שתף קטע נבחר
 

לה רוש-פוזה: מטפלים בעור באמצעות מים

מי מעיינות בעלי הרכב כימי ייחודי, הפכו את העיירה לה רוש-פוזה למוקד עלייה לרגל. הביטוח הלאומי בצרפת מממן טיפולים במים לילדים הסובלים מאטופיק דרמטיטיס, למבוגרים עם גירויים בעור ולנשים שמתאוששות מסרטן השד. במים האלה משתמשת גם חברת הדרמוקוסמטיקה לה רוש-פוזה של לוריאל. איך המוצרים וכמה הם עולים?

בעיירה קטנה וירוקה בלב צרפת הכפרית, משגשג אחד ממרכזי טיפולי העור הגדולים באירופה. כ-8,000 מטופלים מגיעים לעיירה לה רוש-פוזה מדי שנה ומתקבצים סביב מי מעיינות טרמליים, שותים את המים, טובלים באמבטיות ג'טים, עומדים בהתזות בלחץ גבוה, ומשכשכים בבועות. הם לא מגיעים לפה כדי להשתעשע – הם באים כדי למצוא מזור.

 

 

רובם סובלים מאטופיק דרמטיטיס (ילדים), אקזמה ופסוריאזיס. מיעוטם מצלקות, כוויות, אקנה חמור וחזזית ורודה. ב-2009 החלו להגיע למקום גם נשים המחלימות מסרטן השד, כדי למצק את העור באזור הניתוח. בשנה שעברה עברו במקום 1,700 נשים כאלה. עוד מטופלים שם: ניצולי סרטן חלל הפה וחולים במחלות חניכיים שזרמי מים מסייעים להקל על הפגיעות בפיהם ובגרונם. רוב הפציינטים מגיעים לפה הודות לרופא שרשם להם את הטיפול. 21 בקרים הם מבלים במרכז, במימון מלא של הביטוח הלאומי הצרפתי. לאורחים מחוץ לצרפת הטיפולים עולים 1,200-600 אירו, תלוי בשהות ובחבילה. 

 

צילום: מירב קריסטל

צילום: מירב קריסטל

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

הטיפולים נערכים בבוקר ומסתיימים ב-12:00. המים החמים הם בטמפ' של 36 מעלות והקרים – 20 מעלות. אחרי 6 טיפולים - אפשר לקבל מרשם מדרמטולוג לשתות את המים. במקום מספרים על 50%-80% הצלחה בהפחתת גרד, אדמומיות ונגעים בעקבות הטיפול במים. ניתן להגיע לסדרת טיפולים נוספת, אך ברוב המקרים - כבר אין בכך צורך. מה שכן, המים לא מרפאים את מחלת העור, מדגישים שם. הם רק מקלים על הסימפטומים ומחלישים אותם.


שישה טיפולים עיקריים במרכז

שישה טיפולים עיקריים במרכז הטיפולים בלה רוש-פוזה, במימון הביטוח הלאומי הצרפתי
מקלחת פיליפורם התזה בלחץ גבוה אמבטיות לאזורים מסוימים או לגוף כולו שטיפת חניכיים שתיית מים טרמליים עיסוי מים
טיפול שנעשה על-ידי רופאים, לניקוי עדין וקילוף, עם אפקט אנטי גרד

טיפול פנים, גוף ופה. מרגיע, מרכך ומעודד החלמה

הטיפול מיועד להשרות רוגע, להחדיר לחות לעור ולהפכו לרך יותר מטרת הטיפול היא ניקוי ועוררות של החניכיים מים קלים עם איכויות מטהרות ומשתנות חבילה שכוללת 9 עיסויי מים למטופלים הסובלים מהצטלקות ופגיעות עוריות המקושרות לכאב פרקים

 

מותג הקוסמטיקה של העיירה - מכיל את המים

בעיירה הזאת, צמח גם מותג הקוסמטיקה לה רוש-פוזה. באירופה, זה אחד השמות הגדולים בדרמו-קוסמטיקה, במיוחד בקרב אלו שסובלים מבעיות עור שונות. בישראל, לא רבים מכירים אותו. זה לא מותג רפואי, אלא פרה-רפואי, כלומר הוא מסייע בריפוי אך לא באמת מרפא את המחלות. מוצריו בעיקר מקלים על הסימפטומים של המחלות – גרד מציק, נגעים, אדמומיות, קילופים בעור, יובש, שמנוניות, פצעונים - שהם הם מוקד הסבל של החולים.

