ח"כים בבית ג'אן: "מה סוד הבגרויות שלכם?"
חברי ועדת החינוך של הכנסת ביקרו בתיכון שדורג שלישי בשיעור הזכאות בארץ. המורים וההנהלה הסבירו: "הגענו להישג ע"י פרויקט לצמצום פערים בין חזקים לחלשים"
ההישג של התיכוניסטים בבית ג'אן, שדורגו במקום השלישי בין כל היישובים בארץ בשיעור הזכאות לבגרות (תשע"ב), ממשיך להעסיק את מערכת החינוך. חברי ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת סיירו היום (ב') בבית ספר המקיף בכפר, והיו"ר, ח"כ עמרם מצנע, ציין ש"מטרת הביקור היא לראות ולהבין את שיטת הלימודים הנהוגה בבית הספר ולבדוק האם ניתן ליישמה ברחבי הארץ".
כתבות נוספות בערוץ החדשות של ynet:
- המשטרה: חשיפת המרגל - לבקשת דרג גבוה
- קצב מבקש: תנו לחגוג בבר מצווה של הנכד
- רופא מצרי - חסיד אומות העולם הערבי הראשון
בביקור השתתף גם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, העומד בראש קרן רש"י הפועלת בתחומי החינוך והרווחה. חברי הוועדה נפגשו עם מורים ועם חברי הנהלה מבית הספר, שניסו להסביר את הנוסחה שהביאה להצלחה. מוזנה סלאלחה, מחנכת כיתה, הסבירה שההישג נעוץ בפרויקט שנקרא "סטארת", ומטרותיו הן איתור וליווי צמוד של תלמידים מתקשים כדי להביא לצמצום פערים.
"את התלמידים הללו אנחנו מצרפים לכיתות 'סטראת' ומשקיעים בהם שעות רבות – בבית הספר ואחר הצהריים", הוסיפה סלאלחה. "שם הם לומדים קשה עד שהפערים מצטמצמים. אפשר לומר שכולנו מתנדבים למען הצלחת התלמידים, אפילו אם זה בא על חשבון הזמן הפנוי שלנו. אנחנו לא מוותרים להם. אם מישהו לא מגיע ללימודים - אנחנו הולכים אליו הביתה ומביאים אותו". כשנשאלה בסוף אם התוצאות הפתיעו אותה ענתה סלאלחה: "לא הופתעתי. מגיע לנו יותר".
בסיום הסיור אמר ח"כ מצנע שיצא מבית ג'אן עם הרבה תובנות חדשות שהעיקרית שבהן היא חשיבות המנהיגות – של ראש המועצה, של מנהל בית הספר ושל המורים. "אני לא יודע אם כל בית ספר בארץ יכול להגיע לתוצאה כזאת,
אבל אין לי ספק שאפשר להגיע קרוב אליה", הוסיף. "זה מחייב לשים את החינוך בראש סדר העדיפות. עכשיו נדבקתי במחלה הזאת שמקיפה את כולם בבית ג'אן, וזה הרצון להצליח".
מנהל בית הספר, עלי סלאלחה, הביע תקווה שהביקור יביא את הוועדה לסייע למועצה בהקמת תיכון נוסף בכפר. הוא התייחס לרמיזות שנשמעו אחרי פרסום הנתונים ולפיהם התוצאות יוצאות הדופן הסתייעו בהעתקות: "בתקופה שלי מנעתי את ההעתקות והרמאיות. אמרתי שכל מי רוצה להגיע להישגים - עליו להזיע".
פרחאן טאפש, תלמיד בבית הספר, סיפר ל-ynet: "בחטיבת הביניים לא התעניינתי בלימודים ולא חשבתי בכלל על העתיד. רק כשהגעתי לתיכון דיברו אותי על כיתת 'סטארת' ואהבתי את הרעיון. המחנכת שלנו עשתה הכול בשבילנו. למדנו מ-8:00 בבוקר עד חצות, והיום יש לי בגרות".