קרסו ממשיכה להתרחב - תייבא את CASE
מי שהייתה בעבר יבואנית משפחתית של מכוניות רנו וניסאן, הפכה לכוח העולה בשוק הרכב המקומי, תוך שהיא מכסה כל תחום אפשרי. ומעתה גם ציוד מכאני כבד
מאופניים חשמליים עד דחפורים ובולדוזרים - קרסו מוטורס ממשיכה להתרחב. אחרי שבחודש שעבר השלימה עסקה לרכישת 50% מחברת התחבורה הציבורית "נתיב אקספרס", מודיעה יבואנית רנו וניסאן כי קיבלה זיכיון לייבוא והפצה של ציוד מכני הנדסי כבד (צמ"ה) של חברת CASE, המשתייכת לקונצרן פיאט האיטלקי.
אבי קנט, סמנכ"ל סחר ואחראי פיתוח עסקי בקרסו, ירכז את פעילות הצמ"ה, אשר בינתיים נמצאת בשלב התארגנות. לדבריו, בתחילת 2014 תתחיל החברה לשווק טרקטורים גדולים לעבודות תשתית בקצב של עשרות עד מאות בשנה.
- קרסו מתרחבת - רוכשת גם חברת אוטובוסים
כל תחומי הרכב בישראל
לאחר שתקבל את ההיתרים הנחוצים ממשרד התחבורה ותחל בפעילות יבוא צמ"ה, תהפוך קרסו לחברה בעלת היקף עסקים יוצא דופן בשוק הרכב הישראלי. להזכירכם, מלבד יבוא ושיווק מכוניות מתוצרת ניסאן, רנו ואינפיניטי, לקרסו פעילות גם בתחומי ליסינג (ליס4יו), ביטוח, טרייד-אין ומוסכים בבעלות קרסו ושותפויות אחרות.
בנוסף, באמצעות רכישה של שליש ממניות חברת מטרו-מוטור, יבואנית קטנועי ואופנועי ימאהה, קאוואסאקי וסאן יאנג, נכנסה קרסו ב-2011 לענף הדו-גלגלי. מטרו היא יבואנית הדו-גלגלי הגדולה בישראל, ופעילה במגוון תחומים - החל באופניים חשמליים, דרך טרקטורונים, קטנועים ואופנועים ועד אופנועי-ים וכלי רכב תפעוליים. באמצעות ההשקעה בנתיב אקספרס, נכנסה קרסו גם לתחום התחבורה הציבורית, כאשר רק לאחרונה זכתה נתיב בזיכיון להפעלת "אשכול" קווי אוטובוס באזור הגליל.
בורסה, רווח, נתח שוק
ראוי לזכור כי במקביל להרחבת פעילותה, החלה קרסו להיסחר בבורסה בשנת 2011. בכך למעשה הגיע לשיאו תהליך של העברת הניהול מידי משפחת קרסו להנהלה מקצועית - בהובלת איציק וייץ. יש לציין כי למרות שבשוק הרכב לא נהוג להחמיא למתחרים, זוכה וייץ להערכה רבה מבכירי השוק המקומי, המייחסים לו את הצלחת קרסו "להתנער" מאופי הניהול המשפחתי והשמרני, שאפיין את החברה במשך עשרות שנים.
קרסו סיימה את המחצית הראשונה של 2013 עם הכנסות של כ-1.5 מיליארד שקלים ורווח נקי של כ-55 מיליון שקלים. בשוק הרכב החדש התבססה קרסו במקום הרביעי מבין היבואניות, עם עלייה משמעותית בנתח השוק שלה - מ-7.9% במחצית הראשונה של 2012 ל-9.7% ב-2013.
על פי הודעת קרסו מוטורס לבורסה, זיכיון הייבוא למוצרי חברת CASE ניתן לתקופה של שלוש שנים (עד אוגוסט 2016) עם הארכה אוטומטית. הציוד אותו תייבא ותשווק קרסו מיועד לפעילות בתחום התשתיות, ואינו כולל ציוד לחקלאות. חברת CASE היא חלק מקבוצת CNH - ענקית תעשייה, המעסיקה כ-70 אלף עובדים ועוסקת בין השאר בייצור משאיות, אוטובוסים, ציוד מכני הנדסי ואף מנועים לכלי שייט.