ליאור נרקיס עם אריסה: עכשיו באים?
ליאור נרקיס מחבק את הגייז אחרי שכולם כבר היו שם, רגב הוד בתקופה הטובה בחייו - וזהבה בן ומרגול מחדשות את "הוא פגע בי אמא"
לסבתא שלי קראו עמליה. היא היתה אישה שגם כשהלכה לבית החולים (ובערוב ימיה היא הייתה הולכת הרבה), היא קודם דאגה שסבא שלי פפה יצבע לה את השיער לסגול בוהק או ורוד זרחני וימרח לה לק על הציפורניים. היא דיברה בשמונה שפות (למרות שאני שמעתי אותה רק בערבית וצרפתית), וכולם סיפרו שפעם היא היתה האישה הכי משכילה בקזבלנקה.
עוד על מוזיקה מזרחית בערוץ המוזיקה של ynet:
- דודו אהרון: "נשים הן כמו כתר על הראש"
לשיר החדש של ליאור נרקיס שנעשה בשיתוף ליין הגייז המזרחי "אריסה" קוראים "עמליה". היתה לי ציפייה שהשילוב בין האנרגיות הידועות של נרקיס לבין אלה של המסיבות הגאות, יתפוצץ למשהו גדול ומיוחד, בדיוק כמו שסבתא היתה.
בתור מי שקופץ למיטת האהבה עם הקהילה הגאה רק שלוש שנים אחרי הקמת הליין המצליח, ציפיתי מנרקיס להברקה, ובעיקר לאומץ אמיתי בהזדהות עם זכויות הגייז מעבר לשורה הטיזרית "כל הבחורים זזים" - ולא לשיר שיר סטרייטי חסר ייחוד או קצב ממשי כמו החדש. אני לא מאמין שאני אומר את זה, אבל אולי זה הגיל, ייתכן והתעוזה, אבל הפעם, נרקיס יכול לקחת שיעורים מעומר אדם שלפחות הביא חוצפה אמיתית בחיבור שלו עם השיר "תל אביב".
מדהים עד כמה נרקיס, זמר באמת מוכשר ופרפורמר מצוין עם כמות להיטים ענקית, תמיד עשרים צעדים אחרי כולם. זה קרה לו עם ההיכלים הגדולים אליהם הגיע אחרי שאייל גולן, קובי פרץ ואפילו דודו אהרון ומשה פרץ פתחו אותם - וכעת עם ה"אריסה" שזהבה בן, מרגול, שרית חדד, עומר אדם, אייל גולן, דודו אהרון כבר ביקרו שם.
פעם אחת הייתי רוצה שנרקיס יוביל מגמה, יזום מהלך לא צפוי בעצמו, יביא אותה בחיבור ייחודי שעוד לא היה פה, ולא שוב ושוב לייצר את החדשות של אתמול - ועוד פחות טוב. אני באמת כבר מחכה לשיר שאוכל לפרגן לו.
הוד והדר
מי שכן מצליח להרים את עצמו ולהפוך בשקט ומבלי שנשים לב לגורם די דומיננטי בז'אנר המזרחי הוא רגב הוד שהלהיטים האחרונים שלו מושמעים כמעט בכל אירוע חפלה. הוד, שמעולם לא היה כוכב ענק, הוא זמר מוכשר אך כזה שתמיד נאלץ להשתרך אחרי הסטארים הגדולים של התעשייה. לאחרונה, בזכות עבודה עיקשת הוא מצליח לא רק להישאר רלוונטי אלא לצמוח ולהביא שורת להיטים כמו "יחביבי" ו"קרוב אלייך" - שאני לא מכיר זמר, כולל מהמצליחים שבהם, שלא היה מנכס בשמחה את השלאגרים הללו לרפרטואר הפרטי שלו.
כעת מוציא הוד את "הלילה לא נגמר", שיר קצבי נוסף שממשיך את הקו של שני הלהיטים הקודמים ורק מחזק את התחושה כי הוא נמצא בתקופה הטובה בקריירה שלו מאז הפריצה הענקית ההיא עם "התינשאי לי". בקרוב הוא יתחיל להצטלם לסדרת ריאליטי מדוברת ובחיים האישיים חגג לאחרונה את הולדת בתו.
צריך להעריך זמרים כמו הוד כי הוא יכול היה בקלות להרים ידיים ולגנוז את החלום המוזיקלי שלו - אבל הוא, בניגוד לרבים אחרים שהיו במקום הזה, בחר להילחם, להתחיל לכתוב, להלחין ולהוציא את המוזיקאי שבו. השירים האחרונים מעידים כי הוא עושה זאת בהצלחה.
זוכרים את "הוא פגע בי אמא"?
כשזהבה בן הוציא בשנות התשעים את "הוא פגע בי אמא" המדינה כולה רצתה לחבק אותה ולגונן עליה. השיר הפך בזמנו ללהיט ענק, אך גם הוא, כמו להיטים דומים של זהבה מאותם שנים, נשכח במבחן הזמן. כעת בן מחדשת את השיר לקראת המופע המשותף שלה עם מרגלית צנעני שיתקיים ב-7 באוקטובר ברדינג 3 שבנמל תל-אביב.
והתוצאה? בואו נגיד שלשמוע שתי נשים שאינן צעירות ושכל אחת מהן עברה סרט בחיים שלה שרות בכאב את שורת הנושא, לא יכול להשאיר אף מאזין אדיש. בכל אופן, זהו עוד ספתח מהמופע המסקרן של השנה שרשמים ממנו נביא לכם כאן בשבוע הבא.