 

רק לאחרונה הכניסו למרכז הטיפולים הוותיק, שנוסד בתחילת המאה ה-20, טיפולים ופרוטוקולים עם מוצרי לה רוש-פוזה. החברה עצמה פעילה במרכז ספא בעיירה, שם גם מלמדים ילדים איך להשתמש במוצריה, שאמורים להקל על שגרת היומיום שלהם.

מרכז הטיפולים של העיירה ()
מרכז הטיפולים של העיירה

ספא בעיירה ()
ספא בעיירה

 

"במוצרים של לה רוש-פוזה יש מינימום של חומרים במוצר ובמולקולה", אמרו לנו בחברה, השייכת מאז שנות ה-80 לקונצרן הטיפוח הגדול בעולם - לוריאל. "רואים על גבי האריזה יותר פירוט שיש אפס אחוז של חומר כזה או אחר, מאשר רשימה ארוכה של חומרים. אין התייפייפות באריזה, יש פירוט מלא של ריכוז החומרים ובמשרד הבריאות בישראל, אנחנו עוברים בדיקות יותר דקדקניות".

 

המים ריפאו את הסוס

הרכיב הראשון בכל המוצרים של המותג, הוא המים הטרמליים – כוח החיים של העיירה, של מרכז הטיפולים ושל הספא. הסיפור של העיירה וסגולות המרפא שנתגלו בה, מתחיל במאה ה-14, אז, כך מספרת האגדה, נתגלה כוח הריפוי של מי המעיין המקומי. מאז העיירה הפכה למקום לעלייה לרגל וגם במוצרי המותג לה רוש-פוזה - הרכיב הראשון בכל מוצר הוא מי המעיין הטרמליים. לפי האגדה, בזמן אחת המלחמות של הצרפתים באנגלים, עצר מחנה המלך באזור לה רוש-פוזה. לאחד האצילים היה סוס שסבל מאקזמה קשה. הסוס שוחרר באזור המעיין. כשבאו לדרוש בשלומו ראו שנרפא. ורסיה אחרת של האגדה מספרת שכשעצר לשתות ממי המעיין טבל בהם את רגלו והיא נרפאה.

 

ב-1617, המקום כבר צבר מוניטין כזה עד שפייר מילון הרופא של הנרי ה- IV ולואי ה- XIII נסעו לעיירה כדי לערוך את האנליזה הראשונה של הרכב המים. בתחילת המאה ה-19, נפוליאון בונפרטה הורה לבנות בית חולים בלה רוש–פוזה כדי לטפל בבעיות עור אצל חייליו. ב-1897, בית החולים הוכר כמתקן רשמי של על-ידי האקדמיה הרפואית ומאז הוא עבר גלגולים עד שהפך למרכז הספא הטיפולי שהוא היום.

אמבטיית בועות או ג'טים? ()
אמבטיית בועות או ג'טים?

 

לוריאל קנתה את העסק של הרוקח

את מוצרי הקוסמטיקה החלו לייצר תחת השם La Roche-Posay בשנות ה-20 של המאה ה-20. היזמים היו רוקח, סוכן בורסה ורופא עור. ב-1928, הם יצרו במעבדה שלהם שקמה באזור המעיין, את המוצר הראשון שמכיל מי מעיין טרמליים עבור שימוש דרמטולוגי והחלו להציע מוצרי ניקוי וטיפול עבור דרמטולוגים, שפותחו בעקבות מחקר מדעי נרחב ויוצרו לפי סטנדרטים פרמצבטיים נוקשים.

 

בתחילת שנות ה-70, הרוקח Rene Levayer קנה את מעבדת לה רוש-פוזה. ב-1975 זו היתה עדיין תעשייה ביתית, עם מחזור של פחות ממיליון פרנק בשנה. בסוף שנות ה-80, המעבדה גלגלה כבר מחזור של 180 מיליון פרנק. ב-1987 הרוקח הלך לעולמו. ב-1989 לוריאל קנתה את המעבדה. כיון המותג מגלגל 1.2 מיליארד אירו בשנה. המוצרים מופצים ב-52 מדינות, כשצרפת מהווה כ-30% מהמכירות.

המעבדות בלה רוש-פוזה כיום ()
המעבדות בלה רוש-פוזה כיום

 

מאז, לה רוש פוזה שייך לקונצרן לוריאל, שנוהג לקנות מותגים קטנים ולצרפם לארסנל התחמושת המתרחב שלו, שכולל בין היתר, את לוריאל פריז, לנקום, גרנייה, מייבלין, essie, הלנה רובינשטיין, ביותרם, Kiehl's, שו אומורה ו-The Body Shop. בתחום הקוסמטיקה האקטיבית, הוא משווק בארץ שני מותגים: וישי היותר קוסמטי ולה רוש-פוזה, היותר אקטיבי.

 

שיטת השיווק המתוחכמת של המותג 

שיטת השיווק של מוצרי לה רוש-פוזה שקטה ומתוחכמת. אם חלפתם פעם על פני בית מרקחת פרטי קטן, שניצב באחד מרחובות העיר הראשיים בת"א, בחיפה או בפריז ותהיתם כיצד הוא מתחרה בענקיות כמו סופר פארם, ספורה וניו פארם – אחת התשובות היא מכירה של מותגים בלעדיים כמו לה רוש פוזה. שני מותגי הקוסמטיקה האקטיבית של לוריאל, וישי ולה רוש פוזה נמכרים אך ורק בבתי מרקחת פרטיים, לצד מותגים מתחרים כמו דרפן (המבוסס על שמרים אתריים) של אסתי לאודר. המטרה בשיטה הזאת היא לשוות ללה רוש-פוזה ארומה רפואית – אם כי גם בסופר פארם יש רוקחים מוסמכים.

 

בתי המרקחת הקטנים מרוויחים מהעסקה הזאת מוצרים ייחודיים שניתן למצוא רק אצלם. המותגים, מרוויחים מהסימביוזה הזאת שטח פרסום קבוע – כמעט תמיד תראו בחזית בתי המרקחת האלה שלטי פרסום גדולים של וישי ולה רוש פוזה. הרוקחים מקבלים הדרכות על המוצרים ומסייעים למכירות והצרכנים אמנם נאלצים לכתת רגליהם לבתי מרקחת במרכזי הערים, אך נהנים מיחס אישי ומטיפוח בתי עסק קטנים.

 

דרך נוספת שמותג כמו לה רוש פוזה מגיע לצרכנים הוא באמצעות רופאי עור. יש 300 כאלה בישראל. באמצעות תועמלנות רפואית היא משתדלת שימליצו על מוצריה, כמוצרים שלא בהכרח באים להחליף טיפול במשחות סטרואידיות, או בשמפו שמכיל זפת פחם, אלא כמוצרים משלימים שמקלים מאוד על הסימפטומים. אין ספק שנוצר פה קשר רופא-חברה מסחרית לא בריא, אך אם המוצרים היו לא יעילים, או חלילה מזיקים – החולים כבר היו מקימים קול צעקה. הבעיה בשיטה הזאת נוצרת כשרופאים לא ממליצים על מותגים מעולים – רק כי אין להם תועמלנות רפואית ואז הצרכן לא יודע לקנות אותם.

