שתף קטע נבחר
 

רוכבי דו-גלגלי: היכונו להתייקרות נוספת בביטוח

מחאת הרוכבים נגד התייקרות ביטוח החובה כמעט ונשכחה, אך עשויה לחזור בקרוב. הסיבה: נתונים עדכניים על הפסדי הפול הגדלים בעשרות אחוזים, עלולים לגרום להתייקרות נוספת כבר בעתיד הקרוב

רוכבים, שימו לב - פרמיית הביטוח שאתם משלמים עלולה להתייקר ב-2014. נתונים שמפרסם הממונה על הביטוח במשרד האוצר, נושאים בשורות רעות לרוכבי הדו-גלגלי. בזמן שמומחים בענף העריכו בעבר כי צפויה הוזלה של הביטוח במאות שקלים, מתברר כי הפסדי "הפול" - התאגיד המבטח את רוב הרוכבים - גדלו בחודשים באחרונים בעשרות אחוזים. המשמעות - במקום הוזלה, יתכן כי משרד האוצר יחליט דווקא על ייקור הביטוח של הרוכבים.

 

 

על-פי דו"ח חצי שנתי, הפסדי "הפול" - הנמצא בבעלות משותפת של 14 חברות ביטוח - גדלו במחצית הראשונה של 2013 בכמעט 25% לעומת התקופה המקבילה אשתקד - כ-109 מיליון שקלים לעומת כ-88.6 מיליון ב-2012. יש לציין כי המפקח על הביטוח הקים רק לאחרונה צוות מיוחד, שעוקב אחר השינויים בתחום ביטוח הרוכבים. על פי תוצאות הפעילות ב-2013, יקבע הצוות אם יש מקום לייקר את דמי הביטוח הנגבים מרוכבים.

 

האוצר נגד הרוכבים, סיבוב 18

גורם בכיר באוצר הסביר לפני כשבועיים כי "לפי החישובים הנוכחיים, כל רוכב נושא בסיכון ממוצע של 8,000 שקלים, אך משלם בממוצע פרמיה של 3,000 שקלים בלבד. את הפער הזה מממנים בעלי המכוניות". ראוי להזכיר כי באוצר טוענים כבר תקופה ארוכה כי בעלי המכוניות "מסבסדים" את הרוכבים - חברות הביטוח מייקרות את דמי ביטוח החובה של אותם בעלי מכוניות בעשרות שקלים מדי שנה, כדי לכסות את הפסדי "הפול".

 

 

מנגד, רוכבים רבים - שזכו בשנים האחרונות לתמיכה נלהבת של חברי כנסת, ובהם כרמל שאמה ופאינה קירשנבאום - מסבירים כי טענות האוצר בדבר סבסוד נועדו להכפיש את ציבור הרוכבים, ולהטות נגדם את דעת ציבור הנהגים. אותם רוכבים גם מזכירים כי חברות הביטוח נהנות מהכנסות של מיליארדי שקלים בשנה מתחום ביטוח החובה לרכב - תחום שהופרט בעשור הקודם, ומניב רווחים עצומים לחברות העוסקות בו.

 

המאבק בין האוצר והרוכבים בעניין דמי הביטוח נמשך מ-2009, אז החליט המפקח על הביטוח באותה עת - ידין ענתבי - על הנהגת רפורמה בביטוח כלי רכב דו-גלגליים. ענתבי הסביר כי מטרת הרפורמה היא ליצור התאמה בין גובה הביטוח ורמת הסיכון של כל רוכב, אך התוצאה בפועל הייתה ייקור הפרמיות עבור רובם המוחלט של הרוכבים. בענף הדו-גלגלי ייחסו לייקור ירידה משמעותית בהיקף המכירות של אופנועים וקטנועים חדשים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
מחאת הרוכבים על מחירי הביטוח
צילום: ירון ברנר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים