרת האו"ם נפתחת: תהיה לחיצת יד?
שרית חבשוש, אחת הנוסעות שביקשה להגיע מבאר שבע למקום עבודתה, סיפרה ל-ynet: "הגענו בבוקר כדי לנסוע לעבודה אבל התחנה הייתה סגורה. אוטובוס לקח נוסעים לקריית גת ומשם הם אמורים לקחת רכבת לבאר שבע. רק מה? הרכבת שהיו צריכים להיות עליה נסעה לפני שהם הגיעו, וכך בלי קשר לעיכוב הראשוני, נוסעים נאלצו להמתין עוד שעה בקריית גת לרכבת הבאה".
היא יצאה לבסוף מבאר שבע בשעה 08:30 באוטובוס במקום לעלות לרכבת של 07:42, "כך שפספסנו כבר שתי רכבות שהודיעו לנו שלא יחכו לנו בקריית גת. שם הייתה מכונת כרטיסים אחת וקופאית אחת". שם גם ציפה לה "תור ענק לרכבת של 09:15 שהייתה עמוסה בעצם בנוסעי שלוש הרכבות".
חבשוש הביעה זעם על "עיכוב של שעתיים לנוסעים שבויים בלי הודעה, בלי התנצלות, בלי פיצוי", והוסיפה: "מבקשים מאנשים לגור בפריפריה ולנסוע לעבודה בתחבורה ציבורית יקרה להחריד וגם לא אמינה להחריד".
קרונות הפוכים של אשלגן וברום
בתאונה ירדו מהפסים חמש מכולות שהיו במרכז הרכבת והכילו אשלגן מוצק. חלקן נפלו אל הקרקע. מבדיקה ראשונית עלה כי הן לא התבקעו ואין חשש לדליפה. הקרונות בקדמת הרכבת הכילו ברום, חומר מסוכן ביותר, ובמשטרת קריית גת ציינו כי נמנע אסון כבד שכן המכולות לא ניזוקו. "זו תאונה רצינית מאוד", אמר סגן-ניצב עופר שומר, מפקד משטרת קריית גת, שהקימה חפ"ק במקום. ברכבת שהו נהג הקטר ואדם נוסף, שלא נפגעו. הנהג התמגן באמצעים מיוחדים על מנת לאמוד את הנזק לרכבת.
בזירה ניתן להבחין במסילות שנעקרו ממקומן, מכולות מפוזרות, ברזלים מושלכים לכל עבר. גורמים המעורים בחקירה אמרו: "אנחנו לא רוצים לחשוב מה היה קורה אילו היה מדובר ברכבת נוסעים. נמנע אסון". לוחמי האש מתחנת אשקלון פועלים משעות הבוקר בשטח ועוסקים בפינוי המכולות.
הקרונות בקדמת הרכבת הכילו ברום, חומר מסוכן ביותר, ובמשטרת קריית גת ציינו כי נמנע אסון כבד שכן המכולות לא ניזוקו.
קו הרכבת בין שתי הערים יהיה סגור בימים הקרובים לצורך תיקונים, כך העריכו ברכבת ישראל. חוקרי החברה פועלים משעות הבוקר המוקדמות בניסיון להבין כיצד אירעה התאונה. נזק כבד ויקר מאוד נגרם למסילה לאורך שישה קילומטרים, כיוון שהרכבת גררה את הקרונות לא על המסילה. עוד נמסר מההנהלה כי בכוונתה לבקש אישור מיוחד לעבוד במהלך ימי החג על מנת לזרז את התיקונים. ההערכה היא שכשל טכני גרם להתהפכות.