שתף קטע נבחר

 

שיבושים בנתב"ג: המראות עוכבו

מאבק עובדי חברת ממן זכה ל"הבעת סולידריות" מצד ועד עובדי רשות שדות התעופה. תשע טיסות לפחות עוכבו, בהן לפריז ולמוסקבה

שיבושים חלו הבוקר (יום ד') בלוח ההמראות בנמל התעופה בן-גוריון בשל מאבק עובדי חברת ממן (מסופי מטען וניטול) שמפעילים את מסוף המטענים במתחם. טיסת אל על לפריז נדחתה מ-9:00 ל-10:00 והטיסה למוסקבה יצאה באותה שעה בעקבות "הבעת סולידריות" עם מאבק העובדים מצד ועד עובדי רשות שדות התעופה. לוח הטיסות בנתב"ג הצביע על שבע טיסות נוספות שזמן ההמראה שלהן נדחה. לעת עתה לא ברור אם פעולות המחאה יגררו עיכובים נוספים.

 

עוד בערוץ החדשות של ynet:

הקצבאות לא מאפשרות מחיה בכבוד

כמה מוסלמים יש? המפקד שישנה את בוסניה

 

כ-200 עובדי ממן מוחים מול משרדי הרשות, שדנה בתוצאות המכרז למתן שירותי ניהול והפעלת מסוף המטענים, וטוענים כי המכרז אינו כולל את הסדרת תנאי העסקתם. "אין לנו לאן ללכת. זורקים אותנו לכלבים בשביל כסף. אנחנו עובדים בשמש קופחת ובגשם שוטף שעה שמי שמחליט על עתידנו יושב במזגן", אמר אחד העובדים בהפגנה.

 

קובי, אחד הנוסעים לפריז, סבל מעיכוב של כשעה ורבע בהמראה, והביע רוגז על כך שזה "נעשה על גבו", כהגדרתו. "זה חוסר מזל שזה קרה דווקא כשאני טס", הוסיף. 

הפגנת עובדי ממן, הבוקר (יח"צ) (יח
הפגנת עובדי ממן, הבוקר(יח"צ)
 

אתמול הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה לאור התקדמות המכרז, טענה כי 490 עובדי החברה "עומדים בפני סכנת פיטורים ממשית" וקראה לפתיחת משא ומתן. "כל חברה שתזכה במכרז צריכה לדעת שהיא תיתקל בהתנגדות של העובדים ובאדמה חרוכה, אם תפגע בשערה משערות ראשו של עובד אחד", איים יו"ר הוועד רפי סוזין.

 

הגיל הממוצע של העובדים בחברה הוא 45 וכ-190 מהם כבר חצו את גיל 50. הוותק הממוצע שלהם עומד על כ-10 שנים והשכר הממוצע שלהם עומד על כ-7,900 שקל ברוטו. "יש פה אנשים רעבים ללחם", התלוננה אחת העובדות בהפגנה. "אתם גורמים להם להיות עוד יותר עניים. תתחשבו ותתנו לנו את הכוח להמשיך לעבוד".

 

המכרז והשלכותיו עמדו לפני כחודשיים במוקד דיון דחוף בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת. במהלכו, הבטיח שר התחבורה ישראל כץ לפעול כדי למנוע את פיטורי העובדים ואמר כי "מבלי להתערב בשיקולים העסקיים של הרשות, אני תומך בכך ששכר עובדי מסוף המטענים ייקבע מראש ויהיה חלק מתנאי המכרז".

 

זמן קצר לאחר מכן, הורה בית המשפט המחוזי להנהלת הרשות לנהל משא ומתן עם ועד עובדי ממן, אך בשבוע שעבר הודיע בית המשפט שהוא לא יכול להתערב בנושא. על פי חוות דעת של פרקליטות מחוז תל אביב, דברי שר התחבורה אינם מהווים מדיניות אלא המלצה בלבד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים