בטר פלייס למוסך - המכוניות מחליפות מנוע
כמעט 1,000 בעלי רנו פלואנס ZE ששווקה בישראל על-ידי חברת בטר פלייס, מיזם הטענת הרכב החשמלי של שי אגסי, יתבקשו להגיע למוסך לצורך החלפת המנוע החשמלי
הצרות של בעלי מכוניות בטר פלייס ממשיכות. למרות האור בקצה המנהרה, רכישת מיזם הטענת הרכב החשמלי על-ידי איש העסקים צחי מרקור, כ-1,000 נהגי ובעלי מכוניות רנו פלואנס ZE ששיווקה חברת בטר פלייס עדיין נדרשים להתמודד. הפעם לא מדובר בנספחי הקריסה המהדהדת של המיזם, התנערותה של החברה לישראל ממנו והזעם הרב שהותירה בקרב רוכשי מכוניות שלא קיבלו אותן כלל, אלא דווקא במישור הטכני שעד עתה כמעט ולא אכזב.
- למכירה, יד 1 במצב טוב - תחנת החלפת סוללה
בעלי חברת "נכסי הצלחה" לשעבר, אשר שינתה שמה ל-EV Net, הודיעו במכתב שנשלח בינתיים רק לחלק מלקוחות החברה, כי עליהם להגיע למוסכים השירות המורשים - אותם מפעילה יבואנית רנו ניסאן ואינפיניטי לארץ, חברת קרסו. הסיבה: תקלות העלולות להופיע במערכת פיקוד קירור הסוללה ובמנוע החשמלי עצמו.
במקרה הראשון חוששים ברנו כי החיבור החשמלי של המערכת האחראית על קירור הסוללה, עלול להתחמם יתר על המידה בזמן טעינה. לדברי בטר פלייס, במקרה כזה עלול תהליך הטעינה להשתבש, קצב הטעינה יואט עד כדי הפסקה במקרים מסוימים.
גם המנוע החשמלי ייבדק, להגדרת בטר פלייס "על-מנת להבטיח התאמה להגדרות העדכניות ביותר של היצרן". בפועל מדובר ברכיבים שונים העלולים שלא לתפקד כראוי. במקרה כזה תדלק נורית אזהרה מתאימה בלוח המחוונים, וביצועי המנוע עלולים להיות פחותים. בבטר פלייס אומרים כי במקרה הצורך ועל-פי הנחיית היצרן, המנוע כולו יוחלף.
בבטר פלייס אומרים כי לא זימנו בינתיים את כל בעלי המכוניות, אלא מבצעים את הקריאה למוסך באופן הדרגתי. זאת כדי למנוע עומס במוסכים. לכן מבקשים שם מבעלי המכוניות להגיע לצורך הטיפול רק בתיאום מראש. מרכזי השירות של קרסו המוסמכים לטפל ברכב חשמלי ממוקמים בכפר סבא, ראשון לציון, חיפה, באר שבע, נצרת, חדרה, הרצליה, ירושלים, אשדוד, טבריה ובאר יעקב. בבטר פלייס מעריכים כי הטיפול ברכב עשוי להמשך מספר שעות.