הקטנוע החדש של קאוואסאקי הוא בעצם קימקו
קאוואסאקי מתחילים לשווק קטנועים גם באירופה, וחושפים לראשונה את ה-J300 החדש. למעשה זהו קימקו דאונטאון מוכר, עם מעטפת שונה. בקרוב על כבישי ישראל
"צעד להגברת הנוכחות בהיצע כלי התחבורה האישיים לתנועה עירונית ובין עירונית", כך מגדירה קאוואסאקי את חדירתה המתוכננת לשוק הקטנועים האירופאי - לראשונה בהיסטוריה עבורה. את זה היא תעשה בעזרת ה-J300, קטנוע בנפח בינוני המבוסס על קימקו דאונטאון 300. וכן, הוא ישווק גם אצלנו.
קאוואסאקי אמנם ייצרה באמצע שנות ה-2000 קטנועים, למשל כלי על בסיס בורגמן 250 של סוזוקי. אבל עשתה זאת רק עבור השוק היפני. כעת היא חודרת כאמור לראשונה גם לשוק האירופאי הרווי.
באופן טבעי, מציג הקטנוע מראה ספורטיבי משמעותית מהמקור של קימקו, עם מעטה פלסטיק וחזית בסגנון אופנועי קאוואסאקי מדגמי Z1000SX ו-ER6F. יחידת המנוע תהיה כמובן זהה - 299 סמ"ק חד-צילינדרי עם 29.8 כ"ס.
מעניין לציין כי התבססות יצרן יפני על מכלולי מנוע ושילדה של קטנוע טאיוואני, בזמן שיפן היא זו שהקימה בשנות ה-60 את תעשיית הקטנועים בטיוואן, אינה עניין פעוט. היפנים אמנם רכשו במהלך השנים לא מעט חלקים מספקים טיוואניים לרבות קימקו, הגדולה והמתקדמת ביצרניות טאייוואן, אך רכישת קטנוע שלם ועטיפתו בלבוש אחר היא צעד בהחלט קיצוני. צעד שמגיע בעקבות הצלילה החדה במכירות אופנועים בעולם.
משבר זה פגע קשות בקאוואסאקי, המתבססת - בניגוד למתחרותיה הישירות - על ייצור אופנועים בלבד. הירידה במכירות שחוותה היצרנית במהלך 2012, הגיעה לעשרות אחוזים. במצב שכזה, פשוט אין למחלקת הפיתוח ברירה.
במטרו, יבואנית קאוואסאקי לישראל, מאשרים כי הם מכירים את הקטנוע ואכן מתכוונים לייבאו ארצה בעתיד. מתי בדיוק? לכך אין עדיין תשובה. בכל מקרה, ה-J300 (האות הראשונה במילה "תשוקה" ביפנית) יוצג לקהל הרחב בעוד כחודש ימים, וצפוי להכנס לשיווק ברחבי העולם עד סוף השנה.
הכתבה באדיבות אתר דו"גרי