"56% מהטייסים הבריטים נרדמו בקוקפיט"
יותר מחצי מהטייסים הבריטים הודו כי ישנו בתא הטייס במהלך הטיסה. אחד מתוך שלושה סיפר כי כשהתעורר מצא את טייס המשנה ישן גם. כעת טוענים בבריטניה כי רגולציה אירופית חדשה רק תחמיר את תשישות הטייסים
יותר מחצי מהטייסים הבריטים מודים כי נרדמו בתא הטייס, כך עולה מסקר של איגוד טייסי בריטניה שפורסם שלשום (יום ו'), שלושה ימים לפני ההצבעה באיחוד האירופי על רגולציה תעופתית שלטענת האיגוד עלולה לסכן את בטיחות הטיסות. לפי הסקר, 56% מ-500 הטייסים הודו כי נרדמו בקוקפיט, ומתוכם, אחד משלושה טייסים סיפר כי כשהתעורר ראה כי טייס-המשנה שלצדו ישן גם הוא.
עוד חדשות בעולם:
הסעודיות דורשות לנהוג; שייח: "מזיק לרחם"
עף דרך חריץ צר בהר ב-160 קמ"ש. צפו
תופעה של תשישות טייסים עלתה השבוע לכותרות לאחר הדיווחים על שני טייסים שנרדמו בתא הטייס במהלך טיסה ארוכה, והשאירו את המטוס שהיה מלא בנוסעים ללא פיקוח, מכוון על טייס אוטומטי.
ביום שני תיערך הצבעה בפרלמנט האירופי על סדרת חוקים חדשה שתחליף את הרגולציות הבריטיות. איגוד הטייסים הבריטי הביע את דאגתו שהשינויים שהוצעו יורידו את הסטנדרטים של בטיחות הטיסות.
סדרת החוקים תקבע כי טייסים יוכלו לעבוד מקסימום 110 שעות בתקופה של שבועיים, לעומת הגבלת 95 השעות של
הרגולציה הבריטית. כמו כן, הטייסים יורשו לטוס עד 11 שעות בלילה, לעומת 10 שעות הקבועות בחוק בבריטניה.
"תשישות היא אחת מהאתגרים העיקריים לטייסים שמודאגים כעת מהחוקים החדשים של האיחוד, שיורידו את הסטנדרטים שלהם הם רגילים ויגבירו את רמות העייפות שלהם, שהוּכחה כגורם לתאונות אוויריות", אמר מזכ"ל האיגוד ג'ים מקאוסלן.
לפי הצעות החוק שהוגשו לפרלמנט האירופי, הנוגעות לכל הטייסים ברחבי האיחוד, טייסים ייאלצו גם להתחייב להיות מוזעקים לעבודה בכל זמן, גם בימי החופש שלהם. עם זאת, רשות התעופה האזרחית של בריטניה התייחסה בביטול לחששות העולים מהחוקים החדשים.
"הרגולציות האירופיות החדשות ישמרו על רמות הבטיחות הגבוהות בבריטניה, ואפילו יגבירו את בטיחות הנוסעים, הטסים בכמה חברות תעופה אירופיות".