 

אז מה בעצם מכילים המים?

המוצרים של לה רוש-פוזה מתגאים בלמעלה מ-500 מחקרים קליניים. הרכיב העיקרי בהם הוא המים של העיירה, שמרגיעים ומרככים את העור. הם מכילים נוגדי חימצון ובעיקר סלניום. חומרים אחרים הם חמאת שירה בריכוז של 20%, גליצרין ושמן קנולה וגם: ניאצינאמיד בריכוז גבוה – נגד גרד. ישב בהם פחות בישום (כך שלפעמים הריח לא מאוד נעים).

 

היתרון של מוצרי לה רוש-פוזה על פני מוצרים אחרים באותה קטגוריה הוא המקור הטבעי של המים. בכך הם דומים אך לא ממש זהים למוצרי קוסמטיקה מים המלח (כאהבה). בדיוק כמו אוון ווישי – נעשה כאן שימוש במקור טבעי "מבטן האדמה".


ההרכב הכימי לליטר מים טרמליים מלה רוש-פוזה

ההרכב הכימי לליטר מים טרמליים מלה רוש-פוזה
רכיב כמות
ביקרבונטים 396 מ"ג
סידן 140 מ"ג
סיליקטים 30 מ"ג
סלניום 60 מ"ג
אבץ 22 מק"ג
נחושת 5 מק"ג
חומר יבש ב-180 מעלות 440 מק"ג
pH נייטרלי 7
 

   

איך המוצרים של לה רוש פוזה? ניסינו

NUTRITIC INTENSE RICHE - הקרם היחיד של לה רוש-פוזה שנמכר בצנצנת. נוסה על-ידי אישה ג'ינג'ית עם מצב סבוראי במצח – אדמומיות, חיספוס, פצעוני יובש, קשקשי עור. האדמומיות פחותה, העור נעשה חלק יותר והקשקשים נעלמו לחלוטין. החיספוס במצח נעלם בשיעור גבוה, אם כי באור ניתן להבחין שהעור לא שוקם לחלוטין. בסופו של דבר המצח נראה טוב בהרבה. לפי הנסיינית, המוצר הצנוע עבד מעולה, הרבה יותר טוב ממוצרים אחרים שהומלצו על ידי רופאת העור. לניקוי – היא עדיין משתמשת בסבון מקציף של קמדיס שהוא מצוין ובסבון גוף קלינרל של טבע. נקודת התורפה היחידה של המוצר של לה רוש-פוזה היא הריח. הוא עדין, כלל לא רפואי, אבל לא ממש לטעמי".

 

  • מחיר ל-50 מ"ל: בארץ קנינו ב-162 שקל. מצאנו גם ב-140 שקל. מחיר בצרפת: 118.3-76.7 שקל. מחיר בבריטניה: 94.4-63 שקל. בארה"ב (אמאזון): 124 שקל.

בארה"ב זה יותר זול ()
בארה"ב זה יותר זול

 


העור שלי רגיש והמוצרים יקרים - מה לקנות?

העור שלי רגיש והמוצרים יקרים - מה לקנות?
איך בוחרים מוצר לעור כמו שלי?
בדקו איזה סוג עור יש לכם: שמן, יבש, יבש מאוד או מעורב?
האם העור מגרד, אדמומי, אלרגי? מה הסיבה לכך: סבוריאה, סבוראיק דרמטיטיס, פסוריאזיס, אטופיק דרמטיטיס או חזזית ורודה?
נסו את המוצר במקום. תמיד יש טסטרים, גם בבית המרקחת
בקשו דוגמיות של המוצרים ונסו אותם בבית
נסו באופן הזה כמה מוצרים של כמה חברות לפני שאתם מתקבעים על מוצר
התייעצו עם רופא עור כדי שיאמר לכם באלו מוצרים אסור לכם להשתמש בכלית האיסור
תמיד מומלץ להתייעץ עם רופא עור אך גם לזכור: לא תמיד הרופאים מכירים את כל המוצרים בשוק ולפעמים הם ממליצים על מוצר רק כי החברה דאגה להכיר להם אותו

 

ANTHELIOS XL – ניתן לאישה עם עור רגיש, בהיר מאוד ודק שסובל לעיתים מאדמומיות. "מוצרים רבים עוררו בעור שלי מצב אלרגי, או כמעט אלרגי. המוצר הזה לא עורר שום תגובה כזאת. משתמשת גם בקרם של סבוקלם שהוא מעולה באותה מידה, לא גורם לי שום פריחה כמו מוצרים אחרים, רק שהוא תמיד משאיר על העור מעט תחושה אבקתית, כשאני מורחת אותו הפנים נצבעות מעט בלבן, רואים את החומר בנקבוביות, הוא לא לגמרי נספג. זה לא קורה לי עם לה רוש-פוזה. הבעיה היא רק המחיר. הוא גבוה באופן שערורייתי.

 

  • מחיר: 130-120 שקל בישראל. צרפת: 67 שקל, ארה"ב: 39.99 שקל.

המחירים בצרפת ()
המחירים בצרפת

 

LIPIKAR BAUMEAP ג'ל רחצה ו- LIPIKAR LAIT קרם גוף: הנסיינית היא אמא לילדה בת כשנתיים. "הילדה שלי סובלת מגירודים איומים ונגעים", סיפרה. "הרופא איבחן את זה כאסתמה של העור. השימוש במוצרים הניב תוצאות טובות 80% מהגירוד והכתמים ירדו. לצערי, החלה לה פריחה גם בפנים והמוצרים האלו לא מיועדים לפנים". אם נוספת שניסתה את המוצרים מסרה שהם מומלצים, אך כך גם קרם לאטופיק של מורז - שמחירו נמוך יותר. 

 

  • מחיר ל-400 מ"ל: 154-100 שקל בישראל, פר מוצר. מחיר בארה"ב: 124-92 שקל. מחיר באוסטרליה: 107 שקל, מחיר בצרפת: 53.13-62.7 שקל.

לא תמיד יותר יקר בארץ ()
לא תמיד יותר יקר בארץ

 

ספריי מים טרמליים - של לה רוש פוזה – מרענן אבל לא ברור אם הוא באמת מיטיב עם העור. לא ראינו תוצאות טובות יותר מספריי דומה של אוון, למשל.

 

  • מחיר ל-150 מ"ל: 42.90 שקל בישראל. צרפת: 19 שקל. ארה"ב: 35.4 שקל.

  

מוצר לניקוי פנים מאיפור מסדרת Toleriane: מדובר בקרם שאמור להסיר איפור ולא היה יוצא דופן פעולתו ולא תמיד עשה את העבודה. הוא אמנם לא גרם לגירוי, אבל האיפור לא תמיד מוסר היטב. מה שכן הוא אמור שלא ליצור אלרגיה ואכן כך היה.

 

  • מחיר: 130-100 שקל בישראל. צרפת: 38 שקל. בארה"ב: 67 שקל.

  

HYDRAPHASE INTENSE RICHE - את המוצר הזה קנינו לבחור שהעור שלו בריא, אך נוטה ליובש. "זה מוצר נוח, מחדיר לחות בצורה מיטבית, העור שלי יבש מאוד והוא הוזן, הריח שלו עדין, אבל אני עדיין נאמן ל-ROC HYDRA NUTRITION 24 שעות שלי ולא השתכנעתי להחליף אותו".

 

  • מחיר: 140-130 שקל בישראל. בארה"ב: 124 שקל. בצרפת: 48.7-47.82 שקל.

 

הכותבת היתה אורחת של לה רוש-פוזה בעיירה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מרכז הטיפולים בלה רוש פוזה
צילום: דן פרץ
מוצרי לה רוש-פוזה לילדים עם אטופיק דרמטיטיס
צילום: דן פרץ
מומלצים