שתף קטע נבחר
 

אפל לפני קוקה קולה: המותג המוביל בעולם

חברת הטכנולוגיה עקפה את יצרנית המשקאות הקלים, בדירוג 100 המותגים המובילים בעולם של חברת אינטרברנד. "מעת לעת, חברה משנה את החיים שלנו, לא רק עם המוצרים שלה, אלא עם האתוס שלה" הסבירו עורכי הדירוג

אפל היא המותג בעל השווי הגדול ביותר בעולם - כך עולה מדירוג 100 המותגים המובילים בעולם לשנת 2013 של חברת הייעוץ השיווקי אינטרברנד (interbrand) מבית Omnicom. החברה עוקבת מקרוב אחרי המותגים הטובים בעולם מאז שנת 2000. קוקה קולה - המותג שהיה ראשון בדו"ח הקודם, ובכל הדירוגים הקודמים, צנח למקום השלישי.

 

  • לקריאת כתבות נוספות על מיתוג

 

ה"ניו יורק טיימס" מדווח, כי מנכ"ל אינטרברנד, ג'ז פרמפטון, הסביר בראיון כי עלייתה לפסגה של ענקית הטכנולוגיה, אפל, היתה אולי "רק עניין של זמן". בשנה שעברה החברה עמדה במקום השני, לאחר שתפסה את המקום ה-8 בשנת 2011.

 

הסיבה למצב העניינים החדש מוסברת בדירוג כך: "מעת לעת, חברה משנה את החיים שלנו, לא רק עם המוצרים שלה, אלא עם האתוס שלה. זו הסיבה לכך שלאחר 13 שנים של הובלה מצד קוקה קולה ברשימת המותגים הטובים בעולם, יש לאינטרברנד מקום ראשון חדש - אפל".

 

הדו"ח מעריך את השווי של המותג אפל ב-98.3 מיליארד דולר, עלייה של 28% לעומת הדו"ח של 2012. שווי המותג של יצרנית המשקאות הקלים קוקה קולה עלה גם הוא, ב-2% ל-79.2 מיליארד דולר, אך לא מספיק על מנת לשמור על המקום בפסגה, זו השנה ה-14 ברציפות.

 

נער הפוסטר של קהילת השיווק

לדברי פרמפטון, על אף שקוקה קולה היא מותג שיווקי יעיל ובולט, אין ספק שאפל ומותגים טכנולוגיים מובילים אחרים הפכו ל"נער הפוסטר של קהילת השיווק".

 

  • 10 המותגים המובילים בעולם והשינוי לעומת אשתקד:

1. אפל - שווי מותג של 98.316 מיליארד דולר (28%+)

2. גוגל - שווי מותג של 93.291 מיליארד דולר (34%+)

3. קוקה קולה - שווי מותג של 79.213 מיליארד דולר (2%+)

4. איי.בי.אם - שווי מותג של 78.808 מיליארד דולר (4%+)

5. מיקרוסופט - שווי מותג של 59.546 מיליארד דולר (3%+)

6. ג'נרל אלקטריק - שווי מותג של 46.947 מיליארד דולר (7%+)

7. מקדונלד'ס - שווי מותג של 41.992 מיליארד דולר (5%+)

8. סמסונג - שווי מותג של 39.610 מיליארד דולר (20%+)

9. אינטל - שווי מותג של 37.257 מיליארד דולר (5%-)

10. טויוטה - שווי מותג של 35.346 מיליארד דולר (17%+)

 

הנטייה לכיוון הטכנולוגיה מודגשת במבט אל המקום השני ברשימה: גוגל, שעלתה מהמקום הרביעי בשנה שעברה. למעשה, 5 מתוך 10 המותגים המובילים הם מותגי טכנולוגיה: אפל, גוגל, מיקרוסופט שנותרה במקום ה-5, סמסונג שטיפסה מהמקום ה-9 למקום ה-8, ואינטל, שהחליפה איתה מקומות וירדה מהמקום ה-8 למקום ה-9.

 

"מותגים כמו אפל וגוגל וסמסונג משנים את ההתנהגות שלנו: הדרך בה אנחנו קונים, הדרך בה אנחנו מתקשרים אחד עם השני, אפלו הדרך בה אנחנו מדברים אחד עם השני", אמר פרמפטון, "הם שינו באופן ממשי את הדרך בה אנחנו חיים".

 

ובאיזה מקום מדורגת הרשת החברתית המובילה בעולם? לשאלתכם, פייסבוק זינקה מהמקום ה-69 בשנה שעברה, שהיתה השנה הראשונה שלה ברשימה, למקום ה-52 השנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים